Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.11.2009 10:02 - В България останаха само боклуците
Автор: smani Категория: Лични дневници   
Прочетен: 8163 Коментари: 64 Гласове:
17

Последна промяна: 16.11.2009 13:59

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Грозна истина. В България останаха само боклуците. Не звучи никак приятно! Но се чува! Не толкова често, но достатъчно да прави впечатление. Наскоро пак го чух от един познат. Заяви го гордо и гръмко пред компанията, като се похвали, че дъщеря му учи в Париж. А той от своя страна ще направи всичко възможно тя да остане там след дипломирането. Има интересно дистанциране от страна на коментиращите, забелязва се при употребата на думата „останаХА”. Това е почти като да кажеш за българския национален отбор по футбол: „некадърниците пак ги биХА”, а ако са спечелили същите наши момчета, да звучиш така: „биХМЕ ги другите”. Тъй като го казват българи, живеещи в България според мен правилно е да се каже „В България останаХМЕ само боклуците”. Демокрацията дава прекрасни възможности за хората, като носи и своите негативи и слабости, основно в обществен план и по-малко в личностен. На нас сякаш ни стана навик да трупаме негативите и слабите страни на демокрацията като общество и евентуално в личен план всеки да се спасява извън пределите на Родината, ако има достатъчно умения и малко късмет.Проблемът сигурно се корени в един друг навик да се възприемаме повече индивидуално, отколкото национално; по скоро, търсещи личното си оцеляване по най-примитивен и егоистичен начин за сметка на цялото, в което се отразяват всички наши индивидуални действия и ни се връщат без компромис. Дори и социализма не успя да ни научи, че колкото е важна малката ни окръжност, толкова важна е и онази голямата, в която сме ЗАЕДНО. Как ще се научим сега, когато нищо не ни се натрапва и имаме свободата да избираме. Свободата на избора крие своите капани и един от тях е, че сам трябва да направиш възможно най-правилния избор. За истинска демокрация е необходимо гражданско общество. Гражданското общество до този момент не осъзнахме какво представлява, главно поради факта, че не схващаме идеята за здравото, проспериращо общество като нещо, което ще се отрази много положително в индивидуален план на всеки един от нас.  Демокрацията не е съвършенна, но е най-добрата форма за съществуване на държава и общество. В някои региони на света хората не успяват да се насладят на възможностите, които дава тя за достоен начин на живот. „Сега младите хора в България са помощен персонал. Идват много предложения за обучение от чужди университети, обират каймака на нацията, а тук остава…”. Това са думи на Нешка Робева в предаване по бтв. С какво може да завърши недоизказаната мисъл – некадърниците, мързеливците, посредствените, калпавите, боклуците; всичките пасват идеално за финал. А може би тук остават родолюбците – едва ли, смешно и наивно.  В Европа много не ни харесват и не ни искат. Но като че ли не е съвсем така. Искат от нас най-доброто и го искат само за себе си. Това се казва добра политика. Няма нормална държава, грижеща се за обществото си и полагаща усилия за неговия просперитет, която да откаже да приеме умни млади хора с готовност за обучение и придобиване на високо образование. Която също така да не им осигури успешна професионална реализация. А има и други държави, в които собствените й млади професионалисти търсят смешни алтернативи за оцеляване: „Сега младите хора в България са помощен персонал”. В същото предаване питаха 18 годишен младеж, завършващ елитна немска гимназия в София, как смята да се реализира. Добре ориентиран млад човек: „Ще следвам медицина в Германия, след което ще остана да работя там”. Прекрасно всеки млад умен човек заслужава такава добра съдба, дори и българин. Можем да предположим какво означава да завършиш медицина в Германия, какви перспективи дава подобна диплома. Всъщност само една единствена възможност – блестяща професионална реализация в съответната страна или друга подобна просперираща европейска държава. Можем и да предположим какво е да си доктор в Германия – висок социален статус, авторитет и уважение от страна на държавата и обществото към теб. Това е ценното на демокрацията, това всъщност е демокрацията – за положените усилия, за труда си да бъдеш възнаграден щедро от държава, общество по всички възможни начини. Беззаконието и свободното говорене у нас не ми дават основание да твърдя, че живея в демократична страна. Твърди се, че демокрацията плаща прекалено висока цена и тя се нарича престъпност. Ние си имаме престъпност в изобилие. Това означава ли, че имаме все пак някаква форма на демокрация от по-особен вид, в смисъл трупаща негативите от слабостите си и неспособна да реализира положителните си страни. Демокрацията ли ни е боклук или хората, които се надяват да я има, такава, каквато трябва да бъде. От друга страна -  вярно е, че в страната ни има много боклук от различен вид – политически боклук, който създаде условия за другия вид боклук, возещ се в последни модели на мерцедес и бмв, развиващ „бизнес” с крадени пари. Но останалите от нас… Какви сме ние??? Това, че сме избрали да учим и работим тук прави ли ни непременно боклуци? Боклуци ли са всички, които не са завършили западни висши учебни заведения? И изобщо може ли човек да бъде смятан за боклук, поради липсата на определена степен на образование?  - Не! Какви сме ние??? Ние сме скромни и търпеливи, чакащи и нас да ни погали добрата, справедлива и щедра демокрация. С такива качества – толкова от демокрацията!





