Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.01.2010 10:04 - Опознай комшиите, за да ги обикнеш
Автор: smani Категория: Други   
Прочетен: 5175 Коментари: 34 Гласове:
9

Последна промяна: 13.01.2010 10:06

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Турските културно-информационни центрове в България работят на пълна пара, както никога до сега. С висок коефициент на ефективност и полезно действие. Не остана българин, който да не е запознат с турския бит, религия, култура, език и въобще начин на живот. От толкова повтаряне на турските ценности, станахме някак съпричастни и харесващи братския турски народ. Снощи например даваха една турска сватба, която страшно много ми заприлича на съвременните български сватби, от тези по-масовите с оная „хубавата” музичка и танца-вдигнати ръце и чупки в кръста. Като го гледам и чувам това се чувствам като залян с кофа помия. Не знам защо не мога да свикна, сякаш идвам от Франкфурт на майната си, а аз съм си от тук, от тази географска ширина. Както и да е това е личен проблем, че съм от тук – първо и второ, че не мога да свикна с някои нови тенденции в „културата”. Та да се върна на тюркиш инфо центровете – ами мило ми стана някак, толкова сме си лика прилика – младите живеят със старите, старите казват кой за кого ще се жени /омъжва/. И те не се хвърлят много на работа, не се преуморяват като нас, има, има общо между нас. Тъй като турските културно-информационни центрове работят с висок коефициент на ефективност, тоест много информация, повторена хилядократно в различни варианти, някак в един момент турския език и турската музика започнаха много добре да ми звучат и да ги харесвам, чувствам ги толкова близки, почти като свои. Да определено двата тюркиш инфо центъра вършат добра работа и има ефект и как няма да има ефект като двете най-гледани частни телевизии в България се състезават коя от тях да излъчи повече и по-нови турски сериали. Много добра стратегия и медийна политика. Браво! Не случайно казвам браво, защото, както всички или почти всички знаем тв сериалите, тип сапунка се излъчваха във време някое си, когато хората почти не гледат телевизия. Сега, ОБАЧЕ имаме нова медийна стратегия в стил „Без компромиси вече”. Турските сериали превзеха не само следобедните часове, когато процента на зрителите е относително нисък, но се излъчват и в така наречения „прайм тайм” или най-гледаното време от денонощието. Много голяма ефективност, браво – започваме изучаване на турската култура, бит и всичко останало в късния следобяд за лека разгрявка с по-леки тюркиш сериалчета или поне музиката не е толкова тежичка и натрапваща се, след като сме подгряли вече идва часът на истината – преди и след централните новини по две серии турски драматични сапунки по двете най-гледани телевизии в България. Без компромис или няма лабаво, какво да кажа евала, машала на такава медийна стратегия. Който издържи на това ще си получи за десерт „любимото” шоу на оня или другите двама – в този момент пак имаме усещането за изливащата се кофа с помия. Вие от медиите ли много полудяхте или аз съм от Франкфурт на майната си!?





Гласувай:
9



1. mglena - Като не ти харесват защо ги гледаш?
13.01.2010 10:13
Сега е модерно да нямаш телевизор.
цитирай
2. mariani - :)
13.01.2010 10:18
Съграждани ли ще се окажем, smani? ;)
цитирай
3. smani - mglena
13.01.2010 10:29
Не ги гледам, но те са навсякъде и по всяко време. А и контрола върху дистанционното управление е извън контрол. :)
цитирай
4. smani - mariani :)))
13.01.2010 10:30
И още как!
цитирай
5. анонимен - ОПОЗНАЙ,
13.01.2010 10:35
ЗА ДА ОБИКНЕШ:)
цитирай
6. smani - 5. анонимен - ОПОЗНАЙ
13.01.2010 10:39
Айде пак се започна с анонимните. :D
цитирай
7. анонимен - :(
13.01.2010 10:44
промени си модерацията - мани ги анонимните.
Ти как се казваш, на колко години си, от къде си?
Шмани:((((((
цитирай
8. smani - 7. анонимен
13.01.2010 10:48
Добра идея! Знаеш как се казвам, а иначе съм от тук от блог бг и скоро ще направя 1 годинка. :)
цитирай
9. tit - Мислиш, че има значение
13.01.2010 10:54
по какъв начин се промиват мозъците?
Когато единствения критерий е печалбата - лудоста е пълна! И на печлившите, и на абдалите!
/предполагам - така се пише! не следя телевизиите:))/

