Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.04.2009 17:09 - Загубихме си вярата
Автор: smani Категория: Други   
Прочетен: 13485 Коментари: 97 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

 Загубихме си вярата. Не знам точно кога се случи, но тя изчезна някъде между скъпите мобилни телефони с всякакви екстри, преносимите компютри и други чудеса на съвременните технологии. Загубихме се в лутане из мрежата, разпиляхме си мислите във виртуалното пространство и се сблъскахме с други разпилени мисли от къде ли не. Достигнахме до всяко кътче, източник на информация, която ни запълни мисленето с ненужни факти. Това, което за 45 години тоталитарния комунистически режим не успя да направи със системно налагане на атеизъм в обществото, го направиха лъскавите и практични играчки продукт на човешкия ум. По време на режима големите християнски празници бяха забранени. Човек се оглеждаше внимателно, за да не бъде забелязан от някой партиен другар, когато влизаше в християнски храм да запали свещичка за здраве. Официално никой не смееше да заяви – да аз съм християнин и вярвам в Бог. Партията беше категорична няма Бог, религията е една примитивна заблуда дошла от миналото и съхранявана от запада, за да държи хората в страх и безпокойство. Един от основните белези на тоталитаризма в онези времена беше присвояването на всички функции, които се формират от различните структури на обществото при демокрация. Партийната машина искаше да бъде единствения възможен авторитет в обществото, представяйки се за майка закрилница, родина, държава и религия за човека. С това си обяснявам системно налагания атеизъм - философския факултет на Софийския университет беше превърнат в инструмент за партийна пропаганда. Сега в условията на демокрация сме свободни да се наричаме християни, религиозните празниците са официални и никой не се страхува да влезе в храма. Но дали влизаме в него, има ли интерес към религията ни, която е била с нас и в радости и трудности. Или ако влизаме в храма го правим защото така трябва без да имаме нагласата за това уникално място. Наближава голям християнски празник, свързан с възкресението на Иисус. Даваме ли си сметка за това, осмисляме ли го или празника е само боядисаните яйца и обилното похапване. Остава ли ни време да мислим за нещо друго, освен за това как да изкараме повече пари, ако ни е обхванал алчния дух на г-н паричко или как да оцелеем, робувайки на споменатия господин на новото време. Мисля, че си загубихме вярата – душите ни са изпълнени с противоречиви емоции и страх от нас самите и от другите около нас. Страх ни е да не се окажем слаби, уязвими, отчаяни, обезверени и най-вече страховете ни да не се усетятат от околните. Времето, в което живеем е много динамично и ни предлага какво ли не от драматични събития в някоя точка на света до нови скъпи играчки за всички възрасти. Бързаме за някъде, напрегнати сме срещаме се с много хора, нервни и ядосани сме. Искаме нещо, а не можем да го притежаваме, ако го притежаваме, осъзнаваме, че не ни е било необходимо или не можем да му се насладим, защото сме загубили усещането за удоволствие от живота. Представяме се за силни, когато излезем на улицата, слагаме си маски, за да не се види човешкото в нас от другите, сякаш да си човек сега е признак на слабост. Когато сме скрити в крепостта, наречена дом и ни остане време да мислим, осъзнаваме, че сме самотни и толкова празни отвътре. Превърнали сме се в скотове, неспособни да имат положителни емоции към себеподобните си и да допуснат Бог в сърцето си. Сега логично си задавам въпроса кой по-добре се справя със задачата да убие вярата ни: тоталитарния комунистически режим или духът на капитализма в условията на демокрация.




