Постинг
06.09.2009 20:10 -
Бог ни наказва заради концерта на Мадона
Владика: Трагедията край Охрид е божие наказание
06 септември 2009.
Трагедията в Македония, при която 15 българи се удавиха в Охридското езеро, е божие наказание, обяви от амвона на катедралния храм „Света Богородица“ пловдивският митрополит Николай.
Владиката риторично попита: «Защо се случва в навечерието на празници нещо да помрачи радостта ни? Ради не ни дойде повече радостта на 29 август?“. Митрополитът припомни, че Българската православна църква се обяви против концерта на Мадона, който бе в деня на религиозния празник Отсичане главата на св. Йоан Предтеча и Кръстител. «Празник е, но ние не празнуваме. Имаме повод за радост, а не се радваме. Защото скърбим за отнетите свидни жертви във вчерашния ден. Дали нашето неразумие, което води до грехове, не е първопричината за божия гняв?“, каза още митрополит Николай.
Днес е ден на национален траур в Македония. В понеделник 7 септември ще бъде Ден на национален траур в България.
http://dnes.dir.bg/2009/09/06/news5027484.html
06 септември 2009.
Трагедията в Македония, при която 15 българи се удавиха в Охридското езеро, е божие наказание, обяви от амвона на катедралния храм „Света Богородица“ пловдивският митрополит Николай.
Владиката риторично попита: «Защо се случва в навечерието на празници нещо да помрачи радостта ни? Ради не ни дойде повече радостта на 29 август?“. Митрополитът припомни, че Българската православна църква се обяви против концерта на Мадона, който бе в деня на религиозния празник Отсичане главата на св. Йоан Предтеча и Кръстител. «Празник е, но ние не празнуваме. Имаме повод за радост, а не се радваме. Защото скърбим за отнетите свидни жертви във вчерашния ден. Дали нашето неразумие, което води до грехове, не е първопричината за божия гняв?“, каза още митрополит Николай.
Днес е ден на национален траур в Македония. В понеделник 7 септември ще бъде Ден на национален траур в България.
http://dnes.dir.bg/2009/09/06/news5027484.html
недоволство срещу концертните изяви на М...
Жега или Бритни Спиърс за президент
„ЗА” ИЛИ „ПРОТИВ” МАДОНА?
Жега или Бритни Спиърс за президент
„ЗА” ИЛИ „ПРОТИВ” МАДОНА?
Ох, изкуфяла история - хората си отидоха, а те дрънкат несвойствени неща - колко измекярско:(
цитирайЖалко, че хора с промити мозъци са митрополити в БПЦ.
цитирайАби като са го имали предвид това наказание, що не са се молили в периода от 29 авг. до 5 септ.
цитирайСпоред Владиката, явно напълно сме си заслужили наказанието..
"Дали нашето неразумие, което води до грехове, не е първопричината за божия гняв?“
цитирай"Дали нашето неразумие, което води до грехове, не е първопричината за божия гняв?“
Леле,още ли ги има такива.............?
цитирайИма ги и освен това в такъв момент си позволяват да спекулират с едно светско събитие и една трагедия..
цитирай
7.
анонимен -
И тоя не го слуша главата.....
07.09.2009 08:38
07.09.2009 08:38
Жалко,че има още хора да им се връзват на тъпотиите!!Виждал ли си "килията" на "праведния"???Аман от двулични изчадия!
цитирайВ случая журналистите му се вързаха - дадоха интервю с владиката по нова тв в късните новини. А иначе ги знаем колко са "праведни" днешните попове..
цитирайСмани, като ги гледам на снимката, тези с големите свещи....не знам да се смея или да плача?!
То бива, бива лицемерие, ама чак толкова?!
А журналистите имат новина, нали така си вадят хляба. Тази професия, ми е много смешна. За мен са били винаги "платени клюкари", осведомители...А колко драпат да станат журналисти..т.е. папараци.. Какво правят всъщност - дебнат хората, напипват сензацийки и манипулират обществото...
цитирайТо бива, бива лицемерие, ама чак толкова?!
А журналистите имат новина, нали така си вадят хляба. Тази професия, ми е много смешна. За мен са били винаги "платени клюкари", осведомители...А колко драпат да станат журналисти..т.е. папараци.. Какво правят всъщност - дебнат хората, напипват сензацийки и манипулират обществото...
Права си: партията на Първанов 45 год. тъпчеше православната църква и наливаше атеизъм сред населението, а сега е в храма със свещ в ръка. Човекът пък, който е призван да служи на църквата ни казва - видяхте ли сега..ще ми ходите на концерта на Мадона, на ви сега...
Журналистите в интерес на истината този път се държаха на ниво, отразявайки трагедията в Македония - бяха съпричастни и не търсеха жълтото в драматичното събитие.
цитирайЖурналистите в интерес на истината този път се държаха на ниво, отразявайки трагедията в Македония - бяха съпричастни и не търсеха жълтото в драматичното събитие.
11.
allbi -
и поне да беше
07.09.2009 11:17
07.09.2009 11:17
някой изкуфял старец да му прости човек
ми то...
направо не е за вярване!!!
като го чух направо се втрещих ...
иде ми да стана неверница ако трябва да целувам ръка на тоя ...
цитирайми то...
направо не е за вярване!!!
като го чух направо се втрещих ...
иде ми да стана неверница ако трябва да целувам ръка на тоя ...
Точно това си мислех - като го гледаш млад, свеж; а вече говори глупости.
цитирай
13.
allbi -
може би
07.09.2009 11:44
07.09.2009 11:44
това го изисква поста който заема...
ако не беше такъв нямаше да е там?
знам ли ...
цитирайако не беше такъв нямаше да е там?
знам ли ...
но ако на неговото място беше онзи симпатяга по Родопите дето се е заел да спасява християнството /отец Боян/ никога нямаше да каже подобна глупост.