Гласувай:
17



1. lubopitstvo - Добро утро!
16.11.2009 10:12
Щом ние двамата сме останали, значи не сме останали само боклуци.
Съвсем сериозно-твърдението не е вярно.
цитирай
2. allbi - мда
16.11.2009 10:16
явно от там идва проблема с боклука с предимна концентрация в София :))

не знам но за себе си дали е родолюбие или що
но не ми се ще да бъда натрапница в чажда страна
все още съм търпелива спасявайки се в собствения си свят, но децата си надали ще задържа ...
цитирай
3. smani - lubopitstvo
16.11.2009 10:21
Ха, ха, ха! Много добре казано!!! :)))
цитирай
4. smani - allbi
16.11.2009 10:26
Това е проблема. Децата излязат ли да учат в чужбина, там се и устройват да живеят. Това ще се усети в България след години и ефекта никак няма да е добър! :)
цитирай
5. vmitkov - Не съдете за другите по себе си!
16.11.2009 10:29
Аз познавам толкова качествени хора тук, в България, колкото не можете да си представите, камо ли да срещнете другаде по света! Искате ли примери?

Мой приятел, при една своя командировка в прехвалената Германия, е ремонтирал стария стенен часовник на собственика на просперираща фирма, от която нашите бизнесмени купуват апаратура, защото не могат да организират тук производството й, а не че нямаме нужните специалисти да я конструират и произведат. При това този стенен часовник е носен къде ли не на ремонт в Германия и никой не е успял да го ремонтира!!! При това този мой приятел изобщо не е часовникар.

Друг мой приятел е открил нови закономерности в хилядолетната китайска медицина, до които самите китайци не са достигнали за хиляди години преди него. В резултат на тези свои открития той лекува болести като диабет, гангрена, рак, остеопороза - все неща, до които вашият студент никога няма да достигне нито в Германия, нито в САЩ колкото и да учи, каквито и титли и звания да получи.

Трети мой приятел е конструирал професионален нискочестотен усилвател за музиканти без каквито и да са изкривявания и без възможности за каквито и да било повреди - само защото е открил причините за възникването на изкривяванията в усилвателите, както и причините за изгарянето на крайните транзистори в един нискочестотен мощен усилвател.

Познавам и други двама души, които се занимават със строителен бизнес - единият работи това от 10 години, собственик е на строителна фирма в Испания и за тези 10 години е успял да купи два апартамента в България. Докато другият бизнесмен, който всъщност е жена, която при това дори не е строител, а само търговец, успя само с един строеж, само за 2 години строителна дейност в България, да купи един апартамент и един голям офис в България.

Познавам и хора от другата категория - невежи, неграмотни и неуки, които емигрираха по Испания и Гърция и които и там си останаха такива неуки, неграмотни и изкарващи прехраната си с много усилия. Но от това не правя извода, че в чужбина заминаха само боклуците. Защото познавам и качествени млади хора, които са високообразовани и работят високоплатена работа в чужбина. Някои от тях дори са толкова успешни (защото са изключително кадърни), че имат собствен бизнес и работят за световни компании.

Тъй че - място под слънцето има за всеки. Друг е въпросът кой къде какво място ще си намери.