Гласувай:
0



1. blueskies - доста противоречив прочит на вечната дилема материално срещу духовно
08.04.2009 17:47
Дилемата материално или духовно вечно е стояла пред човека. Във всички векове, във всички епохи материалните ценности, или по-скоро придобиването на материални ценности и блага е стояло на дневен ред. Но винаги, във всички времена и епохи хората са се стремяли и към духовното. Дори праисторическите идолопоклоннице са вярвали в техните идоли и тотеми.
цитирай
2. smani - blueskies
08.04.2009 17:52
Да права си хората винаги са търсили нещо повече от очевидното. Но днес вещоманията е по-силна от всякога струва ми се.
цитирай
3. blueskies - и кажи - нима и сега не е така?
08.04.2009 17:54
Освен Християнството, има и много други религии! Едва ли един будист, или един шинтоист би се съгласил с теб!
цитирай
4. smani - blueskies
08.04.2009 17:57
Аз говоря за моята вяра. Не мога да си позволявам да коментирам религията изобщо. Да за будиста нещата не стоят така.
цитирай
5. blueskies - да, прав си
08.04.2009 17:58
Крайностите на консуматорското общество - колкото повече се потребява и придобива, толкова по-добре! И всички забравят колко е кратък живота, и как всичко е временно!
цитирай
6. smani - blueskies
08.04.2009 18:00
Личен въпрос - ти осъзнаваш ли се като християнка или друга...
цитирай
7. blueskies - да, православна хриянка съм
08.04.2009 18:07
вярваща съм. но това не означава, че не съм запозната с другите религии.
цитирай
8. smani - blueskies
08.04.2009 18:12
Поздравления и аз се смятам за православен християнин. Всъщност и аз съм чел за другите големи религии и протестанските деноминации
цитирай
9. gratcia - Как така си изгубил вярата си, Смани ...
08.04.2009 18:30
Как така си изгубил вярата си , Смани ? По отношение на вярата ще драсна нещо - малко по- късно.
цитирай
10. lambo - Навремето бях офицер,
08.04.2009 18:32
и отидох на Великден в Карлово, където служех.

Някой ме беше предал, стана голям проблем, заплашиха ме с уволнение.
Разпитваха ме политиците. Помня един от въпросите:

