Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.12.2009 09:42 - Смисълът на лъжата
Автор: smani Категория: Политика   
Прочетен: 2199 Коментари: 18 Гласове:
10



Аз се лъжа.. Ти ме лъжеш, много. Ние се лъжем по необходимост. В любовта винаги има един губещ. Но все пак е любов, заслужава си да се изпита. Съществува ли феноменът народна любов към управляващите? Някога, някъде в Световната история е възможно да е имало такъв момент на симпатия от страна на управлявани към управляващи. Априори гражданите са настроени скептично към държавниците си, за които самите те са дали гласа си и са ги овластили да решават битието им в един бъдещ период от време. Постепенно се оформя негативно отношение, пълно отрицание дори омраза към управлението и управляващите. Началото на управлението навсякъде по Света поставя и началото на затихващи отношения между избиратели и избрани. Когато липсва диалог и той е заместен с монолог от страна на държавната власт, доскорошните избиратели вече се усещат като управлявани, а не като даващи власт. Това разбира се само по себе си създава чувството на дискомфорт и осъзнаване за загубена значимост. Това е нормално и логично, но заедно с това се появява и усещането, че те, доскоро важните са и излъгани. Предизборните кампании представят политиците в човешкото лице, на внимание и ангажираност с народните неволи. Управлението неусетно променя начина на говорене, дори интонацията на новите овластени. Нещата, за които говорят не са същите или не са формулирани по същия начин, както във фалшиво преизпълнените с разбиране предизборни срещи. В един момент се оказва, че има много по-важни неща за решаване, без да става ясно какви точно са, дневния ред на политиците е друг и там като че ли вече няма място за съдбите електорални. Тъй като това се повтаря периодично във времето и обществото има опит за случващото се преди и след избори, може да се каже, че хората, по-точно избирателите се подлагат на доброволна заблуда по отношение на бъдещите си управници и въпреки знанието, че техните проблеми няма да намерят решение, а напротив могат и да бъдат разочаровани със създаване на нови, въпреки това, те дават гласа си за новата власт. От друга страна и политиците са наясно, че няма да свършат работата, която обещават, че ще свършат, но доброволно заблуждават себе си в обратното по време на предизборните кампании за по-голяма автентичност пред обществеността. И двете страни осъзнават, че поставят между себе си една лъжа, която умишлено се подминава в определен период от време в името на формалната страна на обществено-политическия процес, необходим за функционирането на една държава. Така се получава нещо като: „Ние ви лъжем, че поне малко ви вярваме на обещанията и ще ви подкрепяме по време на управление, а вие ни лъжете, че сте съпричастни и ангажирани към нас и ще бъдете съпричастни и ангажирани към нас и по време на управлението си”. Възниква въпросът какъв е смисъла на циклично повтарящата се в историята на демокрацията договорена лъжа. Единственото, което може да се каже е, че при такъв привидно безмислен театър се избягва умело практиката един и същи политически субект да управлява неограничено дълго време без възможности за алтернатива. Тоест на обществено-политическата форма и е необходима лъжата, за да съществува във вид на демокрация, в противен случай тя се заменя с нещо друго, което е по-неприемливо за народ, общество, човек. 







Гласувай:
10



1. boristodorov56 - Живот в грях, мизерия и пошлост!
03.12.2009 09:48
Живот основан на лъжата е скверен.

Но "Mistreated" си е изцяло истинска песен!

http://www.youtube.com/watch?v=FNn-VECpagQ
цитирай
2. smani - boristodorov56
03.12.2009 09:52
За съжаление е практика.

"Но "Mistreated" си е изцяло истинска песен!" И много голяма!!! :)
цитирай
3. mariani - :)
03.12.2009 10:53
Подобна пиеска се играе и от работодател-работник: "Аз ги лъжа, че им плащам, те ме лъжат, че работят"...
Смисъл в лъжата няма, smani - поне според мен.
Тя временно прикрива нещо, което при лек полъх пак лъсва :(
Хубав ден на теб!
цитирай
4. pllamm - А има ли лъжа, когато лъжещия си в...
03.12.2009 11:17
А има ли лъжа, когато лъжещия си вярва?
цитирай
5. smani - mariani :)
03.12.2009 11:17
Тая лъжа и в наши дни продължава да работи тук там. :)))
Поздрави!
цитирай
6. smani - pllamm
03.12.2009 11:23
Някакъв вид благородна става.. А и със силна вяра, подкрепена от дела лъжата става друго.
цитирай
7. pllamm - Че на кого му пука за вътрешните ч...
03.12.2009 11:28
Че на кого му пука за вътрешните чувства на вярващия си лъжещ? За външния свят има нещо обещано на глас и неизпълнено на дело. А, и един нагъл лъжец, поредният ...
цитирай
8. анонимен - Що ми се струва,
03.12.2009 11:34
че се опитваш да ме убедиш, дето пошлия театър на политическия ни живот е за предпочитане пред абсолютна диктатура? Или не съм те разбрала!:)
Силен кавър - но не е "Пърпъл", м!
цитирай
9. smani - pllamm
03.12.2009 11:36
Именно.

А и със силна вяра, подкрепена от дела лъжата става друго.
цитирай
10. smani - tit :)))
03.12.2009 11:38
Точно си ме разбрала!

Не са пърпълите, но яко режат тия момчета. :)))
цитирай
11. pllamm - Смани, и в политиката, както и във ...
03.12.2009 11:46
Смани, и в политиката, както и във футбола е важна победата, а ,уви, не красивата игра. Казали са го мъдреците, че пътят към ада е послан с добри намерения.
За силната вяра си прав, доколкото помага на победата.
цитирай
12. анонимен - smani ,
03.12.2009 11:52
Разликата е само в това, че диктаторите се сменят на четири години - факт, който не ме устройва!
Хубаво пее човека, Блекмър ми липсва!:))
цитирай
13. pllamm - Тит, сигурно си чула, че Чърчил бил ...
03.12.2009 12:00
Тит, сигурно си чула, че Чърчил бил казал, че демокрацията не е съвършена, но по-добър механизъм за функциониране на обществото не е измислен още.
А знаеш ли кой е най-добрият аргумент срещу демокрацията според същия Чърчил?
цитирай
14. smani - pllamm :)))
03.12.2009 12:58
Затова подкрепям и вярата и победата.
цитирай
15. smani - tit
03.12.2009 12:58
Нежна струна е Ричито! :)
цитирай
16. анонимен - 13. pllamm - Тит
03.12.2009 13:27
Честно казано - не знам!:)
Чувала съм само първата част! Повече демокрация?:))
цитирай
17. pllamm - Тит, не знам по какъв точно повод, но ...
03.12.2009 14:19
Тит, не знам по какъв точно повод, но същия Чърчил казал, че най-добрият аргумент срещу демокрацията е един петминутен разговор със средния избирател.
цитирай
18. ecoagent - smani
15.12.2009 02:01
нека не се оставяме на течението да ни води, а да направим усилие и да плуваме в посоката, в която желаем - само така ще сме сигурни, че отиваме там, накъдето сме се насочили...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: smani
Категория: Политика
Прочетен: 1663386
Постинги: 273
Коментари: 5997
Гласове: 12096
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930