И най-важното - всеки заслужава мястото, което сам си намери!!!
цитирай
6. smani - vmitkov
16.11.2009 10:49
Благодаря за примерите.
Браво България е страната на учените и талантите. Само че някак не се усеща..
цитирай
7. djgator - Стани
16.11.2009 11:00
Тъкмо ти пишех коментар и пристигна твоя :)) Тандем сме - казал съм ти го 100 пъти :))
Сега по твоята тема, в Бг останаха най-неприспособимите към промяна хора и тези, които успяха къде честно, къде нечестно да си осигурят висок стандарт.. А в чужбина заминаха най-отчаяните и група от свръхкадърни хора - пак контрасти..
цитирай
8. mariani - Привет, smani!
16.11.2009 11:10
Национална черта е когато говорим, да изключваме себе си :)
По повод комента на djgator: "най-неприспособимите към промяна хора", мисля, че останаха точно най-ПРИСПОСОБИМИТЕ към всякакви промени :)
Хубава седмица от мен!
цитирай
9. smani - djgator
16.11.2009 11:12
Съгласен - имаме си добро и лошо качество тук. За чужбина според мен заминаха повече хора с нисък образователен ценз.
Проблемът е сега с възможностите за обучение на запад - децата заминават, а завършиш ли там имаш прекрасни възможности за реализация като бял човек. Естествено при такава възможност никой няма да поеме обратно към България.
цитирай
10. smani - mariani
16.11.2009 11:16
Привет mariani!
Много точно казано: "Национална черта е когато говорим, да изключваме себе си". :)))
Да и аз мисля, че тук останаха най-издръжливите българчета. Какво ли не преживяхме..
Хубава седмица и на теб!
цитирай
11. gratcia - СМани, ама как така - боклуците сме ...
16.11.2009 11:33
СМани, ама как така - боклуците сме останали тук !? Леле,леле, не те е срам да говориш така !!!
Всеки си има причина - да остане тук или да замине в чужбина. Аз, да си призная, с кеф бих заминала, но съм тук,защото синът ми не ще да ходи другаде. Съгласна съм с него - тук са всичките му приятели,роднини и т.н. - неговите, както и моите.
Само дето аз вече разсъждавам по малко по-различен начин от него. Гледам финансовата страна на нещата, въпреки, че съм голяма лигла и немога да вирея далеч от дома повече от един ден. Опитвала съм - много ми е трудно. Говоря лично за себе си.
Та, останала съм си в България, тук съм, боря се с трудностите в живота и със сигурност не съм боклук - борец съм.
Поздрави и много усмивки :)))))))
цитирай
12. smani - Грация :)))
16.11.2009 11:38
Аз не го твърдя, чувам го от други хора и да си призная малко ме дразни. Изненадан съм за сина ти, все си мислех, че тинейджърите много ги влече запада, явно не е точно така.
Радвам се, че не се възприемаш като боклук и аз не се смятам за такъв, защото съм в България.
Успешна борбена седмица! :)))
цитирай
13. gratcia - smani
16.11.2009 11:48
Жалко за тези хора, Смани . Вероятно завиждат на "чужбинарите" и в този ред на мисли се възприемат като боклуци за това,че не са на тяхно място. Но да не забравяме , че всеки заплаща определена "цена", за да е далеч от дома си.
Исках да кажа - НЕ, СМАНИ, НЕ СМЕ БОКЛУЦИ - БОРЦИ СМЕ !!! : )))))
цитирай
14. smani - gratcia
16.11.2009 11:53
Ха, ха, ха! Славни борци сме ние! :)))