"А целуна ли на попа ръцете ?"
"Не"
"Добре"
цитирай
11. smani - gratcia
08.04.2009 18:35
Радвам се да те видя gratcia. По-скоро се страхувам за вярата на другите.
цитирай
12. smani - lambo
08.04.2009 18:36
Показателно за онова време.
цитирай
13. blueskies - не сме загубили вярата си смани!
08.04.2009 18:51
иди на Цветница на църква и виж колко много хора ходят на църква! дори и в делничен ден има хора в църквите! аз също ходя, когато искам просто да се помоля!
цитирай
14. smani - blueskies
08.04.2009 18:54
Да все още има надежда да не се изгубим в света на лъскавите вещи.
цитирай
15. blueskies - вещите са едно, вярата - друго!
08.04.2009 18:57
и в душата и на най-големия материалист има място за Бог!
цитирай
16. blueskies - Господ ни съди според делата ни, не според богатствата ни!
08.04.2009 19:03
и най-големия бедняк, и богаташа имат място в Божието царство, стига да са приели да живеят според Божиите закони! добротата и обичта към хората, щедростта и желанието да помогнеш - нима това не ни приближава до Бог? и нима отликите не са само по отношение на материалните богатства, а и по духовните?
цитирай
17. smani - blueskies
08.04.2009 19:48
blueskies коментираш като теолог поздравления!!!
цитирай
18. smani - gratcia
08.04.2009 20:05
gratcia не си изпълни обещанието!
цитирай
19. newgirl - smani,
08.04.2009 20:08
Много интересни разсъждения.
Но за мен вярата като понятие не е непременно свързана с изначалния Господ Бог. По-близко ми е да вярвам в доброто и красивото. Пък... кой както...
цитирай
20. smani - newgirl
08.04.2009 20:12
Радвам се да те видя newgirl. Както виждам спокойно си обмислила коментара си, който е дипломатичен и искрен.
цитирай
21. lubopitstvo - smani
08.04.2009 20:45
Както и друг път - на един акъл сме.
цитирай
22. smani - lubopitstvo
08.04.2009 20:49
Оооооооооо lubopitstvo колко си мила! Сродни по мислене!
цитирай
23. blueskies - смани, аз така виждам нещата
08.04.2009 20:59
познавам и имотни и добре обезпечени материално хора, и такива, които нямат чак толкова много големи материални възможности. но мнозинството от харата в България живеят добре - нито в крайна бедност, нито в крайно богатство. това, което ги отличава, не са парите в джобовете им и имотното им състояние, а именно това, за което ти говориш - вещоманията. отделно от това има и крайни скъперници, и много щедри хора. за мен няма по-непонятно нещо от скъперничеството! то измъчва душите, и кара хората умишлено да живеят в лишения!
цитирай
24. blueskies - не живейте в грях!
08.04.2009 21:03
не нарушавайте Божиите закони! спазвайте Божиите повели! бъдете добри и щедри! молете се на Богородица - тя е светлина и упование в живота ни!
цитирай
25. smani - blueskies
08.04.2009 21:05
Както винаги blueskies коментара ти е много задълбочен и изчерпателен.
цитирай
26. blueskies - знам, че звуча прекалено крайно
08.04.2009 21:08
но на такива неща съм свидетел, и когато знам, че някой в своя живот не само, че живее по абсурден начин, а и нарушава Божиите заповеди, инстинктивно започвам да се кръстя!
цитирай
27. smani - blueskies
08.04.2009 21:11
Душата ти е християнка.
цитирай
28. blueskies - скандално е смани, скандално!
08.04.2009 21:12
някой да пести от храната си, вечно да се жали как няма пари, и да си купува - джи ес ми, телевизор, пералня, хладилник, че и лап топ за сина, и то при положение че материалния статус не го предполага! скандално е някой да пести от храната си, и да покани страшната болест при себе си!
цитирай
29. andi2 - "духът на капитализма в ус...
08.04.2009 21:16
"духът на капитализма в условията на демокрация."
мисля че това ни уби духовно в по-голяма степен . Поздрави.
цитирай
30. blueskies - просто съм свидетел
08.04.2009 21:18
на това, до къде води разварата на изкривеното мислене, че на всяка цена трябва да имаш вещите на благоденствието! цената смани в случая е смъртоносна болест! бедна трапеза, вечно оплакване колко няма пари /заплата на учителка/, вечен стрес причинен от умишлено налаган беден живот!
цитирай
31. smani - blueskies
08.04.2009 21:18
Тъжно е това, което казваш, но хората се опитват да отговорят на предизвикателствата на материалния свят.
цитирай
32. smani - gratcia
08.04.2009 21:19
А обещанието!?
цитирай
33. blueskies - не съм християнка аз смани, щом съдя!
08.04.2009 21:26
но да знаеш, че приятелка е болна от рак, и да знаеш причините - това е много жестоко! опитах се да й помогна - казах й всеки ден да ходи на църква и да се моли на Богородица.
извинявай, още не съм се оттърсила от шока!
цитирай
34. smani - andi2
08.04.2009 21:26
И аз съм на същото мнение.
цитирай
35. smani - blueskies
08.04.2009 21:28
Никой не е съвършен blueskies
цитирай
36. blueskies - защо, кажи ми защо сами трябва да си усложняваме живота,
08.04.2009 21:30
когато всичко може да е толкова простичко и подредено? аз се радвам на онова, което имам. никога не съм искала много. да, но водя добър живот!
цитирай
37. smani - blueskies
08.04.2009 21:43
Защото има хора, които осмислят живота си със скъпи вещи и демонстрация на възможности в обществото.
цитирай
38. gratcia - smani
08.04.2009 21:47
Не съм си забравила обещанието, Смани ! Нямаше ме!
цитирай
39. drakulla - Да, smani,
08.04.2009 21:49
Толкова си прав, за съжаление.
цитирай
40. smani - gratcia
08.04.2009 21:51
Хубаво, че вече те има.
цитирай
41. smani - drakulla
08.04.2009 21:52
Да за съжаление.
цитирай
42. blueskies - оф, мерси за такова осмисляне!
08.04.2009 21:59
на мен ми се струва абсурдно! за мен осмисляне е - да отида на някой концерт, да посетя изложба, да отида на театър, на балет. да обиколя книжарниците и галериите. да си купя нов диск на любима група. да се разходя в Морската, да седна на брега на морето, да седна пейката на влюбените и да се отдам на сладко-тъжни спомени...а там някъде е Дървото на влюбените! :)
цитирай
43. smani - blueskies
08.04.2009 22:08
Много силно е духовното начало при теб blueskies!
цитирай
44. blueskies - о, недей така да говориш!
08.04.2009 22:15
тоя път ти ме караш да се изчервявам! на мен всичко това ми се струва съвсем просто и естествено!
цитирай
45. boristodorov56 - до - smani
08.04.2009 22:22
Много интересно как съчетаваш любовта си към комунизма и вярата в Бог?

