Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.02.2010 11:44 - Защо държа на вярата си, харесвам теологията, но не целувам ръката на свещеника
Автор: smani Категория: Лични дневници   
Прочетен: 11970 Коментари: 58 Гласове:
11


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Това е като да познаваш ситуацията в кухнята на един ресторант и на същото място да си поръчаш вечеря. Ако знаеш, че храната пада на пода и се връща обратно в чинията или, че готвачите си бършат носа и със същите неизмите ръце пипат храната, която ще ти бъде поднесена в салона е естествено да не искаш да се храниш точно там. Ще избереш друг ресторант не, че там не става същото в кухнята, но поне ти не го знаеш и не си го виждал. Хората в днешно време не могат да бъдат възпитавани в смирение и целомъдрие това е прекалено висока цена и само избрани могат да я платят. Само да вмъкна, че в католическата църква, в състава на клира /духовенството/ влизат общност от духовни лица, които са дали обет пред Бога за безбрачие. Това лично за мен означава един героичен опит на обикновени хора да обърнат гръб на плътското, за сметка на духовното и с това да бъдат по-различни от останалите. В смисъл понятието духовни лица да има съдържание и покритие. От 1991г. богословското образование в България на практика се демократизира и модернизира след дългите години на изолация и мачкане от страна на комунистическия режим. Духовната академия /приемаща за обучение само мъже/, която образова кадри за Българската православна църква при настъпването на демокрацията променя името си на богословски факултет, който става част от Софийския университет, тоест теологията, позната у нас като богословие заема заслуженото си място на университетска дисциплина. От това печели най-старото ни висше училище, защото в Европа няма престижен университет с академични традиции, без дисциплини като философия и теология, които са били основополагащи в миналото за университетски живот. Всичко останало е ПУЦ, но това си е мое мнение и е субективно. В новоприсъединилия се към СУ, богословски факултет вече се приемат и жени. Студентите от богословският факултет имат нормален студентски живот, както всички останали студенти. Знаем, че студенските години са най-удобното и подходящо време да изпиеш възможно най-много алкохол, да бъдеш с възможно най-много сексуални партньори и да направиш какви ли не младежки щуротии. Просто времето, мястото и възрастта преполагат това да се случва. До тук всичко е нормално и не само нормално, но и много хубаво. Както се казва няма лошо. Въпросът, обаче е трябва ли и може ли един бъдещ свещеник на Българската православна църква да минава по този път. Знам, че може, но не съм сигурен, че трябва. В последствие зад расото, удостоверяващо духовно лице застава един обикновен мъж като мен и всички останали мъже. Как аз да му целувам ръка да се покланям или да му се изповядвам?!



Гласувай:
12



1. seeker33 - Истината не е отвън, а вътре
09.02.2010 12:00
"Ще ги познаете по делата"
цитирай
2. smani - seeker33
09.02.2010 12:02
Съгласен съм, че има малцина достойни за уважение!
цитирай
3. demokratizator - Странно е
09.02.2010 12:15
Да, това е интересен проблем. Може би връзката между Университета като източник на светска култура и богословите е твърде силна, за да може човек да е сигурен в чистотата на повечето от тях от светски помисли и прегрешения. В такъв случай може би е добре да се отдели висшето теологическо образование от това да можеш да станеш свещеник - в крайна сметка теологията е наука, т.е. би трябвало да има повече светски измерения, но свещеникът би трябвало да е чист от светски помисли.
цитирай
4. анонимен - за това съм амбициран
09.02.2010 12:22
да публикувам тези неща.
И по-натам, ако е рекъл Господ-ще засегна именно разликата между теолозите и практикуващите християни.
Както ми написа и ти при мен - Амин!
:)))
цитирай
5. djgator - Стани
09.02.2010 12:23
Много актуален въпрос!! Наистина ми е трудно да им се доверявам..
цитирай
6. kass - smani
09.02.2010 12:26
всичко зависи от човека, дали е приел духовенството като свое призвание или като професия...
цитирай
7. smani - demokratizator
09.02.2010 12:53
Много добър коментар.
Теологията като наука без капка съмнение заслужава да е част от най-престижните университети с академични традиции. Стига се обаче до противоречивата ситуация, намирайки се там, където и е мястото да губи качество по основното й предназначение - подготовката на висши служители в църквата.
цитирай
8. smani - 0rth0d0x
09.02.2010 12:57
Сигурен съм, че я знаеш разликата между теолози и християни.
цитирай
9. smani - Веско :)))
09.02.2010 12:59
не ти и трябва да им се доверяваш. Голяма част от тях трудно биха ме убедили, че са по-духовни от мен, от теб или друг човек със светски начин на живот.
цитирай
10. smani - Ива
09.02.2010 13:02
има и такива, които са приели служенето на църквата и като призвание и като професия. Аз им се възхищавам.
цитирай
11. seeker33 - всичко зависи от човека, дали е п...
09.02.2010 14:03
kass написа:
всичко зависи от човека, дали е приел духовенството като свое призвание или като професия...
Ама това да не е концерт по желание. Мнозина са призвани, но малко избрани.
цитирай
12. seeker33 - Сигурен съм, че я знаеш разликата ...
09.02.2010 14:05
smani написа:
Сигурен съм, че я знаеш разликата между теолози и християни.
[b] Има ли истински християни?[/b]
цитирай
13. smani - seeker33
09.02.2010 14:16
Зависи какво означава истински.
цитирай
14. lubopitstvo - Ами аз,
09.02.2010 14:31
затова гледам много, много да не ги познавам духовниците.
Колкото по-далече от мен-толкова по-добре.
Иначе...
Признавам все пак-познавам няколко-един го гледам на морето-гол, пече се наслънце, олинклузив ходи човека. Не ми вдъхва доверие...
цитирай
15. smani - :))) Ето виждаш ли, познаваме си стоката
09.02.2010 14:40
lubopitstvo написа:

Признавам все пак-познавам няколко-един го гледам на морето-гол, пече се наслънце, олинклузив ходи човека. Не ми вдъхва доверие...


Ама гол ли беше или много гол? :)
цитирай
16. lubopitstvo - Абе да ти кажа-
09.02.2010 14:52
за духовник беше МНОГО ГОЛ!
Не го е срам-само по бански! Представяш ли си?!?! :)))))
цитирай
17. smani - :))) Ами и те душа носят.
09.02.2010 15:08
lubopitstvo написа:
за духовник беше МНОГО ГОЛ!
Не го е срам-само по бански! Представяш ли си?!?! :)))))

цитирай
18. lubopitstvo - Майтапът настрана, смани,
09.02.2010 15:13
гледах един филм наскоро - "Алелуя". Невероятно силен филм! Главният герой в него беше проповедник по душа, не беше завършил теология, но проповядваше навсякъде и на всеки, имащ желание да го чуе.
А освен, че се печеше на слънце и други работи правеше - уж грешни :)
Важното е, че вярата беше в душата му и заразяваше с нея по много убедителен начин.
Хората го обичаха и му вярваха. За това е нужна харизма, а не расо.
цитирай
19. smani - Любопитство
09.02.2010 15:29
Да, ама идеята ми е за официалното духовенство.
Трябва ли и православните свещеници като католиците да дават обет за безбрачие или не.
Иначе вярата не те пита теолог ли си или не; с висше или средно образование си. Пита те само отворена ли е душата ти.
цитирай
20. анонимен - А, вие защо не бачкате, ами
09.02.2010 15:35
се извисявате много духовно ?След това в България нямало хляб за вас? Я отидете в чужбина, да видим как в работно време ще си пишете в любимия ви блог.бг хахахахах :)))))))
ДеЦка радост и светулка !
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Смани, така ли съм те учила, миличко ?
Лоли
цитирай
21. tit - Само това ли те притеснява?:))
09.02.2010 15:37
Аз мисля, че е по-важно какви са, след като бъдат ръкоположени!
Иначе - може ли безгрешен да разбере грешния?
И да оцени покаянието му?
цитирай
22. lubopitstvo - Не, не трябва да дават
09.02.2010 15:39
обет за безбрачие, защото помниш ли "Осъдени души"?
Човек пък да не може да се влюби....А Птиците умират сами?
Не, много се отплеснах днес на филмова тематика :)
цитирай
23. smani - Айде пак се почна с анонимните лоли-та
09.02.2010 15:48
анонимен написа:
се извисявате много духовно ?След това в България нямало хляб за вас? Я отидете в чужбина, да видим как в работно време ще си пишете в любимия ви блог.бг хахахахах :)))))))
ДеЦка радост и светулка !
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Смани, така ли съм те учила, миличко ?
Лоли

