Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.05.2009 12:58 - Евро пушачи
Автор: smani Категория: Други   
Прочетен: 9881 Коментари: 51 Гласове:
0

Последна промяна: 20.10.2009 13:36


Тъй като сме в Европа крайно време беше да пушим като европейците, а не като балкански здравно необразовани субекти. Представете си как от следващата година по това време ще бъде забранено тютюнопушенето в ресторанти, кафенета и др. подобни заведения. Посетителите пушачи между две глътки гроздова или кафе ще излизат пред заведението и ще припалват сладка цигарка, защото вътре вече не може. Това си е за скрита камера. Поне на мен ми изглежда смешно. А какво да кажем за горките инспектори от РИОКОЗ, които трябва да следят за изпълнението на забраната. Първо трябва да се увеличи числеността на инспекторския състав, защото обема на работата ще се увеличи многократно. Грижещите се за здравето ни държавни служители ще дебнат по ресторантите за пушачи и айде акт. До този момент акта е на стойност 50 български лева. Така че, който пуши трябва да знае, че запалена цигарка в заведение ще му струва твърде скъпо. Друг е въпроса дали този закон ще бъде работещ. Има една малка подробност – инспекторите от РИОКОЗ нямат право да искат лична карта. Без личните данни: трите имена, егн и точен адрес не може да се състави акт. Така, че споко пушачи, ако ви поискат личната карта трудолюбиви инспектори от бившето ХЕИ, просто не им я давайте. Без нея няма как да ви съставят акт за това, че пушите. Струвами се, че цялата тази недомислица няма да проработи. Или ще работи толкова, колкото и Наредбата за тютюнопушене в закритите работни помещения. В администрациите и офисите масово си пушат. Тук там има по някой изгорял с петдесетачка, заради запалена цигара но масовото пушене на работното място продължава. В някои по-представителни офиси наистина не се пуши, защото самия работодател е забранил това. Естествено никой служител при такава забрана не би искал да му вдигнат мерника /да не казвам и да го изхвърлят/ заради запалена цигара. Друго е положението в държавните службички. Как някой инспектор ще отиде да състави акт на зам. кмета например или началник на отдел, или дори на служител. Веднага ще започнат телефонните обаждания на високо ниво. В крайна сметка акт няма да се състави, а на горкия инспектор може и да му дърпат ушите, защото не знае къде може и къде не може.. Това е типично по български нищо изненадващо. Държавата прави закони, които самата тя не спазва. А сега иска да лиши пушачите от удоволствието да пушат с кафенцето или с друга напитка. Трябва да й признаем отдадеността и здравната грижа, с която ни е пригърнала.

И не забравяйте пушенето убива!!!








Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. dorichela - И аз си мисля, че няма да го бъде, ама ...
25.05.2009 13:02
И аз си мисля, че няма да го бъде,ама да видим... :)
цитирай
2. smani - dorichela
25.05.2009 13:04
Пушач ли си?
цитирай
3. hara73 - никога не съм пушила ...
25.05.2009 13:04
но никога и не съм се замисляла, колко ми вреди пасивното пушене. Но общо взето и това като разделинието на масичките ...за пушачи и за не пушачи. Смешна работа :-) и клипчето си го бива, я най-добре и аз да стана пушачка :-)))
цитирай
4. smani - hara73
25.05.2009 13:08
Наистина пасивното пушене вреди толкова, колкото и активното - доколкото съм запознат. Ще е добре за теб, ако закона проработи.
цитирай
5. анонимен - ". . . крайно време беше да п...
25.05.2009 13:18
"...крайно време беше да пушим като европейците.."
т.е. на улицата пред ресторантите и хотелите?!? - да това е страшно 'европейско', каквото и да означава това.

И аз имам много съмнение относно контрола по прилагането на този закон..искаш пример?! Децата продължават да си купуват алкохол и цигари/малолетните и непълнолетните/..някой глобява ли ги, как ги глобява?! Защото всеки ден гледам деца, които се размотават с бутилки бира по улицата.