Вероятно - като Луканов, Младенов и Джуров -
със свещ в ръка в храма?

Или Меамед Циганина!

Интиресно, много интиресно!
цитирай
46. smani - boristodorov56
08.04.2009 22:30
Очаквах такъв коментар. Вярвам в Бог да, но любов към комунизма никога не съм изпитвал.
цитирай
47. blueskies - борис, става въпрос за сравнение
08.04.2009 22:35
как безверието и атеизма са били налагани насилствено по времето на комунизма,и как сега много хора са неверници, и са отдадени на краен материализъм и консуматорство! основната идея е вярата и начините за загуба на вяра и налагане на безбожие. в първия случай причината е външна и насилствена, във втория - доброволна и вътрешна за всеки индивид.
цитирай
48. smani - blueskies - борис, става въпрос за сравнение
08.04.2009 22:42
Гениално!!!
цитирай
49. blueskies - е е, сега, то ако не можеш да направя един анализ
08.04.2009 22:49
на едно есе! :)))
цитирай
50. boristodorov56 - до - 49. blueskies
08.04.2009 22:57
Става въпрос за нещо друго, но ако искаш -
давай твойта версия за това какво мисля или съм
разбрал.
Предварително благодаря.
Детска учителка ли си?
цитирай
51. blueskies - и това е пример за симбиозата литература - философия
08.04.2009 22:58
ето как литераторката направи анализ на есето на философа! :)
цитирай
52. smani - blueskies
08.04.2009 22:58
:)))
цитирай
53. blueskies - не, уви не съм даскалка и никога не съм била!
08.04.2009 23:01
съжалявам, ако всеки мислещ човек трябва да бъде етикиран по някакъв гилдиен принцип!
цитирай
54. blueskies - до бористодоров - учила съм в хуманитарна гимназия
08.04.2009 23:06
където никак, ама никак не ни спестяваха литературните и литературно-философските анализи, а онова което ординерните люде наричат "тема по литература" при нас се наричаше "литературно-научно съчинение"
цитирай
55. boristodorov56 - Добре, добре. Аз съм завършил 3-то ...
08.04.2009 23:15
Добре, добре.

Аз съм завършил 3-то отделение и , ако прочетеш пишуваното в блогчето ми, ще видиш и колко правописни грешки системно допускам.

Отказвам се от безмислен спор - вече правих тук подобен - дотегнал съм му на smani с глупостите си.

Лека нощ,
трябва да спя -
заранта рано ще доя овцете!

Но едно литературно-филосовско съчинение - утре по време на паша - с удоволствие бих разгредал.
Дано не падне батерията ми на лаптона.
цитирай
56. smani - boristodorov56
08.04.2009 23:22
Всички са добре дошли в моя блог.
цитирай
57. blueskies - чичо тодоров, нищо лично!
08.04.2009 23:26
просто със смани сме учили в един и същи университет, но в различни факултети, и разбира се, в различни години! аз съм випуск 2001 на СУ ФЖМК .
цитирай
58. smani - blueskies - чичо тодоров, нищо лично!
08.04.2009 23:33
СУ ФФ 1998
цитирай
59. boristodorov56 - Малко късно сте го завършили...
09.04.2009 07:50
Не виждам литературно-филосовско съчинение - на тема
за безверието/комунизъм/ и как така загубихме вярата си?
Надеждата ми беше в в blueskies.