А може би го казват, за да дразнят белите хора, които все още са тук. Българчетата, сме интересни човеци..
цитирай
15. gratcia - smani
16.11.2009 11:59
Защо не - С Л А В Н И ?
Ама как да не сме интересни човеци - всеки си е луд с номера, а някои - с цяла програма........: ))))))
цитирай
16. анонимен - Бая боклук има из страната!
16.11.2009 12:06
Съгласна съм! Не го рециклираме и потъваме в него. А най ме дразни, като не си изхвърли някой буклука на определеното място / щото трябва да плаща/, ами по-тъмна доба го хвърли в нивата до пътя. Кара си колата през деня, цъка с език и като влезе в кръчмата псува на всевослушание онез буклуци, които си хвърлят боклука , дето им падне!
Не ги е срам!
Такива ти ми работи с буклука в България, smani !:))
цитирай
17. smani - gratcia
16.11.2009 12:27
Да от време на време или почти винаги ни тресе балканската лудост! :)))
цитирай
18. smani - tit
16.11.2009 12:32
Ха, ха, ха! Типично по нашенски крадеца вика дръжте крадеца.
Като стана дума за боклука като боклук се сещам за репортажите по телевизията - като покажат едно жилищно кварталче в София с изхвърлените масово торбички с боклук около блоковете, се замислям КАКВИ ХОРА ЖИВЕЯТ В ПАНЕЛКИТЕ??? :)))
цитирай
19. teachme - Боклуци, мръсотия...
16.11.2009 13:09
и беднотия до шия:(
Детето не знам, но ние
сме се запътили натам:)
цитирай
20. smani - teachme
16.11.2009 13:16
Натам към чужбината ли?
А ако тук станем супер готини в един момент, ще изпуснете хубавото. :)))
цитирай
21. анонимен - smani - tit
16.11.2009 13:17
А - и там са хора всякакви!
Почти целият ми живот е преминал в дом - апартамент. Имам представа какво количество боклук се изхвърля от десететажен блок с един вход за една седмица - имахме 4 контейнера, които се извозваха 3 пъти седмично / тука включвам и 4-5 къщи наоколо/ . Тъй че - боклука около блоковете, който визираш не е масова практика на обитателите - иначе няма да може да се минава - вярвай ми!:)
Прсто навсякъде има зрънца с порочни навици по тъмна доба, които много обичат да критикуват "другите" деням! С тайното злорадство "ай докажете, че не сте таквиз!"!
Ми как да докажа, като си хвърляш боклука под моя прозорец!:)))
Виждала съм го, да ти кажа - от терасата, замахва настрани и хвърля!
Ключа е в чувството за безнаказаност! И не само когато за материален боклук говорим!
А и за моралния, духовния. Не е ли нагрубяването, безпардонноста, цинизма - духовен боклук. Замятан по околните. Дали ги засяга или не, е друг въпрос. Но той си остава и ни задушявя всички! И онези, които го хвърлят, и останалите, който се правят на разсеяни. Не се причислявам конкретно, защото и аз съм изпадала в ярост и съм била груба!
Признавам си!:)
цитирай
22. boristodorov56 - Боклуци у нас са само политиците,
16.11.2009 13:20
защото са заченати като такива в грях,
а останалите хора изкупват греховете им вместо да вземат гьостерицата и изравнят в резултата.
Макар с цената на един грях.
Просто хората се борят за оцеляване и в тази битка естетиката винаги остава на последно място при подбора на изразнине средства.
Особено, когато това го сторват хора принудително
отделени от християнския морал, обичайните български ценности и се възпитават от пресата и тв
на на ум, разум и култура.
цитирай
23. smani - tit
16.11.2009 13:28
Да ти призная сутринта се позамислих да ли да не си променя финала на постинга и по-специално тази част:

"Какви сме ние??? Това, че сме избрали да учим и работим тук прави ли ни непременно боклуци? Боклуци ли са всички, които не са завършили западни висши учебни заведения? И изобщо може ли човек да бъде смятан за боклук, поради липсата на определена степен на образование? - Не!".

Колата си я бях паркирал в непосредствена близост до блока, в който живея, под прозорците. Нямаше места на така наречения паркинг, когато се прибирах снощи. На сутринта какво да видя - загасен фас на предния капак на колата и две тлъсти плюнки пак на капака. Това може да се направи само от злоба и простотия. А колата ми не е чистак нова и лъскава ама...
цитирай
24. smani - boristodorov56
16.11.2009 13:31
boristodorov56 написа:
защото са заченати като такива в грях,
а останалите хора изкупват греховете им вместо да вземат гьостерицата и изравнят в резултата.
Макар с цената на един грях.
Просто хората се борят за оцеляване и в тази битка естетиката винаги остава на последно място при подбора на изразнине средства.
Особено, когато това го сторват хора принудително
отделени от християнския морал, обичайните български ценности и се възпитават от пресата и тв
на на ум, разум и култура.