цитирайТова са рисковете на живия контакт!
цитирайЛъчезария така ще направи - нали е принцеса и то от Фантасмагория. По-добре и аз да тръгна за кралството.
цитирайОкей! Само да избера две по-бързи кончета, вихрогончета. :D
цитирайФантасмагория произвеждат едни от най-добрите. :D
цитирай
19.
анонимен -
Много подходяща снимка за поста - ...
07.09.2009 13:32
07.09.2009 13:32
Много подходяща снимка за поста - дето се вика "Думите са излишни!"!:)
цитирай
20.
анонимен -
Поповете
07.09.2009 13:39
07.09.2009 13:39
да ми смукат хуя! :-D
\m/
//
цитирай\m/
//
Хванали са момента фотографите. А думите на владиката... нямам думи!
цитирайняма ли кой да забрани със закон "православната църква " ? И от трагедии ли почнаха да търсят как да се покажат ?
само глупости ръсят, само евтини начини да си повдигнат рейтинга, отдавна нито помагат, нито носят утеха никому. Сбирщина алчни брадати глупци :/
цитирайсамо глупости ръсят, само евтини начини да си повдигнат рейтинга, отдавна нито помагат, нито носят утеха никому. Сбирщина алчни брадати глупци :/
И принцесата ни! :)
цитирайТака поне няма да имат възможност да говорят глупости. :D
цитирайНе помагат и не носят утеха, а сега се опитват да ни натрапват чувство за вина. Работят със стара изпитана стратегия.
цитирайНай-лошото е, че има прекалено много хора по душа заседнали в средновековието, които им се връзват ?
цитирайтези баби и дядовци, дето се удавиха, дали не са били на концерта на мадона преди една седмица?
а да хванем на бас какво ще се окаже?
или господ наказва не тези, дето трябва ;-)
цитирайа да хванем на бас какво ще се окаже?
или господ наказва не тези, дето трябва ;-)
Не знам за хората, но църквата ни е заседнала в онзи тоталитарния период, когато не правеше нищо и продължава да проспива съществуването си.
цитирайУраааааа! Щъкането разрешено! :)
цитирайАбе, тия са много зле! Бог ни наказвал заради Мадона? А когато пламна влакът пак ли Мадона беше виновна? Ако когато децата се удавиха в река Лим къде беше Мадона? Тия хора, на кой свят живеят? Хайде, дайте сега да изкараме Мадона виновна заради всички трагедии в човешката история! Аз вярвам в Бог, но изобщо не приемам Българската православна църква като медиатор между мен и Бога! Просто тези хора са на светлинни години от Бог!
цитирайИли Господ е объркал хората или попа си мисли, че може да говори от името на Бог.
цитирай...затова не трябва да им целуваме ръка.. Това е нашият малък бунт срещу тях..
цитирайС такива необмислени средновековни изказвания и аз започвам да чувствам българската църква далеч от съвременността и от себе си.
цитираймного е лошо, когато някой смята, че има право да говори от името на Господ или да тълкува нещастията като Божие дело. Случвали са се доста трагедии през последните години и без Мадона да пее на родна земя. Трагедиите според мен са естествени следствия на човешката безотговорност, нека не обвиняваме Господ за това...
цитирайТака е Каси, всеки трезво мислещ човек знае, че Мадона не е причина за трагедията. А мързеливата ни църква вместо да влезе в крак с времето и да помага живота ни да бъде по-лек, тълкува нещастията като необразована врачка и ни прави по-тягостен живота.
цитирайтова изказване като го чух по новините снощи.. Явно не само на мен, а на още много хора!
цитирайвиновни сме си ние, българите! Ще бъдем наказвани дотогава, докато не издигнем знамето на Божието царство. Всички се мислят за богове, а като дойде нещастието се втурват към църквата. Вие, които хулите православната църква, знаете ли, че само на православните се дава небесния огън в Ерусалим? Може да боледува църквата, но това не е повод за подигравки. Нима, ако видите болен човек ще му се подиграете и ще го сритате или ще бягате от него? Да не бъде! Българите сме милостив народ, но сега стойностите са много объркани и който се опомни, благословен е.
С поздрав : ЕСТИР !
цитирайС поздрав : ЕСТИР !
Адски нелепо и не на място в такъв момент. Затова не издържах да не го споделя в блога!
цитирай
39.
gothic -
Един мой коментар за "светиня му" направен при други обстоятелства на друго място
07.09.2009 14:33
07.09.2009 14:33
Странно.
Миналата година в Бургас свириха Cradle of Filth, тази година в Каварна - Dimmu Borgir. Блек метъл групи, които изповядват сатанизма (доколко наистина и доколко имиджово - отделен въпрос) и използват сатанински символи. А защо ли светите отци не взеха отношение? Щото в скандал с тези групи няма реклама и еФтин пиар...Май е време за нов месия, който да изгони търгашите от храмовете. Отново...
цитирайМиналата година в Бургас свириха Cradle of Filth, тази година в Каварна - Dimmu Borgir. Блек метъл групи, които изповядват сатанизма (доколко наистина и доколко имиджово - отделен въпрос) и използват сатанински символи. А защо ли светите отци не взеха отношение? Щото в скандал с тези групи няма реклама и еФтин пиар...Май е време за нов месия, който да изгони търгашите от храмовете. Отново...
Фарисей!
Абсолютен фарисей! Този мърляч се оправя само със здрав кьотек. И последния изпаднал клошар е по-божи човек от него! Заради такава измет Бог отвърна поглед от България....
Това е! Друго не мога да добавя. Отвратен съм!!!
цитирайАбсолютен фарисей! Този мърляч се оправя само със здрав кьотек. И последния изпаднал клошар е по-божи човек от него! Заради такава измет Бог отвърна поглед от България....
