Постинг
03.03.2010 09:56 -
Чувстваме ли се свободни днес???
Пропиляхме ли усилията и надеждите на великите българи за свобода. Сега по-свободни ли сме от преди 200 години. Свободата е сложно и опасно нещо за консумация. За да си свободен или трябва да имаш голям опит с нея или да получиш на готово инструкции за употреба на свобода. На робството или несвободата едно не може да й се отрече, предразполага към перманентно дремане и комфортно състояние на апатия. С такава дрямка се свиква бързо и въпреки, че не е дълбок сън трудно се излиза от нея и много навици, които трудно се възпитават и са полезни, са загубени. Няма народ, който да не заслужава да бъде свободен, но не всеки народ може да бъде свободен и да използва пълноценно свободата си. Това не е задължително обвързано с факта, пролял ли си собствената си кръв за свободата или друг е проливал кръвта си за твоята свобода, но вероятно има връзка. Защото колкото повече осъзнаваш свободата като необходимост и си готов да жертваш всичко, толкова по-истинска е тя и много по-ценена. Когато свободата е дар, плод по-скоро на чужди усилия и жертви, за сметка на собствените, липсва готовността да цениш и обичаш свободата. При подценяването на свободата може да се появят два уродливи ефекта – апатия /което е абсурдно състояние за свободен народ/ или свободия, което е другата крайност. Когато се срещнат апатията и свободията на едно място се получава нещо подобно на среща между мазохист и садист. Мазохиста се чувства безсилен и нищожен, склонен да се подчинява, а садиста е силен, деспотичен с желание да подчинява. По някаква социална закономерност, първата категория е мнозинство, а втората малцинство. Свободията създава условия, възможности, нагласи и желания да властваш, експлоатираш и ограбваш всичко ценно от масата, склонна да се подчинява. На практика ограбването е както от материален, така и от духовен характер. Като краен резултат се появяват бедността и загубата на жизнено необходими морални ценности в мнозинството от подобна среща. И двете страни - подчинен и подчиняващ не са свободни, предпочели са да избягат от свободата в две крайности, удобни за тях в момента, които са предмет на психопатологията.
Избягахме ли от свободата? Свободни ли сме днес на 3-ти март 2010г.?
„Трудно ни е обаче да признаем, че на мястото на старите врагове на свободата, от които хората са се отървали, идват нови, различни по своя характер.”
Ерих Фром
1.
allbi -
ЕЕ , Браво !
03.03.2010 10:11
03.03.2010 10:11
Как си го казал само ...
Поздрав !
Длъжни сме да се опитаме да сме свободни !!!
Честит празник :)
цитирайПоздрав !
Длъжни сме да се опитаме да сме свободни !!!
Честит празник :)
Оптимистичното е, че опитите продължават! :)
цитирай
3.
анонимен -
ЧЕСТИТ НАЦИОНАЛЕН ПРАЗНИК
03.03.2010 10:42
03.03.2010 10:42
Всеки възприема свободата по различен начин, но за мен свободния човек е честния човек. Не е нужно да говори за Свобода,патриотизъм и т.н, важното е да го чувства с сърцето си и наистина да го мисли.
цитирайДа съгласен съм, честния и чист човек може да бъде свободен, както казваш да носи усещането в сърцето си! :)
цитирайДопадат ми разсъжденията ти.
Пренасям тук отговора на коментара ти в моя блог:
Свободата е нещо двусмислено.
Свободата е радост и страх.
Всеки миг търся своята истина -
в свобода или в робство живях?
Не робувах ли на предразсъдъци!
И - в страха да не сторя грях -
ще успея ли утре да бъда
туй, което до днес не бях...
Този откъс от мое стихотворение в контекста на цялото има друг смисъл, но точно тази част ми се струва, че би могла да се отнесе и към твоите думи.
цитирайПренасям тук отговора на коментара ти в моя блог:
Свободата е нещо двусмислено.
Свободата е радост и страх.
Всеки миг търся своята истина -
в свобода или в робство живях?
Не робувах ли на предразсъдъци!
И - в страха да не сторя грях -
ще успея ли утре да бъда
туй, което до днес не бях...
Този откъс от мое стихотворение в контекста на цялото има друг смисъл, но точно тази част ми се струва, че би могла да се отнесе и към твоите думи.
Благодаря, че го сподели и тук!!!
цитирай
7.
miaa -
Поздрави за есето! Много ми хареса! Съвременно звучене..по- сложно и отговорно..
03.03.2010 12:38
03.03.2010 12:38
Свободен е този от нас, който може да превъзмогне недостатъците си, егото си.