Подкрепям на сто процента всичко казано в този коментар!
цитирай
25. soleilelle - имам 2 опита за емиграция и. . . . не ...
16.11.2009 14:07
имам 2 опита за емиграция и ....не става-
нещо вътре в мен ми крещи,,хубаво е в чужбина,но най-хубаво си е у дома,,!трудно-леко,боклуци-борци...каквито и да сме в момента ТУК си ни е домът.може да има по-добра реализация в чужбина,но животът и хората тук,в България са ИСТИНСКИ,незнам как да го обясня-проблемите ни са истински,радоста,омразата,всичко ни е истинско.знам най-различни истории на емигранти,и на българи останали тук.хора всякакви-но ,че сме една от най-интелигентните нации съм се убедила лично,а ако имаме и стимул ,сме и най-работливите :)
цитирай
26. smani - soleilelle
16.11.2009 14:18
soleilelle написа:
ТУК си ни е домът.може да има по-добра реализация в чужбина,но животът и хората тук,в България са ИСТИНСКИ,незнам как да го обясня-проблемите ни са истински,радоста,омразата,всичко ни е истинско.


СЪГЛАСЕН!


Проблемът е, че материалният стимул е слаб и така и не можем да докажем, че всъщност не сме мързелив народ, а точно обратното. :)
цитирай
27. lubopitstvo - Разбира се, марче, разбира се...
16.11.2009 15:49
mar85 написа:
lubopitstvo написа:
Щом ние двамата сме останали, значи не сме останали само боклуци.
Съвсем сериозно-твърдението не е вярно.


и аз, и аз!!! пишете трима "небоклуци" :)))


и ти, и ти!!!
цитирай
28. анонимен - edna mlada du6a
16.11.2009 16:20
Може да се погледне и на нещата от друг ъгъл. Било каквото било. Какво можем да направим ние? Аз мисля, че всеки млад човек в България трябва да поживее за малко в чужбина, да види какво е, да си разшири мирогледа. Ако може, дори само за половин година. Защото хората, които не пътуват и не се обогатяват с опознаването нови култури, най-често си създават стериотипи и са с много назадничаво мислене. Вижте колко по-напред са всички в Европа и в Япония от нас. Не само защото са високотехнологични нации. Освен всичко друго, това са хора, които са толерантни, способни да разберат другия, съвестни хора, помагащи си хора. Не мога да разбера защо всички народи на Балканите злобеят един към друг. Нима французи и германци не са се клали толкова време? Но са оставили всичко зад гърба си, в името на едно общо бъдеще, в името на доброто. Нека бъдем по-положителни, по-добронамерени и по-толарантни към всички около нас, може и те да се заразят и да ни отвърнат със същото. А ако не, тогава поне ние за себе си ще знаем, че сме направили всичко възможно да променим хората около нас и да живеем в един по-добър свят. Сигурно ви звучи много утопично това, което казвам. Но замислете се в колко бедни страни в Южна Америка хората танцуват и пеят по улиците по цял ден: Никарагуа, Куба, и т.н. За тези хора бедността не е пречка на веселбата. И също друг съвет(освен пътуването и опознаването на много култури), четете книги, много четете, и учете езици и гледайте филми(но не от холивудските а истински, стойностни филми)! Приятен ден и слънчев ден ви пожелавам!
цитирай
29. smani - :)
16.11.2009 16:20
Добре, други желаещи ако има да казват докато е време.
цитирай
30. kass - smani
16.11.2009 16:22
Според мен в България останаха най-търпеливите... И родолюбците, може да звучи изтъркано, но камъкът си тежи на мястото...
Поздрави...
цитирай
31. smani - 29. анонимен - edna mlada du6a
16.11.2009 16:30
Утопично звучи да, но поне звучи добре.
Примерите, които даваш - французи, германци - там е сърцето на европейската култура, наука и какво ли още не.
Куба - хора с големи сърца! Кубинците казват, че си приличаме, но го казват само от любезност.
А къде сме ние на фона на тая картинка - знаем си много добре. :)
цитирай
32. smani - kass
16.11.2009 16:35
Сигурно го има и момента с любовта към Родината, а за най-търпеливите, няма спор. Ние сме шампиони по търпение!
Поздрави Каси! :)))
цитирай
33. smani - mar85
16.11.2009 16:46
Е на какво се дължи? :)
цитирай
34. smani - mar85
16.11.2009 17:35
Да за дивия капитализъм никой не беше подготвен, дори и тези, които забогатяха бързо.
Знам защо Моисей е водил евреите 40 години през пустинята, но освен да умрат родените в робство може да е имал и някои други несъществени причини. Например да ги поизчисти от идолопоклонството, да им предложи чистак нови 10 божи заповеди, да им разкаже историята за единия Бог, абе с една дума да им дойде акъла и тогава в Обетованата земя - пиене, ядене и др. хубави работи. Но не знаех, че ти често го казваш. :)
цитирай
35. to4ka - . ...
16.11.2009 17:47
Bokluk, bolkluk, no kato se reciklira- kakvi 4udesa stavat ot nego... Ina4e sam saglasna za edno- Balgariq e pozabravila kak da si pazi decata.
цитирай
36. smani - to4ka
16.11.2009 18:03
А и както изглежда държавата няма никаква стратегия как да ги задържи тук.
цитирай
37. vmitkov - Smani,
16.11.2009 18:26
Проблемът си е твой, ако нямаш такива приятели каквито съм описал по-горе. Трябва да се замислиш сериозно върху собствената си стойност, ако имаш некачествени приятели или познати и колеги.