Това е! Друго не мога да добавя. Отвратен съм!!!
Църквата сама се хули с дългогодишния разкол, с изцепките на попове, които не са достойни за обикновен живот, та камо ли да служат на църквата. Кой е по-болен църквата или българското общество? И къде е църквата през последните 20 години, когато трябваше активно да ни помага за запазване на поне частица от доброто в нас и оцеляването на човещината, безвъзвратно загубена.
Сега се появява с изказването: казах ме ли ви за Мадона, щом не слушате така ви се полага.
Това не е ролята на църквата и никой не печели от това!
цитирайСега се появява с изказването: казах ме ли ви за Мадона, щом не слушате така ви се полага.
Това не е ролята на църквата и никой не печели от това!
На сто процента си прав. А примера с метъл бандите е възможно най-удачен за игричките, които разиграват "духовните" ни "водачи".
"Заради такава измет Бог отвърна поглед от България....
Това е! Друго не мога да добавя. Отвратен съм!!!"
Присъединявам се!
цитирай"Заради такава измет Бог отвърна поглед от България....
Това е! Друго не мога да добавя. Отвратен съм!!!"
Присъединявам се!
Колектив за пример! :)
цитирайтия попове мй като гледам направо са си изкуфели , Мадона им била виновна а какво да кажвм за техните два синодакакъв пример дават и къде им е смирението и те наричат себеси духовници, къде им е примера който трябва да дават на хората или са може би на принципа ти ме слушай какво ти говоря а не ме глердай какво правя хахаха. Щом Мадона ни е виновна за тази трагедия тогава горките американци та тя име сънародничка каво ли ги чака тях :))))))))) . и после се чудят защо младите хора не вярват в Бог та кой ще им даде пример за да повярват.
цитирай
45.
allbi -
мда
07.09.2009 15:32
07.09.2009 15:32
а кючекините от Анадола и разни ми ти
сериали дето са гледалиии
броят ли се :)
цитирайсериали дето са гледалиии
броят ли се :)
С подобни дрънканици, младите вместо да имат интерес към християнството, ще се страхуват от Бог и църква и ще се чудят хората в черно какво точно искат от тях...
За американците не бях се сетил, яко са сгазили лука..:)))
цитирайЗа американците не бях се сетил, яко са сгазили лука..:)))
А TV1000, а интернет... Мани, мани; по-добре да не подсказваме. :)))
цитирайБългарската църква кучета я яли...за нищо не стават псевдо свещениците служещи в нея!!!
Но пълната липса на култура и тоталната духовна нищета, налегнали българския народ, напълниха стадиона с почитатели на снобарията, кича и дъртите пачаври, за сметка на Робърт План (един от стълбовете на западната култура), който преди две години пя пред по-малко от хиляда души в Каварна...Бог да ги прости хорицата, удавили се в Охридското езеро!
цитирайНо пълната липса на култура и тоталната духовна нищета, налегнали българския народ, напълниха стадиона с почитатели на снобарията, кича и дъртите пачаври, за сметка на Робърт План (един от стълбовете на западната култура), който преди две години пя пред по-малко от хиляда души в Каварна...Бог да ги прости хорицата, удавили се в Охридското езеро!
пловдивският митрополит Николай.
Въпреки крайните си изказвания митрополитът заявява присъствие в публичното пространство, поемайки социалната роля, която се очаква от църквата да бъде поета - а именно на мяра по отношението на миряните към службата към Бога. Нашите отношения към вярата ни са меко казано езически и покомунистичени - иначе не бихме се очудвали, че църковно лице отправя укор към забавляващата се нация на ден, който според християнския свят не е за празнуване а за размисъл. Да, не ни харесва някой да ни поучава и да ни казва как да живеем, комунизма ни научи да бъдем безверници и безродници. Всички за партията, партията за един. Ударите, които са нанесени по православната църква нямат брой. Обезкървена от червения терор, омаломощена от вътрешни борби, осъдена заради слабостта си - ето докъде сме се докарали - да съдим свещенниците затова че се опитват да ни вразумяват и омиротворяват. Знам, че трудно може да даде мир този, който сам не го носи в себе си, но с какво право - аз, ти, той, ние се правим на Господ да съдим служителите му. Без лично смирение трудно ще прогледнем истината за положението, в което се намираме като народ. Иначе изпадаме в положението на ония дето вдигат камък по грешницата а Иисус им казва - Нека, който от вас е безгрешен - той първи да хвърли камъка по нея... Вместо да словоблудстваме за изтощената си църква да помислим какво можем да направим за нея, защото църквата не е нито само храма, нито само свещениците а преди всичко, миряните - общността, която има потребност от духовно общуване с Бога.
цитирайВъпреки крайните си изказвания митрополитът заявява присъствие в публичното пространство, поемайки социалната роля, която се очаква от църквата да бъде поета - а именно на мяра по отношението на миряните към службата към Бога. Нашите отношения към вярата ни са меко казано езически и покомунистичени - иначе не бихме се очудвали, че църковно лице отправя укор към забавляващата се нация на ден, който според християнския свят не е за празнуване а за размисъл. Да, не ни харесва някой да ни поучава и да ни казва как да живеем, комунизма ни научи да бъдем безверници и безродници. Всички за партията, партията за един. Ударите, които са нанесени по православната църква нямат брой. Обезкървена от червения терор, омаломощена от вътрешни борби, осъдена заради слабостта си - ето докъде сме се докарали - да съдим свещенниците затова че се опитват да ни вразумяват и омиротворяват. Знам, че трудно може да даде мир този, който сам не го носи в себе си, но с какво право - аз, ти, той, ние се правим на Господ да съдим служителите му. Без лично смирение трудно ще прогледнем истината за положението, в което се намираме като народ. Иначе изпадаме в положението на ония дето вдигат камък по грешницата а Иисус им казва - Нека, който от вас е безгрешен - той първи да хвърли камъка по нея... Вместо да словоблудстваме за изтощената си църква да помислим какво можем да направим за нея, защото църквата не е нито само храма, нито само свещениците а преди всичко, миряните - общността, която има потребност от духовно общуване с Бога.
