Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.05.2009 10:22 - Синя емоция
Автор: smani Категория: Политика   
Прочетен: 4673 Коментари: 23 Гласове:
0

Последна промяна: 26.10.2009 12:48


В последно време изпитвам усещането, че всичко се оправя, върви на добре. Така мисля, защото нищо не ме дразни, не ме ядосва, не се възмущавам. Имам в предвид политиката в България. Иначе доста неща ме дразнят. Медиите са на път да се превърнат в основен дразнител и като слушам коментарите не съм само аз тяхна жертва. Но трябва да се свиква. Ясно е, че дълго време гледахме и ще продължаваме да гледаме един сериал за голям брат и хубава къща, в която влизат различни хора. В началото обитателите са възпитани. Но не много по-късно трябва да ставам свидетел на това как се напиват системно и колко се мразят и не понасят дори и себе си. Имам избор ако този сериал не ми харесва мога да гледам мюзикъл с начало и без край. В него се търси идол /колко амбициозно/. Там пък едни хора правят опит да се докоснат до изкуството. За съжаление не успяват. Твърде много самочувствие и твърде малко талант, които се натрапват някак агресивно. Но да се върна към политиката. Преди години нещата бяха далеч по-вълнуващи, истински емоции се разпиляваха без мярка в името на синята идея. Колко обичах едните и колко не харесвах другите. Какви вълнения, спорове с приятели, близки и познати. И до скандали някои от нас стигаха дори и с най-близките си  хора заради нея политиката. Няма значение кой какъв цвят си е харесвал, имаше емоция, имаше тръпка и най-важното надежда и вяра за предстоящо добро за всички нас. Сега като ги няма тези емоции доброто дойде ли или не. Много е относително за едни е добро за други.., знам ли. Медиите в новинарските си емисии /които периодично създават усещането, че идва края на света/ добросъвестно ни информират за различни неща случващи се в обществото и политическия живот. Например на скоро излезе на яве поредната долнопробна историйка за местен управник на малко градче, който „усвоява” евро хилядарки по свой си начин. Стана ясно парите отиват по дълги пътища с много завои, които водят до нечии джобове. Това изобщо не ме подразни. Нещо повече. Местният лидер беше не човек, а стомана, след като разбра, че е разкрит авторитетно постави край на интервюто с журналиста с репликата: „…е и какво от това…”. Невероятно, но и това не ме подразни, дори не трепнах. А само преди години, даже и месеци си хабях нервите за такива ситуации с марка бг. Зачудих се защо съм толкова спокоен и тогава се появи обяснението или по скоро усещането за апатия. Малко се обезпокоих, защото съм позабравил какво точно беше апатията и веднага попитах добрата ми приятелка философията. Отговорът й истински ме зарадва и разбрах, че съм на прав път и реакциите ми са напълно адекватни. Добрата стара апатия била -  безпристрастност, душевна невъзмутимост, състояние, когато чувствата на пречат на дейността на разума. И още, според стоиците апатията е идеално условие за размишления. Чудесно към политиката в България трябва да имам такова отношение и разбира се не само аз, а цялото ни общество; по-отговорно ми изглежда. Трябва да сме стоици. В това състояние относно политиката можем реално да преценяваме нещата, да анализираме и в крайна сметка да правим добрия избор за нас. Друг е въпроса има ли възможност за добър избор или не. Ако няма такава възможност какво правим и как го правим, трябва да се мисли, защото имаме право на участие само в един филм, който си има край. А до сега не се е случвало лентата да се завърти от начало.


 



