Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.04.2011 09:15 - Не унивайте при първия провал в живота, предстоят още много..
Автор: smani Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4519 Коментари: 22 Гласове:
27

Последна промяна: 14.04.2011 09:18

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
В ежедневието ни се случва да грешим. Цялата ни жизнена история е изпълнена с грешки – едни по-големи, други по-малки. Навсякъде около нас стоят възможности за грешки и ние забързани и уморени често попадаме в капана на възможността, която не би трябвало да избираме. Животът и грешките в него са като минно поле и е трудно поне за миг да не загубим концентрация или подведени от емоция, да не настъпим някоя мина. Малките грешки не променят нещата съдбоносно, можем да се върнем една крачка назад и да ги поправим или ако нямаме такава опция си плащаме за тях и след време забравяме, защото не ни е струвало твърде скъпо. Дори се случва да ги омаловажаваме и сме склонни да ги повтаряме от време на време ей така на инат или за разнообразие, а може би малкото дяволче успява да ни провокира. Големите грешки се правят рядко, но последствията от тях оставят ярък отпечатък в живота ни, променят посоката, която сме избрали да следваме, създават ни перманентното усещане за нещо безвъзвратно загубено или пропиляно. От позицията на собствената ни житейска съдба, ни се струва, че точно ние сме настъпили най-опасната мина и съответно сме пострадали най-много. Внушаваме си колко е несправедлив живота спрямо нас и колко щедър към други. Голямата грешка толкова ни заслепява, че губим възможност за обективен поглед върху живота и собственото си съществуване. Тя е наша спътница през целия ни живот, последствията от нея са променили нещо в нас, което искаме или не, го осъзнаваме всеки един ден. Голямата грешка може да се превърне и в наш кошмар, ако си позволим слабостта да мислим, че последствията от нея са затворили всички пътища за нас и няма изход. Всъщност една голяма грешка, колкото и много да ни струва и да има съдбовно значение, може да затвори само един път, само един порив, само една идея. Ако осъзнаем това навреме, цената, която ще платим за нея няма да е болезнено висока. Ако се забавим, тогава и времето става нейн съюзник и разбираме как сме загубили една посока и много години от живота си в терзания за това.



Гласувай:
27



1. hosekura - Да не униваме от провалите е важно !
14.04.2011 09:40
Другото което е важно (поне за мен) е да не разчитаме на втория шанс ;) Рядко го има ;)
цитирай
2. smani - Хосекура
14.04.2011 09:46
А бе някои от нас са по-късметлии от други и както тръгне така си кара до края, разбира се има и изключения. :)))
цитирай
3. panazea - Не е ли рано за изповед !
14.04.2011 09:47
Мислех , че трябва първо да свършат постите ! Добре !
Щом си рекъл !
Направих много грешки в живота си , за съжаление - непоправими !
Това не е като да се явяваш на изпит и да можеш после да се поправиш ! Грешките са завинаги !
От горчивия опит научих , че
когато действам неразумно и импулсивно , правя Правилния избор .
Когато много го обмислям и искам да съм разумна , взимам грешното решение !
Привет на всички неразумни и емоционални ! Там е истината !
Някои му викат интуиция !
Хай!
цитирай
4. smani - panazea
14.04.2011 09:55
Хай! Фен съм на неразумните и емоционалните, но аз самия не съм такъв /поне не неразумен/, може би там ми е грешката. Много интересен опит имаш! :)
цитирай
5. strannica - ...
14.04.2011 09:59
Мисля, че на всеки се е случвало: когато си спомня за нещо отпреди години, което е възприемал като страхотна трагедия, да си мисли: "Боже, какъв /каква/ глупак /глупачка/ сам бил/а/ - да се тръшкам за такива работи!"
Е защо да чакаме да минават години, за да си го кажем? :)
Щом нещо се случва - успех или грешка, значи си създал предпоставките това да се случи. Ако е успех - заслугата е изцяло наша, ако е провал - виновни са несправедливият живот, гадните хора наоколо, дето винаги са по-добре от нас и само гледат как да ни изпързалят :) Или още по-лошо - гадният съм самият аз - как може да съм толкова прост, толкова ........./епитети по избор/ - да допусна такава грешка??? От мен нищо не става, как ще живея с това отсега нататък и т.н., и т.н.
Отчаянието и унинието са голям грях спрямо самия себе си. Защото наистина заслепяват и пречат много. Само смъртта е непоправима, всичко друго се преодолява и може да се продължи напред.