Робърт Плант е велик, но ако беше дошла цялата славна рок банда сигурно нямаше да са само 1000 човека. За Мадона не съм съгласен, защото я по-добре такъв "кич", ОТКОЛКОТО ОНЗИ ПОП ФОЛК КИЧ, с който сме заляти и няма измъкване.
цитирайТези охранени и надути кюрета с благи погледи са най-закостенялата и ретроградна институция в България.Скодоумци и исфирясали старчета,на никому ненужни.
цитирайА аз все си мислех, че църквата трябва да направи нещо за нас, пък тогава и ние нещо за нея - няма лошо. Най-вече да се помага със средства от богаташчетата за изграждане на нови храмове и реставриране на стари святи места. Но пак казвам:
Църквата сама се хули с дългогодишния разкол, с изцепките на попове, които не са достойни за обикновен живот, та камо ли да служат на църквата. Кой е по-болен църквата или българското общество? И къде е църквата през последните 20 години, когато трябваше активно да ни помага за запазване на поне частица от доброто в нас и оцеляването на човещината, безвъзвратно загубена.
Сега се появява с изказването: казах ме ли ви за Мадона, щом не слушате така ви се полага.
Това не е ролята на църквата и никой не печели от това!
цитирайЦърквата сама се хули с дългогодишния разкол, с изцепките на попове, които не са достойни за обикновен живот, та камо ли да служат на църквата. Кой е по-болен църквата или българското общество? И къде е църквата през последните 20 години, когато трябваше активно да ни помага за запазване на поне частица от доброто в нас и оцеляването на човещината, безвъзвратно загубена.
Сега се появява с изказването: казах ме ли ви за Мадона, щом не слушате така ви се полага.
Това не е ролята на църквата и никой не печели от това!
Закостеняли са и не показват никаква воля за промяна!
цитирайнеобходима в душите ни.
Не гледайте външната страна на нещата. Губите си времето. Не е нито младостта, нито кариеризма, което тегли митрополита напред. Погледнете отвъд предубежденията си. Отношенията с Бога са лични. Всекидневни, всекиминутни, въпрос на присъствие. Ако го имаме в съзнанието си не бихме подскачали като бесни на укора, че в ден на размисъл - защото всеки има повод да се замисли за съдбата на Ирод и Иродиада и тяхната Саломе след отрязването на главата на Кръстителя - срещу укора, че сме предпочели да отидем да се покечим на концерт. В случая с Мадона закачката е и с традиционното за нея охулване на католицизма - не напразно, където и да отиде стратезите й избират да прави концертите си на значими за християнската религия дати. За мен това си е отклонение или търсене на мащабен пиар, и тъй като зад Мадона стои индустрия, не смятам, че нещата опират само до увлечението й по кабалата, която вероятно и не разбира...Църквата, пак повтарям - това сме ние, с личното си съприкосновение с Отца. Безгрешни хора няма. Но оплювайки църквата ние отиваме обратно там, откъдето си тръгнахме - комунизма, безбожието, безверието, нихилизма. Да се научим да разграничаваме нещата.
цитирайНе гледайте външната страна на нещата. Губите си времето. Не е нито младостта, нито кариеризма, което тегли митрополита напред. Погледнете отвъд предубежденията си. Отношенията с Бога са лични. Всекидневни, всекиминутни, въпрос на присъствие. Ако го имаме в съзнанието си не бихме подскачали като бесни на укора, че в ден на размисъл - защото всеки има повод да се замисли за съдбата на Ирод и Иродиада и тяхната Саломе след отрязването на главата на Кръстителя - срещу укора, че сме предпочели да отидем да се покечим на концерт. В случая с Мадона закачката е и с традиционното за нея охулване на католицизма - не напразно, където и да отиде стратезите й избират да прави концертите си на значими за християнската религия дати. За мен това си е отклонение или търсене на мащабен пиар, и тъй като зад Мадона стои индустрия, не смятам, че нещата опират само до увлечението й по кабалата, която вероятно и не разбира...Църквата, пак повтарям - това сме ние, с личното си съприкосновение с Отца. Безгрешни хора няма. Но оплювайки църквата ние отиваме обратно там, откъдето си тръгнахме - комунизма, безбожието, безверието, нихилизма. Да се научим да разграничаваме нещата.
това с мадано и наказанието е пълна безсмислица и подигравка със смъртта на хората......:( всетла им памет....
То по тази логика как тогава едни порнозвезди идваха в България преди няколко месеца, трябва страната ни да бъде осеяна с много смърт и трагедии
цитирайТо по тази логика как тогава едни порнозвезди идваха в България преди няколко месеца, трябва страната ни да бъде осеяна с много смърт и трагедии
за втори път ми казваш църквата това сме ние. Като теология и като вяра това е така. Няма нужда да ми продаваш краставици... Отвратен съм от натякването:
"видяхте ли сега..ще ми ходите на концерта на Мадона, на ви сега..."
Аз харесвам поп музиката, също харесвам и Мадона. Харесва ми музиката, шоуто, което прави на концерт е атрактивно, запомнящо се и много професионално направено и поднесено. Мадона е звезда, но от истинските, звезда от голяма величина. Мадона е явление в поп музиката. Мисля си, че всеки следващ албум на Мадона става по-добър от предишните. Колкото повече застарява кралицата на поп-а, толкова по-добри са албумите и концертните им представяния по целия свят. Лично аз не съм имал възможността да гледам на живо Мадона, но имам концерта й в Лондон през 2006г. На голям екран и качествен звук успях да се насладя на шоуто, което направи там. Една малка част от концерта е изрязана, тоест имам цензурираната версия на шоуто. Какво е изрязано – момента, в който на сцената се появява огромен кръст /символ на християнската религия/ и Мадона си спретва едно бляскаво разпятие в главната роля, на което е самата тя. Какво означава това – погазване на християнските символи, неуважение към кръстната смърт на Иисус? Да, така се тълкува от църквата Православна и Католическа. Официално и двете големи християнски църкви изразиха възмущението си към поп звездата.