Той има избора да бъде такъв какъвто е! Без правила и условности.
Човек осъзнал необходимостта да живее достойно и добродетелно, каквато и цена да заплати за това!
цитирайТой има избора да бъде такъв какъвто е! Без правила и условности.
Човек осъзнал необходимостта да живее достойно и добродетелно, каквато и цена да заплати за това!
"СВОБОДАТА Е СЪСТОЯНИЕ НА ДУХА", КОЙТО Е ВСЕ ОЩЕ ОКОВАН У МНОГО СЪНАРОДНИЦИ... И ЧАКАТ "КРАЛИ МАРКА ХВЪРКОВАТИ, ДА ОТСЕЧЕ ТРИТЕ СИНЖИРА", А СИЛАТА ДА ГО СТОРЯТ ТРЯБВА ДА ТЪРСЯТ В СЕБЕ СИ...
МЪДЪР ДЕН ПОЖЕЛАВАМ... :)
цитирайМЪДЪР ДЕН ПОЖЕЛАВАМ... :)
В индивидуален план е така. А колкото повече хора успеят да го постигнат това съвършенство и то да е начин на живот, толкова по-свободно ще е цялото общество. Толкова по-силно да не допуска:
„Трудно ни е обаче да признаем, че на мястото на старите врагове на свободата, от които хората са се отървали, идват нови, различни по своя характер.”
цитирай„Трудно ни е обаче да признаем, че на мястото на старите врагове на свободата, от които хората са се отървали, идват нови, различни по своя характер.”
Честит и на теб divna8!
Именно, това е проблема комфортното състояние на дрямка, превърнало се в навик.
цитирайИменно, това е проблема комфортното състояние на дрямка, превърнало се в навик.
11.
анонимен -
Анишър
03.03.2010 14:47
03.03.2010 14:47
Добър пост.
Свободата НЕ е разпуснатост, както много хора смятат. Свободата не значи да се легализира марихуаната. Много хора мислят, че демокрацията трябвало да бъде свобода на личността - да може личността да изпростява, да взема наркотици, да говори несвързано, да се чука колкото пожелае.
С една дума много хора мислят, че да си свободен значи да си животно. Е, дано се поправят.
цитирайСвободата НЕ е разпуснатост, както много хора смятат. Свободата не значи да се легализира марихуаната. Много хора мислят, че демокрацията трябвало да бъде свобода на личността - да може личността да изпростява, да взема наркотици, да говори несвързано, да се чука колкото пожелае.
С една дума много хора мислят, че да си свободен значи да си животно. Е, дано се поправят.
12.
анонимен -
до АНИШЪР
03.03.2010 16:13
03.03.2010 16:13
ЧУДЕСНО КАЗАНО! ЖАЛКО ЧЕ МНОГО МАЛКО ХОРА СЕ ЗАМИСЛЯТ КАКВО Е ЗА НЕГО СВОБОДА !ПОМИСЛЕТЕ СИ САМО КОЛКО НЕЧИСТОПЛЪТНИ ДУШЕВНО ИФИЗИЧЕСКИ хора ОКОЛО ВАС ИМА
цитирайЧестит 3-ти март!:))
Поздрави!:)
цитирайПоздрави!:)
Дано да ни просветне, че не са съвсем така нещата..
цитирайЧестит празник!
цитирайДобър въпрос, с доста нелицеприятен отговор - Не, днес не сме по-свободни!
Днес ние сме вегетирали до там, да се чувстваме горди с веригите, с които са ни оковали, скандиращи гордо "Демокрация".
Изтървали сричката "но" след демото, което ни се вменява от пропагандата на новите ни поробители.
Тези, чиято власт с гордост за изпълнен дълг утвърждаваме на власт на всеки 4 години!
цитирайДнес ние сме вегетирали до там, да се чувстваме горди с веригите, с които са ни оковали, скандиращи гордо "Демокрация".
Изтървали сричката "но" след демото, което ни се вменява от пропагандата на новите ни поробители.
Тези, чиято власт с гордост за изпълнен дълг утвърждаваме на власт на всеки 4 години!
Сега обаче няма кой да дойде да свали веригите, сами трябва да го направим. Мисията невъзможна..
цитирайПросто си е нужно време.
По същата причина, по която Мойсей е обикалял из пустинята 40 години, наместо да преведе племето си до Обетованата земя за една, колкото си отнема.
По една много проста причина, родените като роби, неспособни за промяна и недопускащи я в мисълта си, просто да умрат и да останат само родените свободни, жадуващи за свобода и готови да я извоюват за себе си и децата си.