Забелязвам, че много безличностни станаха писанията
напоследък - просто проява на лош бизнес вкус.
Убеден съм, че това качество не се придобива в СУ
ФЖМК - каквото и да значи.

Много е лично: пишуваното - не е като казуването.

Ако Стефан Гей Продев ви е бил преподавател - ясно.

цитирай
60. sparhawk - аз не съм съгласен
09.04.2009 09:23
всеки дебат да се превръща в такъв за комунизма. Той никога няма да си отиде, ако постоянно го призовавате като зомби в разговори, които нямат много общо с него. Аз мисля, че вещоманията е силна, защото хората не четат книги, а не толкова заради липсата на вяра - тя също идва от безпросветност. Хора без духовни интереси, било по отношение на религията, било по отношение на култура и изкуство - те най-често имат единствено интерес към вещите и те се превръщат в своеобразен фетиш.
цитирай
61. smani - sparhawk
09.04.2009 09:32
Дебата за комунизма се връща, поради силните емоции на някои блогъри, които са обидени на живота изобщо.
цитирай
62. gratcia - sparhawk
09.04.2009 09:50
Колко точно го каза ! Взе ми думите от устата ! Поздрави ! :))
цитирай
63. gratcia - smani
09.04.2009 09:54
Черногледството на някои блогъри неможе да се изкорени. Лошото е , че поражда отрицателна енергия, върху което самите те трябва като да се позамислят! Поздрави и приятен ден!:))
цитирай
64. smani - gratcia
09.04.2009 10:01
Да подкрепям изцяло това! :)))
цитирай
65. blueskies - sparhowk you are right
09.04.2009 10:44
chico boris- the knowledge i get from Alvin Toffler and richard kapuschinski! among my best tutors are Georgy Lozanov, Minka Zlateva, Totka Mononova
цитирай
66. blueskies - a not to forget
09.04.2009 10:50
Atali, Fukuama, Hunktigtun, Haiek, Norman meilar, Alen menk, ect. never heard? it's your problem, not mine!
цитирай
67. smani - Bulgarian please!
09.04.2009 10:57
Bulgarian please!
цитирай
68. blueskies - no!:P
09.04.2009 11:07
not now!
цитирай
69. sparhawk - Между другото ви препоръчвам един сайт
09.04.2009 11:27
religioustolerance.org. Той е много интересен и дава различни гледни точки от различни религии. Той е и напълно безпристрастен, тъй като в него има автори от различни вероизповедания - християнин, будист, атеист, Wiccan (грубо преведено неоезичник, макар това е специфична вяра), мисля, че имаше и мюсюлманин. Доста интересни са нещата и според мен любопитни за преглеждане, ако човек се интересува от такива работи.
цитирай
70. blueskies - thanx hawk
09.04.2009 11:34
mojesh sushto da poglednesh i Izberi jivota - kniga dialog mejdu Anuld Toinbi i Daisaku Ikeda. prochitutut na suvrenenia sviat e na bazta na sravnenieto na Christianskata gledna to tochka i iztochnite religii - shintoizm, budism.
цитирай
71. stone - абе какъв исус, бе човече?
09.04.2009 12:00
тоя ли, в чието име са избити повече хора, отколкото даже и в мохамедовото?
21-ви век сме, а вие още вярвате в приказки.
никакъв дядо господ няма на небето, всичко (добро и лошо) идва от човека. и от природата, разбира се.
цитирай
72. blueskies - ne bogohultsvai!
09.04.2009 13:42
kakto po-gorepisah navsiakade i vuv vsichki vremena horata sa viaravali v Bog ili Boginiata! bogut -muj idva da zamesti velikata Boginia maika Kibela!
цитирай
73. blueskies - a ti stone vuv vsichki tvoi pisania se dokazvash ne samo kato
09.04.2009 13:45
bogohulnik, no i kato niakoi priel za pravilo v jivota si da naraniava!
цитирай
74. анонимен - stone,
09.04.2009 13:47
ти губиш !!!
цитирай
75. smani - sparhawk
09.04.2009 14:08
Благодаря за инфото.
цитирай
76. smani - stone
09.04.2009 14:11
Атеизъм - може да е начин на живот, но е път без изход.
цитирай
77. ka4ak - много добър пост,но
09.04.2009 14:13
в народопсихологията на нашия етнос не се приема нещо невидимо и имагинерно,а особено наложено с меч и кръв и пак,заради Европа!Не случайно ни определят за еретиците на Европа,защото при нас важи,око да види,ръка да пипне!Не случайно си имаме Тангра,защото го оприличаваме със Слънцето!Не случайно вече 13