Не трябва да забравяме, че звездите правят шоу. Шоуто се възприема по различен начин от различните хора, шоуто носи послания към зрителите. Как трябва да възприемаме точно това послание? Трябва ли да сме критични? Или не.
Както казах харесвам Мадона, но също така се възприемам и осъзнавам като православен християнин. Трябва ли като такъв да спра да харесвам поп певицата? Поругава ли тя християнските символи на вярата? Задавам си тези въпроси и мисля, че мога да подредя нещата, без да се взаимоизключват. Никой не може да оспори факта, че Мадона е величина от най-висок ранг в Световната поп музика. Големите са големи, защото го заслужават, доказали са се и са признати. В този смисъл бих се обърнал към критикуващите поведението на певицата – станете и вие толкова велики, за да си правите каквото си искате. Защото звездите от време на време могат да си позволяват този лукс. От друга страна аз и да харесвам и да не харесвам Мадона пак ще се възприемам като християнин - това е избор направен по моя воля и никой не може да ми повлияе върху него. Факта, че съм фен на Мадона не ме прави по-малко християнин, това не влияе върху религиозния ми избор, това не намалява религиозната ми убеденост и вяра. Аз възприемам Мадона като шоу звезда и се наслаждавам на продукта, който предлага тя. Едно шоу, го възприемам като шоу и нищо повече – това е забавление. Религията е нещо друго, тя е част от ценностната система на един човек, до голяма степен тя влия върху моралните избори, които правим, въпреки, че много от нас не си го признават. За силно религиозните хора, тя е начин на живот, съобразен с каноните на църквата. Християнската религия и шоуто на каквато и да е звезда са коренно различни неща от два свята. Шоуто, забавлението от една страна и религията от друга са две сфери от живота, всяка, от които има своето място и те не бива да се смесват с цел възникване на безмислен конфликт между тях; който ако погледнем обективно и дистанцирано на нещата е смехотворен и изкуствено създаден най-вече от медиите.
Да, напълно съм съгласен с позицията на църквата и упреците и критиките отправени към певицата от нейна страна. Църквата като институция е правилно и не само правилно, но е и длъжна да реагира така. Като християнин подкрепям официалната й позиция. Като свободен човек и почитател на поп музиката мога да преценявам какво да харесвам и какво не и доколко някакво послание от концертна изява би могло да манипулира моите убеждения и принципи.
В този смисъл: ДОБРЕ ДОШЛА МАДОНА!!!
цитирай"видяхте ли сега..ще ми ходите на концерта на Мадона, на ви сега..."
Аз харесвам поп музиката, също харесвам и Мадона. Харесва ми музиката, шоуто, което прави на концерт е атрактивно, запомнящо се и много професионално направено и поднесено. Мадона е звезда, но от истинските, звезда от голяма величина. Мадона е явление в поп музиката. Мисля си, че всеки следващ албум на Мадона става по-добър от предишните. Колкото повече застарява кралицата на поп-а, толкова по-добри са албумите и концертните им представяния по целия свят. Лично аз не съм имал възможността да гледам на живо Мадона, но имам концерта й в Лондон през 2006г. На голям екран и качествен звук успях да се насладя на шоуто, което направи там. Една малка част от концерта е изрязана, тоест имам цензурираната версия на шоуто. Какво е изрязано – момента, в който на сцената се появява огромен кръст /символ на християнската религия/ и Мадона си спретва едно бляскаво разпятие в главната роля, на което е самата тя. Какво означава това – погазване на християнските символи, неуважение към кръстната смърт на Иисус? Да, така се тълкува от църквата Православна и Католическа. Официално и двете големи християнски църкви изразиха възмущението си към поп звездата.
Не трябва да забравяме, че звездите правят шоу. Шоуто се възприема по различен начин от различните хора, шоуто носи послания към зрителите. Как трябва да възприемаме точно това послание? Трябва ли да сме критични? Или не.
Както казах харесвам Мадона, но също така се възприемам и осъзнавам като православен християнин. Трябва ли като такъв да спра да харесвам поп певицата? Поругава ли тя християнските символи на вярата? Задавам си тези въпроси и мисля, че мога да подредя нещата, без да се взаимоизключват. Никой не може да оспори факта, че Мадона е величина от най-висок ранг в Световната поп музика. Големите са големи, защото го заслужават, доказали са се и са признати. В този смисъл бих се обърнал към критикуващите поведението на певицата – станете и вие толкова велики, за да си правите каквото си искате. Защото звездите от време на време могат да си позволяват този лукс. От друга страна аз и да харесвам и да не харесвам Мадона пак ще се възприемам като християнин - това е избор направен по моя воля и никой не може да ми повлияе върху него. Факта, че съм фен на Мадона не ме прави по-малко християнин, това не влияе върху религиозния ми избор, това не намалява религиозната ми убеденост и вяра. Аз възприемам Мадона като шоу звезда и се наслаждавам на продукта, който предлага тя. Едно шоу, го възприемам като шоу и нищо повече – това е забавление. Религията е нещо друго, тя е част от ценностната система на един човек, до голяма степен тя влия върху моралните избори, които правим, въпреки, че много от нас не си го признават. За силно религиозните хора, тя е начин на живот, съобразен с каноните на църквата. Християнската религия и шоуто на каквато и да е звезда са коренно различни неща от два свята. Шоуто, забавлението от една страна и религията от друга са две сфери от живота, всяка, от които има своето място и те не бива да се смесват с цел възникване на безмислен конфликт между тях; който ако погледнем обективно и дистанцирано на нещата е смехотворен и изкуствено създаден най-вече от медиите.