Същите уроци на историята с един друг народ живял под робство последните 60 години.
цитирайПо същата причина, по която Мойсей е обикалял из пустинята 40 години, наместо да преведе племето си до Обетованата земя за една, колкото си отнема.
По една много проста причина, родените като роби, неспособни за промяна и недопускащи я в мисълта си, просто да умрат и да останат само родените свободни, жадуващи за свобода и готови да я извоюват за себе си и децата си.
Същите уроци на историята с един друг народ живял под робство последните 60 години.
Много ми хареса твоя постинг..... Накара ме да се замисля.
Нещо против имаш ли да го използвам за платформа на мой материал, който да напиша днес или утре?
цитирайНещо против имаш ли да го използвам за платформа на мой материал, който да напиша днес или утре?
Използвай го Веско, нямам нищо против.
цитирайДа прастария пример с Мойсей е добър както и да го погледнеш.
Не, за да става спор, ама при нас не е същото. Материалът при евреите се е обновявал и не е изтичал в други посоки. А при нас??? Леле майко! Изтича, тук остава нещо, което според прогнози след години няма да е нито много младо, нито много бяло. Дано тъпите прогнози се окажат неверни иначе...
цитирайНе, за да става спор, ама при нас не е същото. Материалът при евреите се е обновявал и не е изтичал в други посоки. А при нас??? Леле майко! Изтича, тук остава нещо, което според прогнози след години няма да е нито много младо, нито много бяло. Дано тъпите прогнози се окажат неверни иначе...
Свободата е състояние на духа според мен, никой не може да ти я отнеме, ако е вътре в теб. За жалост хората смятат, че някой трябва да им я осигури. Като примери мога да дам:
1. Не си свободен, ако си обвързан с някой и от него зависи доколко ще ти позволи да имаш лична свобода.
2. Не си свободен, ако трябва да спазваш някакви правила, наложени от държавата и които са различни от твоите разбирания за тях.
3. Не си свободен, ако имаш финансова зависимост от някого или трудови взаимоотношения, които ти ограничават правата или ти подтискат професионалната реализация.
Абсолютна свобода може би няма, но има свободен избор - как и доколко да позволиш да бъде ограничена свободата ти. Свободата е лукс, тя е най-скъпото нещо на света и ако някой иска да бъде напълно свободен, то той трябва да има умението да бъде господар сам на себе си и да има възможност ежедневно да плаща за този лукс... тя е състояние на духа, така както щастието или се чувстваш свободен или не, защото ако се замислиш ще разбереш че никога не си свободен напълно :):):)...
Поздрави!
цитирай1. Не си свободен, ако си обвързан с някой и от него зависи доколко ще ти позволи да имаш лична свобода.
2. Не си свободен, ако трябва да спазваш някакви правила, наложени от държавата и които са различни от твоите разбирания за тях.
3. Не си свободен, ако имаш финансова зависимост от някого или трудови взаимоотношения, които ти ограничават правата или ти подтискат професионалната реализация.
Абсолютна свобода може би няма, но има свободен избор - как и доколко да позволиш да бъде ограничена свободата ти. Свободата е лукс, тя е най-скъпото нещо на света и ако някой иска да бъде напълно свободен, то той трябва да има умението да бъде господар сам на себе си и да има възможност ежедневно да плаща за този лукс... тя е състояние на духа, така както щастието или се чувстваш свободен или не, защото ако се замислиш ще разбереш че никога не си свободен напълно :):):)...
Поздрави!
Съгласен съм с теб Ива. Затова в началото на постинга написах - сега по-свободни ли сме, а не сега свободни ли сме. Абсолютна свобода няма, винаги има граници, рамки, с които трябва да се съобразяваме.
Благодаря за изчерпателния коментар!
цитирайБлагодаря за изчерпателния коментар!
В крайностите винаги има опасност да падне човек, за това не е добре да ходи по ръба.Аз много пъти съм ходил по ръба, бил съм и мазохист и садист, но ако не си бил и от двата края няма да знаеш че не е разумно да си в края, че е опасно и може да паднеш.Всеки може да се причисли повече към едните или другите.Аз разбирам темата ви че сте засегнали свободата като обществено състояни и индивидуално, но както беше написал някой колкото повече идвида се освободят толкова повече ще е свободно обществото.