цитирай
6. smani - 5. анонимен
25.05.2009 13:24
Пушенето пред ресторантите е много "европейско". Ама няма начин на там отива работата. Съгласен съм, законите не се спазват и то за важни неща, които изброи. Само до пушенето в кафенетата го докарахме...
цитирай
7. dorichela - смани
25.05.2009 13:29
бивш пушач... от 14 декември 2008 не пуша :) хо-хо-хо! :)
цитирай
8. smani - dorichela
25.05.2009 13:33
Браво! Не е минало много време, внимавай! Най-вече не общувай с лоши момчета и момичета пушачи! :)))
цитирай
9. dorichela - смани
25.05.2009 13:40
Всички около мен са пушачи.... добре,че в нас поне не са.. те преди мен ги отказаха.. преди няколко години.. и само аз бях черната овчица :)
цитирай
10. lubopitstvo - смани
25.05.2009 13:42
Когато влезеш в Германия, би тябвало вместо табела Германия да сложат табела Глоба. Там боклуче да изхвърлиш на улицата, да не спазиш разделното изхвърляне на боклук, да превишиш с малко скоростта, да запалиш цигара, където е забранено, автоматично получаваш акт за глоба. Не ги знам тези германици как са го измислили...Може би, има камери навсякъде, може би се пеят един друг, може би парите им са в сметки и държавата ги знае и директно си дърпа глобата от тях...Но правилата са железни и се спазват.
Тук, в България, номерът няма да проработи. Още повече пък що се отнася до пушенето. Българинът пуши здраво, не се шегува.
Може за хляб да няма, но за цигари ще намери. Далече сме във всяко отношение от подобни правила. В другите страни правилата се създават, за да се спазват, тук-май, за да е по-сладко, когато ги нарушават.
Аз съм пушачка :) Да ти кажа, ако ще ме питаш. Кофти навик, знам....:)
цитирай
11. анонимен - Пушила съм....
25.05.2009 13:45
пуша и ще си пуша:))))Европейците да си гледат европата и да не се занимават с нас....
Нали се сещаш,че в Булгаристан тая работа няма да проработи:))))
цитирай
12. smani - lubopitstvo
25.05.2009 13:54
Да за Германия съм чувал, че се спазват законите безусловно. За това е ГЕРМАНИЯ. Бил съм там преди 1989г., наистина е много чисто и подредено. Само да добавя, освен табела глоба има и табела застраховка. :) От приятели знам, че не се ли застраховаш за всичко, за което е възможно не вирееш там. Яки пушачи сме да - цените толкова се увеличиха, над 3лв. за кутия и масовото пушене продължава. Както казваш пушенето ще е още по-сладко като се знае, че е забранено.
цитирай
13. smani - vihra13
25.05.2009 13:58
Знаех си. Хард рок без цигарка. :) Няма да проработи само ще има напражение заради недомислиците на народните любимци.
цитирай
14. smani - И
25.05.2009 14:06
аз съм пушач. Няма измъкване! :)))
цитирай
15. djgator - стани
25.05.2009 14:50
Един ден и ти ще ги откажеш, а седмица по-късно ще се чудиш " за какво съм си давал паричките на вятъра" ? :)
цитирай
16. smani - djgator
25.05.2009 15:02
Оптимистично звучи! Дано така да стане, както казваш. Благодаря!
цитирай
17. djgator - стани
25.05.2009 15:15
Обещай пред всички, че когато ги откажеш, ще ме потърсиш да ми благодариш и да пием по бира за това! :)
цитирай
18. smani - djgator
25.05.2009 15:34
Окей Ди! Обещавам. На драго сърце ще пия бира с теб. :)))
цитирай
19. djgator - стани
25.05.2009 16:55
По този повод пускам весел постинг- наздраве :)))
цитирай
20. gratcia - Няма да го бъде. Ще настане масова ...
25.05.2009 17:13
Няма да го бъде. Ще настане масова истерия. А може и да стане,като се вземе впредвид увеличаването на безработицата - ами то тези заведения кой ще ги посещава - само някои по-така, които ще си плащат за кефа.Ще видим, интересно ще е....:))
цитирай
21. smani - djgator
25.05.2009 17:15
Наздраве приятелю! :)
цитирай
22. smani - Грация
25.05.2009 17:16
последно ще стане ли тая работа или няма да стане? :)))
цитирай
23. gratcia - smani
25.05.2009 17:23
За някои ще стане, за други - не :))
цитирай
24. smani - А
25.05.2009 17:25
този път те разбрах Грация. Благодаря! :)))
А за кои ще стане и за кои няма да стане? :)))
цитирай
25. gratcia - smani
25.05.2009 17:31
Веднага ти давам пример : наред с всички закони и закончета, какво стана с малките хранителни магазинчета и с големите вериги магазини ? Кои работят с пълна пара и кои - не ? Къде всичко е разрешено и къде - не ? :)) Така ще стане и със законченцето за пушенето - убедена съм в това. :))
цитирай
26. smani - Разбрах
25.05.2009 17:38
за големите риби ще има изключения разбира се. Така трябва да е марково бг. :)
цитирай
27. gratcia - smani
25.05.2009 17:40
За съжаление....така ще е :)) Хайде сега по този повод , отивам да изпуша една цигара - може, неможе,мдааа:)))
цитирай
28. smani - gratcia
25.05.2009 17:43
Тук се оформи клуб на пушача. Опушихте ми блога ще отворя малко прозореца. :)
цитирай
29. gratcia - smani
25.05.2009 17:46
Отваряй бързо прозореца. Сега ще донеса ароматизатор.......:))
цитирай
30. smani - silencemurmur
25.05.2009 21:27
До колкото знам от приятели социалната политика в Западна Европа се спазва и за емигрантите от всяка точка на света.
Извинявам се, но не разбрах това: "Като чета коментарите ми се струва че като не мога да се гордея с добро държание тогава се гордея да съм дървена глава с на опаки облечена дреха."
цитирай
31. bambola - :)
25.05.2009 22:34
май нещо не разбирам точно, не знам какъв ще е българския закон, но в Европа никой не глобява пушещия просто не му е разрешено да пуши в ресторанти ,кафенета и офиси. Глобите са за заведенята, предприятията и т.н. и то огромни, до махане на лицензия за дейност. Иначе не съм виждала ресторанти с пушачи отпред , просто защото и в Германия и в Швейцария да не говорим за Франция има дворове със маси и огромни печки или климатична инсталация за лятото със разпръскваща вода или салони специално оборудвани за пушачи със разрешителни. Точно както е по летищата. Пред офисите, верно се пуши и се събират опашки, но си имат специално време, разрешително за пушачите със съответно коригиране на работното време, и естесвено че и кметовете го изпълняват, иначе....едно нещо е вярно,едно време само циганките пушеха по улиците сега пушат всички до най-изисканите.