Да, напълно съм съгласен с позицията на църквата и упреците и критиките отправени към певицата от нейна страна. Църквата като институция е правилно и не само правилно, но е и длъжна да реагира така. Като християнин подкрепям официалната й позиция. Като свободен човек и почитател на поп музиката мога да преценявам какво да харесвам и какво не и доколко някакво послание от концертна изява би могло да манипулира моите убеждения и принципи.
В този смисъл: ДОБРЕ ДОШЛА МАДОНА!!!
Много силно отклоняваш темата. Впрочем, мислиш ли, че този фарисей и двуличник Николай е вярващ? Аз не...
цитирайвъзбудила възхищение с танца си? нима не е била звезда, която може да си позволи да прави каквото си иска. и тя е поискала - да отрежат главата на невинен човек. донесли са я на поднос за хранене - в капеща кръв. това е денят на обезглавяването на Кръстителя за християнския свят. ако съпреживяваш посланието няма да ти е до шоу. защото животът и смъртта могат и да се представят като шоу докато не се сблъскаш със смъртта наистина.
цитирайкак мога да съдя човек, който дори не познавам?
как мога да се изказвам наизуст за някого, когото само съм виждала по снимки... наивността в този случай според мен е порок. наивно е да се говори наедро срещу църквата. Църквата има всякакви служители. И такива, които влагат цялата си същност в нея и такива, които вероятно злоупотребяват... Но какво е народ без вярата си? И какво е вярата като шоу?
цитирайкак мога да се изказвам наизуст за някого, когото само съм виждала по снимки... наивността в този случай според мен е порок. наивно е да се говори наедро срещу църквата. Църквата има всякакви служители. И такива, които влагат цялата си същност в нея и такива, които вероятно злоупотребяват... Но какво е народ без вярата си? И какво е вярата като шоу?
60.
анонимен -
Жално
07.09.2009 17:05
07.09.2009 17:05
Жално ми стана за прочетените коментари.Все още сме повече критични към другите, отколкото към себеси. Дали ние с нашите действия на атеизъм не модим всички бедствия, защото всички сме едно пред Господа. Изказването на този или онзи си е негов личен проблем- той стои или пада ,а падането ще бъде ужасно.
цитирайАко си прочела:
Първо уважавам позицията на православната църква.
Второ уважавам религиозността на хората, определяща им начина на живот.
Между шоуто и религията има космическо разстояние, не бива да се съпоставят и да се търси конфликт.
А със смъртта се сблъскаха невинни хора, нямащи отношение нито към едното, нито към другото до известна степен.
цитирайПърво уважавам позицията на православната църква.
Второ уважавам религиозността на хората, определяща им начина на живот.
Между шоуто и религията има космическо разстояние, не бива да се съпоставят и да се търси конфликт.
А със смъртта се сблъскаха невинни хора, нямащи отношение нито към едното, нито към другото до известна степен.
hikari написа:
как мога да съдя човек, който дори не познавам?
как мога да се изказвам наизуст за някого, когото само съм виждала по снимки... наивността в този случай според мен е порок. наивно е да се говори наедро срещу църквата. Църквата има всякакви служители. И такива, които влагат цялата си същност в нея и такива, които вероятно злоупотребяват... Но какво е народ без вярата си? И какво е вяра като шоу?
как мога да се изказвам наизуст за някого, когото само съм виждала по снимки... наивността в този случай според мен е порок. наивно е да се говори наедро срещу църквата. Църквата има всякакви служители. И такива, които влагат цялата си същност в нея и такива, които вероятно злоупотребяват... Но какво е народ без вярата си? И какво е вяра като шоу?
Защото съм виждал истински Божи служители. Кротки, смирени и отдадени на служба на Бог и хората. Без блясък, без скъпи часовници, без подарени джипове. И без хищния поглед на това недоразумение от снимката. Който го няма никакъв при истинските проблеми на обществото. Обаче и в тях, както и в блек метъл бандите, както казах по-нагоре няма реклама и имидж, а в Мадона има. Затова "светиня" му да не плюе толкова по нея, защото и той се поогря в нейната светлина. И още по една причина. Защото вярата е едно, а религията съвсем друго. Търговията - трето...
Аз не видях къде го е написала! :D
цитирайОт мен атеизъм не търси!!! Става дума за изказването на човека от снимката горе.
цитирайМежду шоуто и религията има космическо разстояние, не бива да се съпоставят и да се търси конфликт.
Смани, не аз а звездата Мадона търси този конфликт, защото тя си живее в него откакто се е осъзнала като личност. Но това си е нейният избор. Моят избор е да разграничавам нещата - и да не допускам да се забавлявам с неща, които в реалният си живот не ги намирам за забавни. Обругаването на мъките на Христа на кръста не ми изглежда никак забавно. Честно казано живеем като в сън - все едно има няколко паралелни реалности. но реалността за всеки един от нас е една и все е свързана с ценностите ни и избора ни. това е всичко, което имаме. Съветниците на Мадона градят скандалният й имидж на гърба на църквата - най-вече католическата - и вероятно знаят защо. Кръстът на сцената. А ако наистина видим не шоу а истински разпъната жена на сцената и истинска кръв пак ли ще кажем, че е супершоу? Какво е кръстът изобщо?