На всички други ще съобщя, че всеки е прав със своите си примери и изводи. И това е така, защото светът е шарен, включително и в България. Което е чудесно!
цитирай
38. xfire - По мои наблюдения заминаха най-...
16.11.2009 20:39
По мои наблюдения заминаха най-различни хора и останаха най-различни хора. И боклуци и свестни хора, и умни и глупави, и престъпници и хора на честния труд ... т.н.
цитирай
39. smani - xfire
16.11.2009 20:42
А защо имам усещането, че тук белите хора намаляха. Не, че ги няма хич, но...
цитирай
40. smani - nalik
16.11.2009 22:20
Добра идея.
цитирай
41. ivanko - България ще си бъде селото на ЕС
16.11.2009 22:23
Нормално е тука боклуците да стават все повече, защото хората, които имат по-високи изисквания постепенно отиват там където има по-високо качество на живот. Наслението на България ще продъльи да намалява до към 5 млн и ще останат наистина САМО боклуци, мутри и комунисти. процеса вече е ясно различим (виж премиера :).
цитирай
42. smani - ivanko
16.11.2009 22:32
Прогнозата за население около 5 милиона и аз съм я чувал, звучи необнадеждаващо за бъдещето на българската нация. Почти на изчезване отиваме.
цитирай
43. анонимен - Не ви ли омръзва
17.11.2009 00:12
да въртите една и съща плоча нон-стоп? :-P

\m/
//

Добавено: nalik, много си глупав :-P
цитирай
44. анонимен - Samo niakolko dumi
17.11.2009 00:21
Jiveia 30 godini v zapadna Evropa.Izvan BG niama Bog.
Gospod jivee v nashte planini ,v nashta narodna muzika,
v nashia neobiknovenno bogat ezik.Niama den v koito da ne mislia za rodnia si krai.Bokluka ili si go nosim sas sebe si
ili izchistvame psihikata si ot nego.Niama znachenie
kade se namirame
цитирай
45. swanlake - Navsiakude ima bokluci, no zashto ...
17.11.2009 01:09
Navsiakude ima bokluci,no zashto li nie bulgarite mnogo obichame da narichame sami sebe si taka... Boklucite se suzdavat ot haosa i bezzakonieto.Ima i mnogo kachestveni hora v Bulgaria ,no e trudno da se preborish i da pokazesh sposobnostite si,tam kudeto niama zelaeshti da gi vidiat.Dano neshtata se promeniat i horata se motivirat da davat nai-dobroto na koeto sa sposobni!
цитирай
46. smani - zlika
17.11.2009 08:26
Абсолютно си прав. Трябва да се цъкне някое ново албумче. Хард или хеви, но тъй като хард няма, ще трябва да е хеви. :D
цитирай
47. smani - 48. анонимен - Samo niakolko dumi
17.11.2009 08:29
Хубави неща казваш, но все пак живееш в Западна Европа.
цитирай
48. smani - swanlake
17.11.2009 08:32
swanlake написа:
Navsiakude ima bokluci,no zashto li nie bulgarite mnogo obichame da narichame sami sebe si taka... Boklucite se suzdavat ot haosa i bezzakonieto.Ima i mnogo kachestveni hora v Bulgaria ,no e trudno da se preborish i da pokazesh sposobnostite si,tam kudeto niama zelaeshti da gi vidiat.Dano neshtata se promeniat i horata se motivirat da davat nai-dobroto na koeto sa sposobni!