И още нещо, ако някои можеше да види от близо туморите образувани от пушенето в гърлото и дрoбовете със сигурност би се отказал ...


цитирай
32. kass - бях в Лондон 12 дни. Няма заведение ...
25.05.2009 22:40
бях в Лондон 12 дни. Няма заведение или сграда където да се пуши, освен на улицата и пред заведенията. Бях на бар цяла нощ посред зима. Ретро дискотека. Пихме текила, уиски след това, накрая кафета и колка, но който беше пушач излизяше на вън. Аз съм пушач, но за 12 дена не запалих повече от 5 цигари, защото нямаше къде, а посред зима не ми се зъзне на вън. Чакам с нетърпение закона, белкем спра цигарите 1 път за винаги.
цитирай
33. smani - bambola
25.05.2009 22:58
Точно така глобите са за стопанина на обекта. Но, ако собственика не е поставил маркировка "пушенето забранено" на няколко видни места. Тоест не се е съобразил със закона. От там на татък не носи отговорност. Салони за пушачи трябва да има в закритите работни помещения, които да са оборудвани с климатична инсталация с десеткратен въздухообмен на час. Така е по Закона за здравето.
цитирай
34. smani - kass
25.05.2009 23:05
Знам, че така е и в щатите. Особено в по-реномираните заведения. Идеята е пушенето да се отхвърли от обществото като остарял и глупав навик. Закона може да ти помогне за отказване на цигарите, но мотивация и воля му е майката! :)
цитирай
35. malkiatprintz - Този закон ми изглежда сбъркан още в ...
25.05.2009 23:41
Този закон ми изглежда сбъркан още в принципа си. Съгласен съм, че пушенето е тъпа работа, но да забраняваш пушенето, а да продаваш цигари на всеки ъгъл е все едно държавата да започне да се бори със затлъстяването като забрани консумацията на хляб и тестени изделия. Ако искат да се борят наиситна с този вреден навик, да бъдат така добри да криминализират производството, продажбата, притежанието и консумацията на тютюневи изделия, да закрият всички цигарени фабрики, да ликвидират тютюнопрерабтвателната промишлност и да унищожат тютюневите насаждения. Ама не искат.