цитирайСмани, не аз а звездата Мадона търси този конфликт, защото тя си живее в него откакто се е осъзнала като личност. Но това си е нейният избор. Моят избор е да разграничавам нещата - и да не допускам да се забавлявам с неща, които в реалният си живот не ги намирам за забавни. Обругаването на мъките на Христа на кръста не ми изглежда никак забавно. Честно казано живеем като в сън - все едно има няколко паралелни реалности. но реалността за всеки един от нас е една и все е свързана с ценностите ни и избора ни. това е всичко, което имаме. Съветниците на Мадона градят скандалният й имидж на гърба на църквата - най-вече католическата - и вероятно знаят защо. Кръстът на сцената. А ако наистина видим не шоу а истински разпъната жена на сцената и истинска кръв пак ли ще кажем, че е супершоу? Какво е кръстът изобщо?
написала,че вярата и църквата са в нас самите...
"Бог никога не наказва - Бог ни обича"....Тези измишльотини са, за ад контролират хората, да имат страх- това го бях чела някъде по повод кръстоносните походи и църквата.....Само Бог знае какво става там-вътре- Ватикана и т.н
цитирай"Бог никога не наказва - Бог ни обича"....Тези измишльотини са, за ад контролират хората, да имат страх- това го бях чела някъде по повод кръстоносните походи и църквата.....Само Бог знае какво става там-вътре- Ватикана и т.н
знаем ли изобщо какво става зад стените на цървите..като вид институция.....
Не е честно също и отношението на страните от 3-тия свят, а големите сили да харчат толков апари и средства з авойни и всякакви други глупости..да има толкова милиардери и толков абедни и болни...
цитирайНе е честно също и отношението на страните от 3-тия свят, а големите сили да харчат толков апари и средства з авойни и всякакви други глупости..да има толкова милиардери и толков абедни и болни...
не случайно сме се родили в тази земя, на кръстопът. не бива да забравяме кои сме, откъде сме тръгнали и накъде отиваме. Мадона си е Мадона - не съм й била никога фен, но не съм и била против нея. Дотолкова, доколкото не я слушам защото ми звучи лигаво, /все пак да не пропусна, че слушам основно метал и класика! / - Мадона ми звучи леко истерично. Но това е въпрос на вкус - и доколкото не се гаври с християнската история а само със собствената си персона - може да се каже, че съм напълно безразлична. Но независимо дали ще бъде Мадона или Апокалиптика - които слушам с удоволствие! не мога да приема някой да ми обкрачва кръста защото кръстът е едно от малкото неща, над които човек се кълне и за тази клетва - отговаря с живота си. Човек има лични взаимоотношения с Бога и носи отговорност за предметите на забавленията си. Колкото до институцията - ами обслужва светската власт - затова е на този хал. И все пак има разлика - защото пак подчертавам не може да се говори на едро и да се слагат всички свещенослужители под общ знаменател - обидно и опростенческо е. А и църквата ни не го заслужава, както не заслужаваме и ние да останем без храм и вяра.
цитирайкакто сма написа вярата и църквата са в нас- защо ни трябва да се молим на картини...някои си мислят,че като закупят и запалят най-голямата свещ, че бъдат опростени по-лесно, ако дарят пари, ще се измият измамниет и кървавите им ръце и съвест.....
А и кръстът какво представлява - мястото, на което Христос е имал най-много стадания...на това ли да се кланяме...
цитирайА и кръстът какво представлява - мястото, на което Христос е имал най-много стадания...на това ли да се кланяме...
говорим, не за кланяне. Не мисля, че като се направи на разпната демонстрира преклонение, по скоро си е гавра. Знам, че нямаш това предвид. Знам, че говориш за преклонението пред Бога, не пред вещите. Но и това е ограничение. Защото, ако някой се смирява пред Кръста - това е по волята на Бога. Нямаме право да отричаме пътищата на смирение, само защото ние по друг начин постигаме омиротворение. Всички пътища са от Бога и той знае защо ни е дал правото на избор. Слаба е вярата Вселена 777 - затова има нужда и от храм и от икони и от свещи. Чрез визуализирането на смирението повече хора да постигнат мир в себе си. не казвам че е единственият възможен път. но за много хора - вероятно е единствения. ние нямаме право да отхвърляме шансът, който се дава свише. неведоми са пътищата Господни.
цитирай
71.
анонимен -
Само не разбирам...
07.09.2009 18:00
07.09.2009 18:00
Толкова хора в блога са от Пловдив - къв е тоа поп-наглец?!? И що го траете?! :-D
Прости му, Господи - той не знае какво говори!
цитирайПрости му, Господи - той не знае какво говори!
е една много богата Нещастница продала душата си на Дявола за пари и "вечна" младост.Чрез сатанинската секта на Кабала. Да продадеш душата си на Дявола не означава, че 10 г. да кажем ще пируваш в охолство, ще правиш каквото си искаш и чак накрая идва Дявола и те взима. Тази глупост сме я гледали многократно по Холивудските бутафории.Който има вяра и сърце, ще разбере за какво имам на предвид.Поздрави на Автора!
цитирай"Прости му, Господи - той не знае какво говори!"
Амин!
цитирайАмин!
Е, чак пък толкова. Много я надцени!
цитирайще отговоря след мъничко. Сега изчезвам, ама само за малко.
цитирайПо-добре да помислим как така да направим , че да няма повече такива трагедии. Те могат да бъдат избегнати. Трябва да помислим как.
цитирайнай-важното е да се помисли как да се избягват, а не да се мисли кой 'дявол' ни го е донесъл... много ми е смешно за митрополита. обявил се против Мадона... ох, боже! А чалгаджийките, дето са по-зле от две на десета степен от Мадона??? Никой не се обявява против тях, нали? Според мен трябва да бъдат отлъчени от църквата и заклеймени... не съм много вярваща, а такива изказвания направо ме забавляват с глупостта си и желанието на някой да прилича на друг...
дано да няма повече трагедии и всичко да се проверява като хората, а не да караме на принципа - колкото повече, толкова по-добре...