века,не сме променили името на страната ни!Не случайно въпреки 700 години чуждо иго,сме съхранили и език и етнос!Не случайно показваме такива високи резултати в тестовете за интелигентност,защото сме се научили да оцеляваме,при всякакви ситуации!Лошото е ,че предприемаме действия,едва когато"ножа е опрял до кокала",но пак сме неповторими,защото сме единствената държава в света,която няма пленено бойно знаме!Много добре приемаме новостите,а не като Прометей или в по-ново време,Джордано Бруно!
Така че бъди богат със свободата си,а не с каноните!
цитирай
78. bogolubie - smani,
09.04.2009 14:20
писано е, че вярата идва от слушане и от четене, разбира се, но в православната църква кой чува и тълкува словото Божие, което е Бог? Влизат, палнат свещичка и излизат. Мислиш ли, че гениалният Ботев случайно е писал за "православните скотове" и т.н.Той така и не е познал Божият Дух, а само човешкия дух, а кой да му предаде знания? Православните свещеници имат много голям дълг спрямо Бога и спрямо енориашите си. Пишеш за страх, а страхът е грях, според християнството. Словото Божие ще ни съди, а православните ми братя и сестри дори не подозират това и не искат да си губят времето с четене. Голямата част от вярващите християни получиха библии от протестантските църкви. Отчетата не се интересуват от знанията на миряните и стоят между тях и Бога като почти плътна, черна стена. Господ е Емануил, т.е. Бог с нас. Младите хора се отправят в евангелските църкви, където най-много се чете словото, а в православните църкви поповете се обграждат с по няколко пенсионерки и чакат дарения, курбани, приходи от свещи и най-вече парички от погребения. В селата и малките градове не се служи всеки ден и в неделята се чете все едно и също слово, един и същи псалом, защото това е по канон. Четенето не винаги е ясно и така не предизвиква хората да пазят тишина. Православните мразят всички други християни, а и те им отвръщат със същата взаимна "любов". Всеки се счита за по-горен от другия, а Господ ни учи обратното, да считаме другия за по-горен от нас. Затова няма привличане, а напротив, отблъскване от последния пристан на човешката надежда. При най-смирения и до смърт предаден на човеците Господ, толкова братоомраза?! Познай Христос и ще бъдеш удовлетворен и с осмислен живот, но Христос в Библията, а не на стената. Той е жив и аз свидетелствам за това. ЕСТИР
цитирай
79. smani - bogolubie
09.04.2009 14:30
Благодаря за коментара. Мислех да вмъкна в тази публикация проблема с евангелските църкви, които буквално заграбиха младите хора, защото са активни, на фона на пълната пасивност на БПЦ. Но този проблем си заслужава по-голямо внимание. Съгласен съм, че БПЦ до този момент показва неспособността си да се справи с предизвикателствата на съвременния свят. Това вероятно е резултат от 45 годишния сън, в който се намираше по време на комунистическия режим.
цитирай
80. smani - ka4ak
09.04.2009 14:35
Истински се гордея с онова велико време на Тангра, може би то ми дава най-много основания за самочувствие на българин. Но сега ние сме християни и българи и това ми е мило.
цитирай
81. bogolubie - ka4ak,
09.04.2009 14:37
за съжаление в националния турски музей имало пленено българско знаме. Петко Йотов говори емоционално и заразително, но... Все пак българите не са най-големите материалисти. Давали са за вярата, давали са за науката. Злото дойде от запада, където секса и парите са на първо място. Долари съм виждала на картинка, но на банкнотата от един долар пишело нещо за Бога. В момента съм забравила точно какво беше. А Господ казва, че на Бога и на мамона едновременно не може да се служи.
цитирай
82. boristodorov56 - 65. + 66. blueskies
09.04.2009 15:00
Очаквах повече от тебе.
Все левичари ми показваш.
Пиши на BG - не всички разбират албански.
От Алвин до Норман Мейлър и след пътя има и други ментални и убожии пътища.