Другото нещо, което не е домислено, е че в Европата, която ни сочат с пръст има куп програми за улесняване на отказването, както и серия стимули за отказалите се. В някои държави никотиновите продукти за отказване (във всевъзможнте им форми) се дотират частично от държавата, така че да бъдат наистина достъпни за всички. Тук такова нещо няма.

Третият проблем е, че ако искам да спра цигарите и реша да спортувам изведнъж се оказва, че спортните съоръжения са малко, далеч от много квартали. Факт е, че спортуването спомага за по-лесното отказване от цигарите, а у нас на много места няма къде дори да тичаш, а малкото съществуващи басейни и фитнес-зали, които и сега са доста претъпкани, не биха могли да поемат дори и една трета от отказалите се пушачи, които решат да спортуват.

Още един проблем се състои в това, че у нас парите не достигат. Познавам пушачи, които биха искали да се откажат, но не го правят единствено защото ако спрат да дават по три лева на ден за цигари, ще трябва да дават по десет лева на ден за храна, които няма да има откъде да вземат. Но те така или иначе не ходят по заведения. Вярно, това е спорен аргумент, но е факт, че ако не всичко, то поне някои храни у нас са доста по-скъпи.

И не на последно място.... пушенето, както алкохолизмът, е в следствие на някакъв проблем у човека. Ами няма как животът ти да е нервен, да имаш ядове всеки ден за какво ли не и да се бориш да отказваш цигарите (или пиенето).

Така че ако ще става въпрос за здравето, нека да построят басейни, тенискортове, стадиони ама наистина във всеки квартал, нека да нормализират живота, така че да не е проблем дори ваденето на документи, нека да подобрят стандарта, така че да се хората да се чувстват хора и да виждат смисъл от това да са здрави, пък тогава да преминат към забраните. Всичко останало е просто решение на парче, което няма да доведе до нищо. И пак казвам – като са загрижени, да ликвидират тютюневата индустрия и търговия и да кажат: ние дрога не произвеждаме. Да, да, ама друг път...

Хех... ами то и алкохолът не е полезен. Според специалисти и изследвания 50 грама на ден се възпримали от организма като леко натравяне и количествата, които можели да се поглъщат без вреда бяха нещо от порядъка на 20 грама концентрат на ден от мъжете и 10 грама – за жените. Следващата стъпка е сух режим по заведенията. Хехехе... всички барове и клубове ще заприличат на дискотечни сладкарници... упс, ама то и захарта беше вредна... трябва да се забрани! :):):)
цитирай
36. анонимен - Пич къде ми е колата?
26.05.2009 01:17
malkiatprintz , съгласен съм. Тъпо е да се забранява нещо, което с епродава на всеки ъгъл.

Но...това:

". Познавам пушачи, които биха искали да се откажат, но не го правят единствено защото ако спрат да дават по три лева на ден за цигари, ще трябва да дават по десет лева на ден за храна, които няма да има откъде да вземат."


Това е пристрастеност. Това е болестно състояние, питай който и да искаш лекар. Има хора, които ако трябва ще умрат от глад, само и само да си вземат дозичката.

Това не е мерило, това показва, че тези хора са много болни и психиката им е пречупена.

Както и довода, че нямало спортни съуръжения. ИМА. Ако решиш да спортуваш, няма кой да те спре. Това не са доводи, това са извинения.

А ако не дава 3 лева за дрога, по добре да ги дава за детето си...да му купи карта за библиотеката. Или да го запише на спорт. 3, 4 лв на ден, това са 120 лв на месец, напълно достатъчно за карта, дори има много по евтини фитнеси, може и сам да се запише.


Абе пушачите, вие сте големи лигли бе. Много мрънкате и все си намирате извинения.

Най-малкото ако искате децата ви да са здрави и жизнени, поне заради тях спрете отровата и им дайте пример.