цитирайдано да няма повече трагедии и всичко да се проверява като хората, а не да караме на принципа - колкото повече, толкова по-добре...
Отвратена съм! Това е извращение! Не това е начинът да покажеш несъгласието си, не това е начинът да покажеш, че си прав - ако бяха достойни, никога нямаше да се скрият зад стената на Божията власт и гняв! Престъпно е да насаждат вина и страх!
Това е гавра със смъртта на нашите сънародници!
Използват инцидент, който е изцяло по човешка вина, за да прокарват нечистите си идеали!
Не Бог е причината да загинат тези хора, не гнева му и не жаждата му за невинна човешка кръв, която да изкупува измислените греховете на без това изстрадалия ни народ!
Що за подъл начин да превръщаш една трагедия в неоспорими доводи за нещо толкова профанно, каквото са техните опепелени разбирания и мотиви!
Опитвайки се да издигнат загинали до нивото на мъченици, те ги принизяват! Поне да оставят хората да почиват в мир и да не нарушават вечния им покой!
Търпи и ще си спасиш душата?!
цитирайТова е гавра със смъртта на нашите сънародници!
Използват инцидент, който е изцяло по човешка вина, за да прокарват нечистите си идеали!
Не Бог е причината да загинат тези хора, не гнева му и не жаждата му за невинна човешка кръв, която да изкупува измислените греховете на без това изстрадалия ни народ!
Що за подъл начин да превръщаш една трагедия в неоспорими доводи за нещо толкова профанно, каквото са техните опепелени разбирания и мотиви!
Опитвайки се да издигнат загинали до нивото на мъченици, те ги принизяват! Поне да оставят хората да почиват в мир и да не нарушават вечния им покой!
Търпи и ще си спасиш душата?!
Вярна ти е посоката. В повечето християнски общности - адвентисти, петдесетници, свидетели на Ейхова и др., напълно са отхвърлили християнските символи и иконите, отхвърлили са храма като цяло. Защото вярата е в нас и е начин на живот и морален избор всеки един ден. Но тези общности имат много проблеми и аз като православен християнин не ги приемам. В Православието и Католицизма символите на вярата, иконите и иконопочитанието е традиция и култура в християнската религия изобщо. Това не бива да се бърка с идолопоклонството от времето преди Христа.
цитирайПак изложиха църквата.
цитирайпоповете ни е приготвен най-качествения катран...
цитирайХаресва ми, че се намери някой да защити БПЦ. Разликата е, че аз правя разграничение между кръста символ на вярата и светкащия кръст на сцената на Мадона. Това, че обкрачва някаква шарена фигура прави ли те по-малко християнка, отслабва ли вярата ти и избора да си православна. Не разбира се. Това там на шоуто е само един светещ предмет, който не може да ме манипулира, а предполагам и теб. Сега ще кажеш - да но младите го разбират по друг начин и им въздейства. Възможно е всеки сам трябва да стигне до истината и до правилното мислене - въпрос на зрялост и интелект. Между другото аз съм фен на хард рока и прогресив рока, но съм ценител на хубавата музика изобщо. Човек не може да отрича качеството в поп музиката и да си слага тъмни очила.
цитирайДосега трагедиите ставаха заради стари амортизирани превозни средства. Как - с повече пари насочени в правилната посока.
цитирайАбсолютно точно - чалгаджийките не са за приказка и визия и текст на песните и всичко. Ама за Мадона се хванаха, както каза Готик реклама си правят. Да кажат, че правят нещо.
цитирайТочно това е нелепото и цинично в случая - да ни насаждат вина и страх. Понеже и без друго сме цъфнали и вързали като дух и самочувствие.
цитирайНай-новата излагация, няма спор.
цитирайСигурно е така.
цитирайрадвам се,че все още има млади вярващи хора, които разсъждават така....малко, но свестни :)
цитирай
89.
анонимен -
не мисля че си богохулник и всеки има право на избор
08.09.2009 11:58
08.09.2009 11:58
p.s. smani, ако съм прозвучала нравоучително вчера в коментарите си - сори, то вероятно е защото никога не съм можела да слушам Мадона. явно е нещо лично - и има корен в диското, което от малка не можех да търпя... не мисля, че си богохулник - всеки има право на избор да слуша музиката, която си харесва. Ходенето на концерти също си е лична работа. Колкото до коментарите на пловдивският митрополит - определено изглеждат ексцентрично, но то е само защото е млада и луда кръв, която се е вляла в старата православноцърковна институция. не трябва да се приемат нещата толкова остро за реакциите му - младостта е буйна и търси обяснение в сблъсъка между силите на доброто и злото. Понякога обяснението е само констатация. поздрав и приятен ден. Ела
цитирайАма няма сега такива работи. Аз не съм обиден и не искам извинения. Абсурд да се говори за подобни неща. Коментарите са за това всеки да изложи позицията си и ако има спорове, купона е още по-интересен. Всеки може да коментира както си иска и ако не съм съгласен с нещо това не означава, че се караме, а спорим, както казах по-интересно е.
А иначе аз на концерти не обичам да ходя, заради блъсканицата; предпочитам да ги гледам на DVD.
Да, така стоят нещата.
цитирайА иначе аз на концерти не обичам да ходя, заради блъсканицата; предпочитам да ги гледам на DVD.
Да, така стоят нещата.
супер и аз така разсъждавам за спор и караница - това са 2 различни неща, а малко хора ги разграничават.....
цитирай:))))))))
цитирайДайте и ние да се надумкаме като попове на рождения ден на патриарха:
http://diso.blog.bg/lichni-dnevnici/2009/09/08/bebo-blog-navyrshi-edin-mesec.393761
цитирайhttp://diso.blog.bg/lichni-dnevnici/2009/09/08/bebo-blog-navyrshi-edin-mesec.393761
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.