цитирай
24. smani - tit :)))
09.02.2010 15:57
И това е истина, което казваш.
И Августин Блажени преди да стигне до вярата е бил любител на виното и красивите жени, но може ли всеки да извърви тоя път.
цитирай
25. smani - Много хубав филм. Ако го включим в темата нещата стават мнооого сложни.
09.02.2010 16:00
lubopitstvo написа:

Човек пък да не може да се влюби....А Птиците умират сами?
Не, много се отплеснах днес на филмова тематика :)

цитирай
26. tit - :))
09.02.2010 16:27
Определено - не!

Въпросът е -покрай сухото суровото ли гори или обратното!

Все пак говорилм за личности! Познавам отци, на които бих целунала ръка, и такива, които не бих слушала даже!
цитирай
27. анонимен - Значи не ми вярваш, че аз съм твоята префинена Лоли ?
09.02.2010 16:37
Направих специален клип за тебе миличкото ми Смани, я виж колко съм хубавка и финна...:)))))

http://vbox7.com/play:7e63bfaf
цитирай
28. smani - tit :)))
09.02.2010 16:37
Определено има огън, има и какво да гори, а каква е пропорцията само Бог знае.
цитирай
29. smani - Направо зашеметяваща :D
09.02.2010 16:40
анонимен написа:
Направих специален клип за тебе миличкото ми Смани, я виж колко съм хубавка и финна...:)))))

http://vbox7.com/play:7e63bfaf

цитирай
30. seeker33 - Означава да следват казаното от Христос !!!
09.02.2010 18:49
smani написа:
Зависи какво означава истински.

цитирай
31. mamkamu - :)
09.02.2010 19:04
През 92-93-а (май) изкарах два семестъра в Богословския. Знам, за какво говориш :)
цитирай
32. smani - mamkamu
09.02.2010 19:56
Че то и аз по това време изкарах точно два семестъра. :)
цитирай
33. kass - smani
09.02.2010 20:56
аз познавам два попа, единият не пуши, не пие и е отден на църквата и вярата, никога не носи "цивилни дрехи", другият е такъв докато не свали расото, сякаш му е работно облекло, а що свали расото и пуши и пие и по жени се заглежда, явно за втория духовенството е като професия, т. е. източник на средства...
цитирай
34. panazea - Младите са искрени,
09.02.2010 21:04
Ами какво да кажем за старите , който нямат призвание!
цитирай
35. panazea - Обета за безбрачие е
09.02.2010 21:09
противоестествен!
Може само отчаян човек да го следва!
Прегрешилите момахини са ги зазидвали живи-Монахинята от Монца е по действителен случай!
Мъжете ги изтезават!
Ами това не е човешко!
Не вярвям нашият Бог толкова човечен да иска това! Това са измислици на болни мозъци!
цитирай
36. smani - Разбирам какво имаш предвид
09.02.2010 21:30
kass написа:
аз познавам два попа, единият не пуши, не пие и е отден на църквата и вярата, никога не носи "цивилни дрехи", другият е такъв докато не свали расото, сякаш му е работно облекло, а що свали расото и пуши и пие и по жени се заглежда, явно за втория духовенството е като професия, т. е. източник на средства...

цитирай
37. анонимен - Имам далечен спомен ...
09.02.2010 21:30
Имам далечен, но много ясен спомен от Троянския манастир, като дете - помня вечер младите отчета, махнали расата и в съседното заведение, наравно с другите.
Пак из този край имаше до скоро един поп, всички го знаят като Дивия. Цяло чудо беше да го издириш - или някъде по маси, или на кушии с коня си. С едно мазно расо, завързано с канап. Вечно пиян и никога постещ. А след погребение просто беше грозна гледка как се тъпче и налива до опечалените.
Срещала съм и смирени и вярващи на вид, чувала съм много земни и умни неща от някои.
Но като цяло - мисля, че в голямата си част не носят духовното в себе си, а просто се опитват да го работят.
цитирай
38. smani - Панацеа
09.02.2010 21:36
Обетът за безбрачие не е за подценяване, а и не трябва да се анатемосва. Напълно постижимо - католиците го доказват, не че им се възхищавам повече, отколкото е необходимо.
Никой не кара обикновени хора да служат на Бог! Но ако служат и са духовници, посредници между нас и Него трябва да са различни. В смисъл Бог обича целомъдрието и смирението.
цитирай
39. smani - Това се опитвам да кажа! Нещата не са поне на 50%, както трябва!
09.02.2010 21:40
animo написа:
Имам далечен, но много ясен спомен от Троянския манастир, като дете - помня вечер младите отчета, махнали расата и в съседното заведение, наравно с другите.
Пак из този край имаше до скоро един поп, всички го знаят като Дивия. Цяло чудо беше да го издириш - или някъде по маси, или на кушии с коня си. С едно мазно расо, завързано с канап. Вечно пиян и никога постещ. А след погребение просто беше грозна гледка как се тъпче и налива до опечалените.
Срещала съм и смирени и вярващи на вид, чувала съм много земни и умни неща от някои.
Но като цяло - мисля, че в голямата си част не носят духовното в себе си, а просто се опитват да го работят.