Христа е казал нещо което може да е винаги пример и мярка за нас, аз се опитвам да го изпълнявам но откривам че е много трудно за мен, трудно е да се постигне и да се премахне старото мислене което налага обществото като несвободно.Трудно е да си свободен между несвободни.За свободията всеки си поема отговорност, и след време ще видим че свободията ни е привързала здраво към определени неща.Апатията пък се дължи на куп причини, не са една или две, и някой път поробения народ е по свободен от свободния по документ.И това е съвсем закономерно, по мое виждане.Важното е да следваме примерите на нашите будители както сте казали и вие.Те съвсем не са си казвали "нашата държава за нищо не става обществто политиците тн, та ние да правим нещо за нея", това мислене не е свободолюбиво.Но за всичко което става явно си има време, и в природата е така има време кога да е ден и кога да е нощ и кога лято и така нататък.Та в моите глупави мисли забравих да отбележа истинската мисъл която гласи "Истината ще ви направи свободни".И нека бъдем истински българи, каквито би трябвало да сме.Поздрави на всички и благодарност за постинга.
цитирайХриста е казал нещо което може да е винаги пример и мярка за нас, аз се опитвам да го изпълнявам но откривам че е много трудно за мен, трудно е да се постигне и да се премахне старото мислене което налага обществото като несвободно.Трудно е да си свободен между несвободни.За свободията всеки си поема отговорност, и след време ще видим че свободията ни е привързала здраво към определени неща.Апатията пък се дължи на куп причини, не са една или две, и някой път поробения народ е по свободен от свободния по документ.И това е съвсем закономерно, по мое виждане.Важното е да следваме примерите на нашите будители както сте казали и вие.Те съвсем не са си казвали "нашата държава за нищо не става обществто политиците тн, та ние да правим нещо за нея", това мислене не е свободолюбиво.Но за всичко което става явно си има време, и в природата е така има време кога да е ден и кога да е нощ и кога лято и така нататък.Та в моите глупави мисли забравих да отбележа истинската мисъл която гласи "Истината ще ви направи свободни".И нека бъдем истински българи, каквито би трябвало да сме.Поздрави на всички и благодарност за постинга.
Благодаря за съдържателния коментар!
Дано и при нас след зимата да има лято и след нощта ден.
Поздрави!
цитирайДано и при нас след зимата да има лято и след нощта ден.
Поздрави!
26.
анонимен -
А какво всъщност представлява свободата?
04.03.2010 12:09
04.03.2010 12:09
Свободата е - първо: свободно за изложиш мнението си по всички въпроси, по които що годе си компетентен, дори да псуваш и тряскаш чаши, ако нещо не ти изнася, да ругаеш управляващите, макар сам да си ги избрал, без да има опасност да те интернират и хвърят на прасетата.
второ: свободата е да излизаш и се връщаш свободно извън пределите на страната в която си роден и си неин поданник.
трето: свободата е да се обличаш както си искаш.
четвърто: свободата е да слушаш каквато музика искаш.
пето: свободата е да живееш където си избереш и с когото си избереш, с брак или без брак, без да те обсъждат на партийни събрания.
шесто: свободата е да се доказваш на конкурси колко струваш, без да си с превилегиите на партиен член или отроче на партизани:)
седмо: свободата е, ако ти е тясно в България, да я напуснеш и като човек на света да се доказваш...
Свободата е да пишеш в този блог в "Политика", един сериозен раздел, но с кеф да се киприш и в несериозни блогове и да коментираш маймунката на Марчето:), без да се събразяваш, че много хора ще си помислят, колко си "тежък"?
Свободата си е свобода, преди всичко на духа - откъдето и да я погледнеш!
Много по-свободни сме и всеки го вижда и чувства, но недоволни винаги ще има..
Мрън - мрън - мрън...до безкрайност...
цитирайвторо: свободата е да излизаш и се връщаш свободно извън пределите на страната в която си роден и си неин поданник.
трето: свободата е да се обличаш както си искаш.
четвърто: свободата е да слушаш каквато музика искаш.
пето: свободата е да живееш където си избереш и с когото си избереш, с брак или без брак, без да те обсъждат на партийни събрания.
шесто: свободата е да се доказваш на конкурси колко струваш, без да си с превилегиите на партиен член или отроче на партизани:)
седмо: свободата е, ако ти е тясно в България, да я напуснеш и като човек на света да се доказваш...
Свободата е да пишеш в този блог в "Политика", един сериозен раздел, но с кеф да се киприш и в несериозни блогове и да коментираш маймунката на Марчето:), без да се събразяваш, че много хора ще си помислят, колко си "тежък"?
Свободата си е свобода, преди всичко на духа - откъдето и да я погледнеш!
Много по-свободни сме и всеки го вижда и чувства, но недоволни винаги ще има..
Мрън - мрън - мрън...до безкрайност...
Аааааа няма как да не се досетя кой е автора на коментара, особено след - първо, второ, трето, четвърто, пето, шесто, седмо. М да.