Черното е винаги модерно!:)))
цитирай
10. smani - tit :)))
13.01.2010 11:04
Съгласен! Преди ни промиваха мозъците с друга мотивация, сега парите са в основата на всичко, но крайния резултат е един и същ. И промивката все си я бива!!!
цитирай
11. анонимен - То в Перник днес голЕм празник !
13.01.2010 11:12
Ромите въртят днес кючек за Василица
Празникът е известен и като ромската Нова година
По традиция и тази година ромите в Перник тържествено ще отбележат Ромската Нова година на 13 януари. Празникът ще започне в 19 ч. в Двореца на културата.:)))))))))
Перник - културен център на България !
цитирай
12. smani - 11. анонимен
13.01.2010 11:13
Така си е много културен и много център!
цитирай
13. mglena - smani #3
13.01.2010 12:01
Слаб ти е контрола.:)
цитирай
14. smani - andrei
13.01.2010 14:58
Да, но в последно време се оляха съвсем!
цитирай
15. krotalka - Прост народ - слаба държава!
13.01.2010 16:33
Стадо с промити мозъци, се управлява по-лесно! Няма нищо случайно, това е добре измислена стратегия!
Ако не можеш да се добереш до дистанционото, за да цъкнеш на друг канал, си за съжаление! Аз БГ телевизия не гледам и нямам този проблем.
Я вземи изхвърли телевизора, ще имаш една причина по.малко да се ядосваш!
цитирай
16. smani - krotalka :)))
13.01.2010 17:45
Очаквал съм всякаква промивка с тъпи предавания и реалити пошлости, обаче атаката с турски сапунки разби всичките ми прогнози.
цитирай
17. krotalka - Смани,
13.01.2010 18:07
аз за това не съм си сложила антена за БГ телевизия, макар че живея в момента в БГ. Гледам си немските програми и най-често надничам в N24, там освен новини вървят непрекъснато научно-популярни и документални филми, те са ми слабост.
цитирай
18. boristodorov56 - ОК!
13.01.2010 20:56
А къде са българските?
Сериали.
Центрове.
Пък и културни!

Телевизиите са комерсиални -
тоест те показват онова, което искат да видят зрителите им!

Народът иска да има!

Дава им се!

Аз защо не ги гледам тези сериали,
нито пък ги знам?

Защото не гледам тези телевизии, които ми предлагат това удоволствие.

Имам си мързеливо копче.

Щрак!
цитирай
19. smani - boristodorov56 :)))
13.01.2010 22:01
А пък аз си имам три загорки и коктейл от хард рок!
Дано не съм съгрешил много!!! :)))
цитирай
20. xfire - Има и друг момент, един медиен ма...
14.01.2010 18:34
Има и друг момент, един медиен магнат каза: "Защо да се охарчваме за скъпи филми като най-гледания канал пуска в прайм тайм евтини турски сериали". Ама по-добре, съвсем спрях да гледам ТВ:)))
цитирай
21. smani - xfire
15.01.2010 08:28
А освен това и още един друг момент, много хора у нас си ги заслужават турските локуми. :)
цитирай
22. gratcia - Смани, добре, че има и други прог...
15.01.2010 18:55
Смани, добре , че има и други програми - не ги понасям тези сапунки. Още не ми побира мозъка / ако имам такъв де / , защо продължават да ги дават. И като знам колко народ ги следи, тръпки ме побиват.Ноооо, какво да се прави - Те това сме.
Поздрави :)))))
цитирай
23. demokratizator - Отдавна спрях да им се впечатлявам
15.01.2010 21:19
Аз лично от доста време не обръщам внимание на така наречените 'национални' телевизии. БНТ 1 не показва нищо смислено, като много рядко новините са добри. Би Ти Ви отдавна ме отврати с Шоуто на Слави и доста пристрастните гледни точки в новините и особено в журналистическите предавания. Нова ТВ от време на време има по нещо смислено ("На 4 очи", "Часът на Милен Цветков" навремето), но 'компенсира' с най-гадното реалити и много простотия (справка: Шоуто на Иван & Андрей).