Това е същността на проблема, струвами се!
цитирай
49. haralanov - И аз продължавам да се питам...
17.11.2009 09:38
Защо останах..?Отговорът ми е неприятен за самият мен!Заради собствената си глупост!Имах постинг отпреди две седмици,,Съжалявам,че не имигрирах през 1990г.,,!Ще съжалявам докато съм жив!
цитирай
50. smani - haralanov
17.11.2009 09:58
Да си призная и аз съжалявам, че не научих перфектно английски или немски език, защото с добър език може да се намери добра работа в Европа и вероятно бих емигрирал.
цитирай
51. panazea - Смани,
17.11.2009 11:03
Аз останах , за да съм им трън в петата . И колкото и да се опитват да не ме забелязват и каквито и епитети да ми слагат , АЗ съществувам НАПУК на тях ! Ей това е нашия живот !
цитирай
52. monna - Смани,
17.11.2009 11:11
нима си съгласен с това твърдение/"грозна истина"/?
Боклуци има навсякъде. Всички се раждаме еднакви - чисти и бели..След това битието ни определя и нашето развитие и все пак, смея да твърдя, че има ситуации и гледни точки..!! Един човек може за теб да е боклук, според ситуацията, а за мен да е съкровище, пак според ситуацията..същият човек, имам предвид.Обобщенията са вредни за правилния анализ..!:))
цитирай
53. smani - panazea :)))
17.11.2009 12:40
Продължавай в същия дух има и други като теб!
цитирай
54. smani - monna
17.11.2009 12:45
Грозно е твърдението, което не малко пъти съм го чувал. А да ли е истинно показват постинга и коментарите. Целта беше дискусия по темата.

Благодаря на всички за съдържателните коментари!!!
цитирай
55. veronika123 - Хей, не всички в България са бокл...
17.11.2009 18:19
Хей,не всички в България са боклуци.Който смята така,просто не знам с какво достойнство се гледа в огледалото и води примитивния си начин на живот.Вярно е,че не всичко е розово и,че затъваме все-по дълбоко.А замисляли ли сте се на какво се дължи това?Не сме ли виновни ние?
Първо-отдавна сме се разединили като народ.Второ-малко останахме тези,които зачитаме все още моралните си ценности.Трето,пето,десето...Агресия,безразличие, безработица,унижение,бедност...Още да изброявам ли?Защото няма да ми стигне и роман да напиша за отрицателните черти на българите.
И щом никой не зачита другите,тогава какво остава?Как да остана тук?По дяволите,аз искам добро бъдеще,искам да живея в страна,където има и поне малко щастие.Искам бъдеще за децата си и нямам намерение те да се превръщат в бъдещи престъпници.А в мечтите ми България никъде не се вписва.Да, аз ще изляза извън страната и какво?Нима някой ще ме осъди,или ще ме нарече болкук?Да,ама не!Стига,всички имаме мечти и цели.А какво чакаме?Защо не се борим?Хей,народе стига,налягайте си парцалите щом искате да постигнете нещо!Но не смейте да слагате цялата ни нация под общ знаменател и да обиждате!Първо погледнете себе си,след това съдете!!!
цитирай
56. hikari - между съденето и самоосъждането
18.11.2009 06:00
както между глобалното и националното. стари сметки. у нас аристокрацията е унищожена по време на завладяването ни от османците. този народ периодично излъчва будни и можещи хора, готови да станат курбан за род и родина. и стават. но масата - масата сме стадо, което прекланя главичката сабя да не я отсече. и можем ли да съдим преклонените глави? когато опре до физическото оцеляване на близките ти е трудно да се правиш на непреклонен... а тук - на тази географска ширина често се случва държавния апарат или системата да притиска до стената обикновения човек. жертви на монополисти и мастит апарат за репресии - къде ни се привидя демокрацията? демокрацията у нас е фасада за насилието, което съсипва мечтите на обикновения мечтател безумен. твърдя, че българинът не е боклук по природа, че няма смисъл да се самоосъжда. българинът е този, който знае и две и двеста. има проблем с държавността - неминуемо - след като интелигенцията ни масово напуска пределите на страната. е и? ще останат средна ръка българи и дали ще бъдат обслужващ персонал в един огромен европейски старчески дом - има условия за балнео - и всякакво лечение - безспорно зависи от свободния ни избор. не мисля, че е редно да се сравняваме с държави като Франция, Великобритания, Германия.... По скоро - швейцарците като манталитет - но това ще стане на втората вълна, когато газарбайтерските пари се върнат в страната за да се изгради нещо тук. бавно, постепенно ще се създаде средна класа у нас. Хората на науката, на изкуството, на спорта трудно намират смисъл в съществуването в България заради опростачването и подменянето на резултатите - тоест кражбокрацията от страна на репресивно можещите. прогнозирам да продължи изтичането на таланти и на мозъци. политиката на държавата - чухме изказването на новия ни министър на финансите по отношение на БАН е ясна демонстрация на отношението на държавата към цвета на нацията. и то само заради алчността и глупостта да се докопат имотите на Академията и да се пръкнат молове на килограм... опростачването на властимащите - ето това е което смущава и тук - никакво образование и никакви западноеврепейски или американски тапии от университети няма да помогнат. съветът ми е - да забравим за съденето и самоосъждането и да започнем със себеуважението. ако уважаваме себе си като личности и общност - засега дори само виртуално постепенно държавата ще се научи да се респектира от мнението на гражданите си. че даже и да се съобразява с него.
цитирай
57. smani - veronika123
18.11.2009 08:52
Да се борим, но знаем ли как?