Р.S. Подписвам се под всяка дума на Панацея :)))
цитирай
6. magicktarot - За мен повечето грешки, които смятаме за големи и необратими,
14.04.2011 10:08
са всъщност наши преекспонирани и пречещи умозаключения. Голяма грешка може да е нещо, от което например оставаш инвалид за цял живот или друга такава драстична и насилствена промяна. Всичко друго е пепел на вятъра. Обаче - забелязала съм, че от повечето такива необратими грешки, хората не се сриват - напротив - те ги стимулират да се докажат въпреки тях... Тези, сриващите грешки, са нищожните... за жалост. Поздрави!:)
цитирай
7. hosekura - Не им завиждам на късметлиите
14.04.2011 10:15
smani написа:
А бе някои от нас са по-късметлии от други и както тръгне така си кара до края, разбира се има и изключения. :)))


Само те знаят колко им струва късмета ;)
цитирай
8. hosekura - Ако не направим някои грешки никога не бихме разбрали кое е правилно !
14.04.2011 10:16
panazea написа:

Направих много грешки в живота си , за съжаление - непоправими !
Това не е като да се явяваш на изпит и да можеш после да се поправиш ! Грешките са завинаги !
От горчивия опит научих , че
когато действам неразумно и импулсивно , правя Правилния избор .
Когато много го обмислям и искам да съм разумна , взимам грешното решение !
Привет на всички неразумни и емоционални ! Там е истината !
Някои му викат интуиция !
Хай!


Въпроса е да си ги признаваме а не да държим да докажем че сме били прави :) Последствията винаги са негативни за нас :)
цитирай
9. smani - Страхотно звучи! Както и всичко останало.. :)
14.04.2011 10:38
strannica написа:

Щом нещо се случва - успех или грешка, значи си създал предпоставките това да се случи.

цитирай
10. smani - magicktarot
14.04.2011 10:44
Съгласен съм, че донякъде проблема се преекспонира и драмата става по-голяма, от колкото е. Нещата опират и до нагласите и очакванията. Ако не стане..., следва трудна пренастройка на системата. :)
цитирай
11. smani - Ха, ха сигурно!
14.04.2011 10:55
hosekura написа:
smani написа:
А бе някои от нас са по-късметлии от други и както тръгне така си кара до края, разбира се има и изключения. :)))


Само те знаят колко им струва късмета ;)

цитирай
12. gratcia - Има такива, които не правят грешки, ...
14.04.2011 13:00
Има такива, които не правят грешки, защото имат як Гръб!
Има и такива, които постоянно правят грешки, докато се научат да направят Гръб на любимите си хора!:)))
цитирай
13. smani - Грация коментара ти звучи като сентенция. :)
14.04.2011 13:04
gratcia написа:
Има такива, които не правят грешки, защото имат як Гръб!
Има и такива, които постоянно правят грешки, докато се научат да направят Гръб на любимите си хора!:)))

цитирай
14. mileidi46 - !!! Pozdravi!!
14.04.2011 15:14
vseki neuspex e novo na4alo za silniq i opravdanie za slabiq da produlji da lazi i da murka..!!
Tova go izmislix sega!!Mnooooo sum umna ei!!!:)))
A po prinzip zeliqt ni jivot e seriq ot gre6ki,za6toto sme gre6en produkt na prirodata!
6tom ne sme v sinxron s neq...zna4i vurvim v obratan GRE6NA posoka..
vsi4ko drugo e sueta...
baba vi mileidi kaza...:)))
цитирай
15. smani - mileidi46
14.04.2011 15:18
Съгласен първото изречение разби - мъдро, мъдро. :)
цитирай
16. apostapostoloff - А най- накрая идва и най- големият
14.04.2011 16:46
провал...
цитирай
17. makont - Грешките са нашата стълба на мъдростта,
14.04.2011 16:57
която трябва да изкачим. Важното е да бъдем разумни и да не допуснем фатални грешки. Възможно е, ако се вслушваме в съветита на другите около нас, по-мъдрите, по-възрастните, приятелите. Ако я караме на принципа:"Те ще ми кажат на мен", ще се опарим. Остава да обострим интуиция и да поразмислим, да преброим до сто, и грешките ще минат в категория "нефатални". Усмихната вечер!
цитирай
18. smani - apostapostoloff
14.04.2011 17:44
Това за най-накрая /провал или не/ е въпрос на гледна точка.
цитирай
19. smani - makont
14.04.2011 17:47
Прекрасно звучи, но ако съветите на другите, които изброи допринасят за грешки, вместо обратното? Страшно!
Поздрави. :)
цитирай
20. gratcia - smani
14.04.2011 22:33
Ама така си е :)
цитирай
21. smani - Ми не знам. :)
15.04.2011 08:47
gratcia написа:
Ама така си е :)

цитирай
22. smani - babaelenica
15.04.2011 08:52
Може нямам против. :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: smani
Категория: Политика
Прочетен: 1664567
Постинги: 273
Коментари: 5997
Гласове: 12096
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930