Понякога гледам TV7, там ми харесват централните новини, когато ги води Веселин Дремджиев. Имат и добри репортери, като понякога си струва човек да види и "Вярно с оригинала" с Волгин.

Много ме е яд, че спряха re:tv, която беше може би най-независимата от изброените, разполагаше с много свестни и кадърни журналисти, имаше прилични предавания, където се коментираха интересни теми с предимно интелигентни хора. "Булевард България" беше много приятен вечерен блок, а "Професорско каре" беше предаване на светлинни години от културата на средностатистическия българин, което можеше да ни научи на много. Хубавите неща в България обаче често си отиват най-бързо.

При това положение предпочитам телевизии като Discovery, Animal Planet, Viasat History, TV 1000, AXN и AXN Sci-fi. Друго почти не се случва да гледам вече, камо ли пък турски сапунени сериали вечер, когато съм уморен и искам да се отпусна.
цитирай
24. smani - Грация :)))
15.01.2010 22:41
след време ще станем едни симпатични евро турчета!
цитирай
25. smani - demokratizator
15.01.2010 22:44
Напълно споделям.
Подкрепям с две ръце - "Вярно с оригинала" с Волгин, Discovery, Animal Planet, Viasat History, TV 1000, AXN и AXN Sci-fi
цитирай
26. hara73 - Ми кво да ти кажа smani,
16.01.2010 15:35
не се притеснявай, ако си луднал, не си сам , имаш си другарче, моя милост :-))) и аз се чувствам, по същия начин. И без това не гледах много, телевизия, сега изобщо, но е дразнещо мамчето ми да не ме гледа в очите на вечеря, а да зяпа нон-стоп в поредната турса сапунка. Чоглаво ме и някак и малко тъжно :-(
цитирай
27. smani - hara73 :)))
16.01.2010 17:37
Ами като не гледаш телевизия и ти е малко чоглаво, отбивай се от време на време в блога. В последно време съвсем заряза блогърската дейност. :)
цитирай
28. hara73 - Нямам време вече,
16.01.2010 17:53
за блога. Но от време на време, влизам да видя, какво ново старо...и непременно навестявам и товя милост, нали си ми приятелче :-)
цитирай
29. spasunger - Ей затова
18.01.2010 15:39
Не гледам български канали. Мнооого отдавна.

CNN, BBC, Euronews, Eurosport, Discovery, History, you name it.

И онлайн: MSNBC, FOX (чат-пат), ESPN, SkyOne.

Никакви български телевизии! Може би само пловдивската обществена телевизия, за да знам какво става около мен.
цитирай
30. merita - Както виждам от по- горните коме...
21.01.2010 14:13
Както виждам от по- горните коментари , няма да съм единствената , която също не гледа бг.тв.Осведомявам се от нета за новините.Гледам Дискавъри и Експлорера и Хистори, за документални и научнопопулярни предавания.
Не ми се ще да правя коментар на нашите програми - излишно е .Комерсиалното е водещото а не духовното .Тъжно е че поримваката на мозъци е тотална.Поздрав!
цитирай
31. kass - smani
22.01.2010 13:18
мдаааа, няма управия Стани, български сериали няма, а каквито и други да ни предложат все ще ни набутват чужда култура...
цитирай
32. smani - spasunger
22.01.2010 17:15
Добър избор! :)
цитирай
33. smani - merita
22.01.2010 17:17
Добре е човек да има кабелна или цифрова телевизия. :) Това е спасението от бг помията.
цитирай
34. smani - kass
22.01.2010 17:19
И то каква култура - тюркиш или латино. :)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: smani
Категория: Политика
Прочетен: 1663810
Постинги: 273
Коментари: 5997
Гласове: 12096
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930