цитирай
40. smani - Вижте приятели блог бг са ме посетили, а не са гласували за мен!
09.02.2010 21:47

Последни 20 регистрирани посетителя
21:41 - galatceq
21:32 - allbi
21:14 - animo
21:02 - panazea
20:54 - siikastation
20:50 - blogbg
20:50 - kass
19:46 - miaa
19:13 - darling
19:04 - nobleman
19:00 - mamkamu
18:48 - seeker33
18:24 - headache
18:20 - kasnaprolet9999
17:40 - stix
17:23 - stix
16:52 - kleopatrasv
16:51 - rossi01
16:44 - frina
16:42 - stix
Последни 20 гласували:
21:37 - allbi
19:46 - miaa
19:05 - nobleman
19:04 - mamkamu
18:20 - kasnaprolet9999
17:19 - stix
16:54 - rossi01
16:52 - kleopatrasv
16:44 - frina
16:18 - mamas
15:59 - katan
15:45 - bateto
15:38 - tit
15:06 - edinman
15:04 - hara73
14:37 - mariani
14:33 - lubopitstvo
13:14 - neslanchice
12:40 - kapricia
12:24 - kass
И аз съм ви посещавал без да гласувам, ама не знаех, че това е важно за вас.

Вече ще гласувам!
цитирай
41. анонимен - Лъже статистиката, да знаеш! :)))
09.02.2010 21:53
И мен ме е пропуснала, пък ми пише това:
Гласувай за този постинг: Вече сте гласували!