Както и най-малкото НЕ искам никой миризлив пушач да ми разваля апетита докато ям някъде.
цитирай
37. smani - malkiatprintz
26.05.2009 08:59
Този закон е инициатива на Министерството на здравеопазването. С тютюневата промишленост влизат много пари в държавата. Противоречиво и цинично. Навсякъде по света е така. Програми за отказване от цигарите има и у нас. Но доколкото съм запознат с проблема, никоя програма или продукт за ограничаване на тютюнопушенето не помага без силна лична мотивация и воля за спиране. Наистина може да се появи проблем с теглото при спиране на цигарите - тук може да помогне специалист. А иначе и аз съм за живота да е по-спокоен, да има много спортни съоръжения и хората да виждат смисъл да пазят здравето си, но...
цитирай
38. smani - 37. анонимен
26.05.2009 09:05
Аз съм пушач, но подкрепям това: "НЕ искам никой миризлив пушач да ми разваля апетита докато ям някъде.".
цитирай
39. анонимен - Има спортни съоръжения!!!
26.05.2009 09:21
"А иначе и аз съм за живота да е по-спокоен, да има много спортни съоръжения "

Aми ИМА ги. Само като сметнеш колко пари може да спестиш и да ги вложиш в спорт!. Най-малкото за тичане, което също много помага ти трябва само един парк или стадион, които ги има в София.


Така че стига сте се оплаквали.

Ако искате елате с мен да тичаме на ст. Раковски. :-). Да видите, влизаш, входа е свободен, тичаш, долу имаш успоредки и всичко. Я стига сте се оплаквали
цитирай
40. smani - 40. анонимен
26.05.2009 10:01
Е аз не се оплаквам.. Спорт на стадиона - добра идея. :)
цитирай
41. анонимен - Много чувствителни тия анонимни бе....
26.05.2009 11:49
анонимен,като не искаш "миризливи" пушачи си стой в къщи,или ходи на сладкарница....
Не,сега сериозно,редно е да има заведения за пушачи и ако някой непушач реши да влезе,сам ще си носи отговорността.Всичко останало си е чиста дискреминация!!!
цитирай
42. gothic - Пушач съм
26.05.2009 12:13
и излизам пред офиса да пуша, обаче май съм единствен. Но закона е недоклатен, наистина. Впрочем, освен пушенето, убива и несъобразената скорост...защо ли там няма по-крути мерки?
цитирай
43. smani - vihra13
26.05.2009 12:27
Е що не каза за тая идея със заведенията за пушачи, докато правеха закона. Сега вече...
цитирай
44. smani - gothic
26.05.2009 12:29
И аз излизам, но сме цяла дружина. :)
цитирай
45. анонимен - Защото няма кой да ме чуе:))))
26.05.2009 12:47
Снощи гледах по "господари на ефира" как е гласуван закона.....няма такава пародия,10 човека гласуваха със сто карти.....аман от тъпаци!!И знаеш ли кога ще гласувам на избори....НИКОГА!!!
цитирай
46. gothic - smani,
26.05.2009 13:20
преди хиляди години, когато бях войник доведоха в поделението някакъв лектор да ни изнася беседа за вредата от тютюнопушенето. Беше толкова убедителен, че още на място, в залата смачках кутията си БТ и се заклех пред себе си, че повече няма да докосна цигара. Клетвата ми издържа половин час. До момента, в който при излизането от салона, видях началник-щаба и лектора, захапали по цигара и пушещи с огромна наслада. Рекох си "що ли ви не е.. .....а" и си купих пак. И оттогава не съм спирал и не мисля да го сторя...
цитирай
47. анонимен - Vihra13
26.05.2009 13:34
vihra13 ,

казвам се Николай.

И защо си мислиш, че след като не пуша само в сладкарници трябва да ходя?

Много изкривено мислене имате.

А и да не говоря как в сладкарница Неделя човек се опушва точно като дивеч.

Съжалявам, но и аз мога да ходя където искам, и ти не си тази която да решава това.

А интересно ми е защо като гласуват за други неща с чужди карти не скачате така, както за наркотиците си?

Между другото най-грозната гледка е жена с цигара. А колко идиотки с количка с бебе и с цигара в ръка съм виждал. За мен това са увредени хора.