Благодаря за изчерпателния коментар veronika123!
цитирай
58. smani - hikari
18.11.2009 08:55
Благодаря за изчерпателния коментар hikari!
Заслужава си да се появи под формата на постинг.
цитирай
59. анонимен - виж ми блога
18.11.2009 21:26
Виж ми блога
цитирай
60. ecoagent - smani
19.11.2009 05:29
"с добър език може да се намери добра работа в Европа"
Колеги, те това е ключът от бараката! Гледайте по-внимателно дърветата, ще видите и гората ;-)
Най-страшното в края на прехода е масовата неграмотност, пълното безхаберие, което се насади у нас - или поради глупостта и недалновидността на управниците, или умишлено, което си е престъпление срещу нацията.
цитирай
61. smani - ecoagent
19.11.2009 09:43
Добро ключе, отваря врати всякакви! :)
цитирай
62. malinka23 - Не съм сигурна, че чужденците по...
19.11.2009 12:52
Не съм сигурна, че чужденците получават най-доброто при този "износ на класни кадри". Аз имам позната, която в езиковата гимназия в 10-ти клас не беше наясно, че името й не се пише "Хаджийванова". Гледам я, че до днес във фейсбука допуска много правописни грешки на всички езици, на които се опитва да пише.

Наскоро сподели на стената си /пак във фейсбук/, че смята английския за свой роден език - или в такъв да го превърнела :)) /тя е в САЩ от 5 години/. Някакъв шемет - ИНТЕЛЕГЕНТ и левент от обкръжението й /българин/ й пригласяше -"me too". Йохохо
цитирай
63. smani - malinka23 :)))
19.11.2009 13:42
Тия двамцата определено са "каймака" на нацията! :)))
цитирай
64. vmitkov - Малинке,
19.11.2009 14:32
Може да си сигурна, обаче, че те, чужденците, и особено американците, умеят да вземат максимума от това, което нашенецът може да им предложи. За разлика от нашите дирижирани и крадливи бизнесмени, които дори и не знаят какво искат, камо ли да знаят как да го получат.

За пример - вижте Нокиа 1100. Това е най-продаваният мобилен телефон в света с над 280 милиона продадени броя. И дизайнер на този така приятен телефон е българинът Мики Механджийски (mikidesign.com или http://www.linkedin.com/in/mikim/xx). Защо този талантлив българин трябваше да отиде чак в САЩ, за да бъде забелязан? Защо нашите "кадърни" управници-комунисти и техните деца-комсомолци не продадоха таланта му на Нокиа и на много други световни фирми?
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: smani
Категория: Политика
Прочетен: 1664716
Постинги: 273
Коментари: 5997
Гласове: 12096
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930