Но най гот беше : "Свободата е да пишеш в този блог в "Политика", един сериозен раздел, но с кеф да се киприш и в несериозни блогове и да коментираш маймунката на Марчето:), без да се събразяваш, че много хора ще си помислят, колко си "тежък"?"
цитирайНо най гот беше : "Свободата е да пишеш в този блог в "Политика", един сериозен раздел, но с кеф да се киприш и в несериозни блогове и да коментираш маймунката на Марчето:), без да се събразяваш, че много хора ще си помислят, колко си "тежък"?"
28.
анонимен -
И ти, както всички правиш грешката да гадаеш и да откриваш кой стои
04.03.2010 13:34
04.03.2010 13:34
зад текста, ако е анонимен, поради причини, някакви...
Това е толкова маловажно, важното е какъв извод си направил от написаното,
а не кой е автора му.
А това, което си харесал за "най-гот", идва да потвърди, че си с "чиста" съвест, както повечето, които са напълно свободни, без "оковите" на собственото аз, на съвестта, които определят общественото и моралното поведение на всеки и без които не може, защото именно те са задръжките, които държат човека на висота, над помийната яма.
Това е написано доброжелателно, но едва ли ще го разбереш...
цитирайТова е толкова маловажно, важното е какъв извод си направил от написаното,
а не кой е автора му.
А това, което си харесал за "най-гот", идва да потвърди, че си с "чиста" съвест, както повечето, които са напълно свободни, без "оковите" на собственото аз, на съвестта, които определят общественото и моралното поведение на всеки и без които не може, защото именно те са задръжките, които държат човека на висота, над помийната яма.
Това е написано доброжелателно, но едва ли ще го разбереш...
Прекрасен постинг, Смани!
Дали се чувствам по-свободна!? Не, не се чувствам по-свободна! Окована съм от гадното ежедневие и от непрекъснатата борба за Оцеляване.Неприятно чувство за духа на човек.
По-слободнясали сме, но по-свободни.....ммммм - въпрос с повишена трудност . Въпрос с отговор без думи.:)
цитирайДали се чувствам по-свободна!? Не, не се чувствам по-свободна! Окована съм от гадното ежедневие и от непрекъснатата борба за Оцеляване.Неприятно чувство за духа на човек.
По-слободнясали сме, но по-свободни.....ммммм - въпрос с повишена трудност . Въпрос с отговор без думи.:)
направи ежедневието си по-приятно! Ти си свободна по дух, не съм усетил да носиш окови. :)
цитирайПродължих темата ти, даже я илюстрирах с картинки.. :) Хората възприемат по-лесно, когато е онагледено :)
цитирайПрав си за възприемането! :)
Супер е станало.
цитирайСупер е станало.
33.
smani -
28. анонимен - И ти, както всички правиш грешката да гадаеш и да откриваш кой стои
05.03.2010 09:23
05.03.2010 09:23
Недей да се цупиш! :)
цитирайВъв Варна овцете свършиха !
Въпреки помията, лъжите и демагогията - в угода на най-корумпираните и крадливи кмет и общинари в България - която се опитаха да излеят някой платени медии и журналисти върху младежите организиращи съпротива срещи кражбите и корупцията в града ни, протестите ще продължат, а групата във Фейсбук събира от ден на ден все повече последователи:
Групата във Фейсбук - Аз съм ЗА протест пред община Варна заради дупките а ти?
http://www.facebook.com/group.php?v=wall&gid=297742743980
цитирайВъпреки помията, лъжите и демагогията - в угода на най-корумпираните и крадливи кмет и общинари в България - която се опитаха да излеят някой платени медии и журналисти върху младежите организиращи съпротива срещи кражбите и корупцията в града ни, протестите ще продължат, а групата във Фейсбук събира от ден на ден все повече последователи:
Групата във Фейсбук - Аз съм ЗА протест пред община Варна заради дупките а ти?
http://www.facebook.com/group.php?v=wall&gid=297742743980
Да хората излязоха като свободни граждани да си търсят правата там, където е мястото! Видях. Подкрепям!
цитирайboristodorov56
…...oooO…………....
…..(….)…..Oooo…
……)../…..(….)….
…..(_/…….)../…..
....…………(_/……...
..… АЗ БЯХ ………..
..………. ТУК ……...
цитирай…...oooO…………....
…..(….)…..Oooo…
……)../…..(….)….
…..(_/…….)../…..
....…………(_/……...
..… АЗ БЯХ ………..
..………. ТУК ……...
(• _ •)
цитирайВашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.