Разбрах.

Доста си чела - но жалкото е, че не си разбрала.

Не си `и чула - това ми е проблема!

Нищо лично -
всичко е безлично -
бизнес.

Разочарова ме!

А как само съм зареден с отрицателна енергия и черногледтво - едва ли имате представа.
Разконспирирахте ме.

Значи почвам да хваля куманизма - това позитивно
ностроение ли е или задоволство от миналото.

Чао - отивам да завърна стадото,
че пак хлътна у люцерната.

Като издоя довечера - пак че си чатим.
цитирай
83. bogolubie - smani,
09.04.2009 15:07
не е комунизма виновен. Този строй е допуснат за проверка на вярата и за едно ново начало на християнството след него. Аз вече съм писала в моите публикации, но пак ще напомня, че никой не приема Иисус Христос за свой Господ, освен чрез Светия Дух и, който похули човешкия син, ще му се прости, но който похули Светия Дух няма да му се прости. Това е най-страшния грях. А когато християните католици, православни и протестанти, разпънали Сина на кръста се отблъскват и всеки смята другите за дяволски изчадия, а тях си, чеда на Бога, те похулват Духа, а не самите вярващи. Ето, защо Господ, влизайки в Ерусалим произнася: "Ерусалиме! Ерусалиме! ти, който избиваш пророците и с камъни убиваш пратените до тебе, КОЛКО ПЪТИ СЪМ ИСКАЛ ДА СЪБЕРА ТВОИТЕ ЧЕДА, КАКТО КОКОШКА ПРИБИРА ПИЛЦИТЕ СИ ПОД КРИЛЕТЕ СИ, НО НЕ ИСКАХТЕ! Ето, вашият дом ви се оставя пуст, и казвам ви, Няма да ме видите, докато не кажете : Благословен, който иде в името Господне." Нашите православни отчета считат, че това се отнася само за личността на Христос, но не е така.
Щом някой ти идва в името на Господа , най-малкото поговори с него и, ако не го приемеш, поне се опитай да проумееш, защо ли Господ ти го праща. Невежеството при православните миряни и при мюсюлманите е страшно, защото то блокира мисленето и ги прави фанатици. ГОРДОСТТА Е СМЪРТЕН ГРЯХ, независимо дали човека изобщо или вярващия е с расо или без расо. Бог на лице, т.е. на външен изглед не гледа, Той чувства излъчването от вътре. ЕСТИР
цитирай
84. ka4ak - @80 и на мен ми е мило,но
09.04.2009 15:10
винаги съм смятал,че религията те ограничава и мнипулира и проповядва преклонение и зависимост,не съм комунист,но сравнението с опиум много ми допада.Винаги се е изполвала,да те ограничава и да ти внушава ,че това не са твоите дела.Нашето незнание,се оправдава с Бог и те унижава и прави подчинен.Еретично звучи,но така го разбирам и не желая да имаме ограничения на нашето съзнание и фантазии!
цитирай
85. boristodorov56 - до - ka4ak, с който идеално се разбираме относно Бог.
09.04.2009 15:17
Бог е зад предела на съзнанието.
Той е в подсъзнанието и във вечността на душата.
Умен е умът, но стига до предела.
За Бог човек отваря шестото си чувство и
хиперсензорите на любовта.