П.П. А те не гласуват, само дебнат. :)
цитирай
42. smani - animo
09.02.2010 21:58
Ааааа добре, значи проблема не е в нашия телевизор! :)))
цитирай
43. panazea - Smani,
10.02.2010 08:44
Az sym glasuvala sigurno po-rano prez denq, i kato dojda vtori put ne moga da glasuwam!
Az glasuvaneto go priemam edin vid kato pozdrav-heiiiiiiii zdraveiiiiiiiiiiii. Kato usmivkata.Tq raztopqva ledovete!
:))
цитирай
44. smani - panazea :)))
10.02.2010 08:47
Никой не казва, че не си гласувала. Споко! :)))
цитирай
45. panazea - Smani,
10.02.2010 08:47
Ot kraj vreme katolizite nasila sa vkarvali momcheta i momicheta v manastirite.
Ako edin graf ima trima sina , pyrviqt stava graf , vtoriqt stava monah ,iska neiska.Tova si e nasilie i az ne gi obvinqvam tesi ,koito sa narushili obeta za bezbrachie , kogato nasila sa vkarani v manastir!
:))
цитирай
46. smani - panazea
10.02.2010 08:55
Не знаех за това. Сигурна ли си? Може да е поредната спекулация, преувеличаваща някои тъмни страни на средновековната църква.
Както и да е за тъмното средновековие и издевателствата на църквата върху не малко хора няма спор, така е.
Но аз говоря за нашето съвремие. Нещата са далеч по-цивилизовани и всеки прави сам своя избор и знае с какво точно се захваща.
цитирай
47. panazea - Смани , не знам каква ти е била идеята , но
10.02.2010 09:46
Аз студенството не съм използвала да се напивам и да си сменям сексуалните партньори ! Такива обобщения просто не са верни!
Аз учех , омъжиш се и имах бебе и изобщо не ми беше до сексуални партньори! Сорри!
Защо трябва да смятам сегашните студенти за сексуални маняци?
Ако има подобни екземпляри , това не означава че всички са такива!
Всяка коза за свой крак!
Хайде да не обобщаваме и да не хвърляме кал по децата!
цитирай
48. panazea - Смани , хайде сега спекулация!
10.02.2010 10:00
Ами то си има исторически извори! Трябва да проверя син на кой граф става монах , за да не пречи на големия си брат! По-малките са били обречени! Ами и нашия цар Симеон е бил монах , но след като най-голямия син разочарова баща си цар Борис , а втория се отказва от престола , то Симеон хвърля расото и става цар!
Думата ми беше за втория син на граф Сфорца , трябва да проверя , той е изпратен в манастир и понеже не е избран за папа се затваря в имението си и прави стоте фонтана в ТИВОЛИ.
Не се съмняваш в моите думи , че насила са изпращани децата в манастир,нали?
Те са ги женили насила! Изобщо насилие има навсякъде !
Поздрав!
цитирай
49. smani - 47. panazea - Смани , не знам каква ти е била идеята , но
10.02.2010 10:46
Точно така Панацея, точно така и аз не съм прекалявал с алкохола, както и много други студенти. Това не е обощение, а наблюдение, впечатление за част от студентите. Казах, че времето е подходящо за такъв тип "подвизи", но не че се уползотворява от всички по такъв глупав начин. Говоря също така за студентите от началото на 90-те години, а не за днешните. Така, че това не е обобщение, съгласен, че не може да се приеме за вярно това впечатление за абсолютно всички студенти през 90-те год.
А за сегашните студенти не знам каква е ситуацията, само съм чувал, че студентския град в София се е превърнал в последните години в средище на платената любов, разпространението на наркотици и място за пируване по претъпкания от заведения студ. гр.
цитирай
50. smani - 48. panazea - Смани , хайде сега спекулация!
10.02.2010 10:49
Чувал съм, че насила са били изпращани от собствените си родители, но че насила са взимани от църквата честно за първи път го чувам от теб.
цитирай
51. injir - Аз се чудя колко свещеници изпъл...
10.02.2010 11:11
Аз се чудя колко свещеници изпълняват 40-те дни на пост. Навярно не са много.
цитирай
52. smani - injir
10.02.2010 11:28
Може би да се спазва от повечето, но от душа и сърце ли го правят, само те си знаят. :)
цитирай
53. gratcia - Скъпи Смани, откъде ти дойде тази ...
12.02.2010 10:52
Скъпи Смани, откъде ти дойде тази тема ? Убихте всякаква представа в църквата, да не кажа , че още малко и вяра няма да остане. Но...
Каквото и да правят уважаемите, за които става въпрос, както и да живеят живота си - ако някъде сгрешат , мисля , има кой да ги наказва.
По-важно според мен е, ние самите да имаме вяра. Когато отивате на църква - защо го правите, питате ли се ? За да разнищите дали попа е правил това или онова, или защото имате нужда от вярата и от силата, която тя ще ви даде.
А може и изобщо да не ходите на църква!?
Я се замислете малко !
цитирай
54. smani - Скъпа Грация!
12.02.2010 14:04
Темата не ми дойде просто така, а споделих впечатления. :)))
цитирай
55. gratcia - smani
12.02.2010 21:26
Скъпи Смани,лошо няма - не ме разбирай погрешно, не се заяждам! Затова сме тук, да споделяме мнения по въпроси, които ни вълнуват.
Весела вечер :))
цитирай
56. smani - Грация :)))
12.02.2010 21:47
Така си и знаех, че ще изтълкуваш краткия ми коментар. Просто ти каза много и аз нямаше какво да добавя, освен това смятам, че коментара ти е не само върху постинга, а и върху дискусията произтекла от него. Тоест не съм те разбрал погрешно!
И да се заяждаш на теб всичкото ти е позволено в моя блог!
Нямаш грижи! Окей!!!
Наздраве! :)))
цитирай
57. gratcia - smani
12.02.2010 22:04
Смани,ах ти лисица такава :))
Наздраве ! :))
цитирай
58. smani - Мдаааа
12.02.2010 22:09
лисица, котарак и др. , познато ми звучи! :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: smani
Категория: Политика
Прочетен: 1664938
Постинги: 273
Коментари: 5997
Гласове: 12096
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930