Тагове:   емоция,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. loli - Щом сега си стоик..
14.05.2009 10:56
Щом сега си стоик, значи ще станеш и титан - това е следващият етап..
цитирай
2. smani - loli
14.05.2009 10:59
Добре звучи Ло. Титан какво бъдеще само!!!
цитирай
3. loli - Е, не знам..
14.05.2009 11:03
Е, не знам..това е според трилогията на Т.Драйзер -Финансист, Титан, Стоик..ако не греша, защото отдавна съм я чела?!
цитирай
4. mariani - :)
14.05.2009 11:14
Дано състоянието в което се намираш да не е апатия, защото след нея ще дойде безразличието...:) Поздрави!
цитирай
5. smani - mariani
14.05.2009 11:16
Ще направя титанично усилие да се насоча към хедонизъм. :)))
цитирай
6. smani - loli
14.05.2009 11:18
А според теб?
цитирай
7. анонимен - Най-добре е да си шоп.
14.05.2009 11:31
Шопите явно първи са достигнали до истината за спокоен и дълъг живот. " Оти да се косим, като че ми мине " - има ли друга алтернатива на днешната ситуация ? Може би има само една - ако усетим, че наистина ни обхваща апатия и има опасност да се превърнем в истински стоици / аз бих казал автомазохисти /, да грабнем тоягата като шопа и ........ , но когото трябва, докато ни олекне .
цитирай
8. loli - Правилно си решил..
14.05.2009 11:38
Правилно си решил, дори няма да ти е необходимо титанично усилие, защото то си е заложено в теб или с други думи ти казвам - за аскет не ставаш, сине.
цитирай
9. smani - andreshko
14.05.2009 11:40
Ама ние сме си мазохисти отдавна щом изтърпяхме толкова и продължаваме да търпим. Да грабнем тоягата казваш от това резултат може да няма /много държат.../, но поне ще ни олекне на душата.
цитирай
10. smani - loli
14.05.2009 11:42
От къде ли така добре ме познаваш!?
цитирай
11. smani - loli
14.05.2009 11:58
Този виртуал доста реал ми се получава май. :) Случайно или не, аз лично не вярвам в случайността. Вероятно нещо друго ще да е...
цитирай
12. анонимен - Кой до където стигне
14.05.2009 12:01
Един става аскет, друг носи каскет, трети са аскети с каскети. Има и четвърти - те са с гайдите : ))))
цитирай
13. loli - Според теорията на вероятностите..
14.05.2009 12:02
Според теорията на вероятностите, /беше ми тежък изпит/, трябва да направим задълбочен анализ, за да достигнем до верния отговор..
цитирай
14. smani - loli
14.05.2009 12:08
Ех Лоли направи го този задълбочен анализ щом можеш.
цитирай
15. smani - Ха
14.05.2009 12:13
Аз съм вече с каскет и всичко ми е наред! :)))
цитирай
16. newgirl - smani,
14.05.2009 15:02
Да, филмът е един, но каква роля ще си изберем зависи от нас. Не обичам политиката и всичко свързано с нея. Доколкото до това дали обществото вече е зряло политически - съмнявам се. Макар че ... е време ... да пораснем...
цитирай
17. smani - newgirl
14.05.2009 15:06
И аз не я обичам Пипи. Но всичко, което става с нас произтича от г-жа политика.
цитирай
18. newgirl - smani,
15.05.2009 09:51
Да, произтича от политиката и определя до голяма степен битието ни. Колкото и да не ни се ще....
цитирай
19. ecoagent - Поркането оправя всичко. И гласа на поп фолк певиците :))
15.05.2009 22:10
Всичко ще се оправи - добре че дойде световната криза де, она всичко че оправи, а пък "партията" пак цела-целеничка ще се спаси и като девственица ще рече: другари, направихме к'вото можахме, ала кризата, световната криза, другари, всичко развали...
smani, това е един от най-добрите ти постинги - поклон!

цитирай
20. smani - ecoagent
15.05.2009 22:20
Партията винаги е девствена приятелю в това е нейната магия! Поклон пред мъдрията ти коментар! За световната криза не ми пука аз съм си в криза постоянно и духам супата на... Всичко ще се оправи в някой друг живот, в някой друг живот...
цитирай
21. ecoagent - smani - в криза
15.05.2009 22:48
Харесва ми трезвото мислене на анализиращия smani... Проблемът е, че "комунистите" ги преизбираме отново и отново... иначе не само ти приятелю, всички ние духаме супата и си живеем в условия на криза поне откакто аз съм се родил :(

Аз съм българче, но в криза
майка мен ме е родила,
та народът се изниза
от родината ми мила.

Аз съм българче - изсичам
наш'те планини зелени.
Доларите най-обичам -
първа радост са за мене.

Аз съм българче свободно.
В демокрация живея.
Всичко българско и родно
до троха ще разпилея.

Аз съм българче и расна
днес - във борческото време
и България е тясна
за апашкото ни племе.
цитирай
22. smani - Е
16.05.2009 11:28
много хубаво стихотворение :)
цитирай
23. ecoagent - smani
16.05.2009 17:09
благодаря
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: smani
Категория: Политика
Прочетен: 1657856
Постинги: 273
Коментари: 5997
Гласове: 12096
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031