Всичко е много лично.

Изборът също.

Бог е безкрая на фантазиите.
цитирай
86. smani - ka4ak
09.04.2009 15:37
Не звучи еретично, а атеистично, както и да е. Но не те приемам за атеист.
цитирай
87. ka4ak - @86 сигурно не съм атеист защото имам вяра,но
09.04.2009 15:50
вярвам че можем да ставаме по добри,по уверени и спосбни да си помагаме,без да имаме някакъв измислен пример.
цитирай
88. smani - ka4ak
09.04.2009 15:57
Именно имаме свободата да избираме какви да бъдем.
цитирай
89. ka4ak - @88 kонсенсус
09.04.2009 17:28
съгласен съм
цитирай
90. blueskies - чичо борис - на латопа, на който пишех, нямаше кирилица!
09.04.2009 18:15
но сега ако трябва пак да ти го повторя - не се заяждай с хора, които видимо знаят повече от теб!
цитирай
91. boristodorov56 - - 90. blueskies
09.04.2009 18:47

Ти, скъпа - започна.

Реши да ми обясниш какво мисля
или да ми втълпиш твоя коментар
на нетвои мисли.

Виждам че си скромна.

Браво!

Е аз - не съм те видял!

Да си жива и здрава!

цитирай
92. bogolubie - ka4ak, boristodorov56,
09.04.2009 19:21
няма по-истинска свобода от тази, която ни дава Бог - свобода от пороците, свобода от изкушенията, свобода на творчеството, защото Той ни е създал подобни Нему творци, свобода от човешката тирания.Да си зависим от Бог е най-сладкото иго, което би могло да съществува. А, когато, все пак ви се наложи помощ, защото не сте всемогъщи, а Той е всемогъщ и вездесъщ, ще я получите, когато сте най-безпомощни. При едни и същи обстоятелства един е получил закрила, защото я е молил, а друг се мъчи и погива, защото е считал сам себе си за Бог. Днес сте много добре, щом не ви идва на ум, че има и други положения в живота. Дай, Боже, винаги да сте добре и без сътресения да познаете нашия свят Господ, защото Той не е просто пример, а показа на дело, че е възможно да живеем така, че да преминем с Него във ВЕЧНИЯ ЖИВОТ. Не вярвате ли? Е, Той няма да ви моли, но ако Го потърсите ще се отзове незабавно с любов. ЕСТИР
цитирай
93. ka4ak - @92
09.04.2009 20:14
уважавам мнението ти и не искам да споря,изразих моето мнение в поста.Успех!
цитирай
94. ecoagent - прагматично отношение към вярата
13.04.2009 06:23
За разлика от народа властта има изцяло прагматично отношение към вярата – стреми се чрез нея да узакони безправието. Идеологическите маски на тази фалшива вяра са понятията “бог”, “цар”, “отечество”, на които управляващите основават своето жестоко поведение...
цитирай
95. smani - ecoagent
13.04.2009 08:33
съгласен
цитирай
96. kass - Браво smani май наистина си способен да рзбудиш духовете
13.04.2009 21:51
Какви спорове само. Ето моето мнение. Всеки човек се сеща за Бог като му притрябва чудо - зделка на път да пропадне, болен роднина или други подобни ситуации които зависят от шанса. Виждала съм върли атеисти горещо да се молят. Само дето после някакси забравят да благодарят на Бог за добрата развръзка. Така, че прав си вещите изместиха вярата и до нея се опира само в краен случай. Дано само Бог ни разбере, че след 50 годинки комунизъм още не сме свикнали със свободата и още не сме се нарадвали на новите си лъскави играчки. Някой ден може и да свикнем и пак да се върнем към него.
цитирай
97. smani - kass
14.04.2009 10:10
Благодаря за изчерпателния коментар. Всъщност атеистите само позират с атеизма си - сигурен съм, че дълбоко в себе си имат някаква вяра.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: smani
Категория: Политика
Прочетен: 1664992
Постинги: 273
Коментари: 5997
Гласове: 12096
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930