Също е факт това с миризмата, защо аз като отида някъде винаги гледам да съм немиришещ и по никакъв начин да не подлагам хората на неща, които биха им били неприятни, но това НЕ важи
за пушачите, не съм бил свидетел и на ЕДИН случай, някой пушач/ка след като забележи че не пуша да загаси цигарата, ако стои до мен или да
се премести.

Липсват ви елементарни навици и възпитание. Но така е, наркотиците не прощават. Бихте минали през всеки който би застанал между порока ви и вас.
цитирай
48. анонимен - Николай,прав си,но само до някъде...
26.05.2009 14:54
Твое право е да пушиш или да не го правиш,както е и мое правото да реша дали аз да го правя,или не и никой няма право да ме нарича идиотка,за това,че така съм решила!!!Това за сладкарниците беше под формата на шега,но явно чувството ти за хумор леко куца!Сериозното си предложение съм го написала малко по-надолу,а именно да има заведения за пушачи и респективно такива за непушачи!!От там на татък вече всеки сам ще може да вземе решение къде да влезне,илине!!Когато говорим за демокрация трябва да взимаме под внимание волята на всеки човек да има правото на избор,а не да се налагат глоби и забрани,просто нещата трябва да са добре регламентирани!! До сега не съм го споменавала,но аз съм с медицинско образование и вредата от тютюнопушенето ми е много добре известна,но повярвай ми този "порок" е много по-невинен и безопасен от много други вредни навици за които изобщо не се говори!!!
По никакъв начин не мога да се съглася с теб,че ми липсват навици и възпитание....ти не ме познаваш и май-малкото,ако беше по-възпитан и поне малко кавалер,не би си позволил подобни квалификации към една жена(няма да използвам думата дама,защото смятам,че тя няма почва в нашето общество)!!!
Пожелавам ти хубав,бездимен ден!!!
цитирай
49. анонимен - vihra13
26.05.2009 20:29
Предполагам се замисляш, чe не случайно съм толкова краен. Може би защото вече ми е писнало.

"Сериозното си предложение съм го написала малко по-надолу,а именно да има заведения за пушачи и респективно такива за непушачи!!"

Ами че то ги има от години.

Само дето 99% от заведенията са за пушачи.

Хубаво казваш за демокрацията, ама аз досега съобразяване с това, че не искам да пуша не съм видял.

Така че, може да не се правиш на жертва, понеже до сега, така или иначе сме принудени да сме в заведения за пушачи.

Тук няма и да коментирам разделението на маси з апушачи и маси за непушачи и може би ще го разбереш, ако отидем на басеин и до теб в басеина има зона за пикаещи. НО пак, урината, не е толкова токсична колкото дима от цигарите.:-).

Другото е, че дори и персонала на определено заведение да е от пушачи, собственика пак НЯМА никакво право да ги подлага на толкова дим. Това е извън всякакви норми.

А за забраната, ами до забрани се стига, когато човек не е в състояние сам да се владее и контролира. Факта че се стига до забрана говори много добре за това, че самите пушачи не се съобразяват с никой и са минали всякакви граници.

"По никакъв начин не мога да се съглася с теб,че ми липсват навици и възпитание...."

Виж сигурно си възпитана. Но едва ли се замисляш за човека срещу теб, като ти се припуши.
И нормално, това е наркотична зависимост. Щом виждам как майки с бебета пушат и държат в лицето на детенцето си цигара, какво остава за останалите.

Но само не се правете на жертви. Не ми става мъчно за вас.

После защо на децата единствените им радости на 13 години са пушенето и алкохола. Като около тях има само наркомани и алкохолици, какво остава за тях. Няма кой да им покаже истинското удоволствие на свободата.
цитирай
50. veselaj - Аз съм от пушачите, които винаги се ...
27.05.2009 18:34
Аз съм от пушачите, които винаги се съобразяват с околните. Но не мога да разбера, защо аз нямам право на избор? Нека да има ресторанти за пушачи и за непушачи. И всеки да може да избира къде да отиде. А така просто няма да ходя по заведения.
цитирай
51. smani - veselaj
27.05.2009 18:43
Здравна политика.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: smani
Категория: Политика
Прочетен: 1657832
Постинги: 273
Коментари: 5997
Гласове: 12096
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031