Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.07.2010 09:24 - Новият морал в България
Автор: smani Категория: Политика   
Прочетен: 12523 Коментари: 45 Гласове:
18


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
А пък аз си мислех, че моралът е само един. Освен това или го има или го няма. Що е то нов морал – някакъв нов вид специално предназначен за нас българите и за съвременните условия, в които живеем ли!? Може би липсата на морал, така както аз виждам ситуацията, да е нов морал за друг. Зависи от гледната точка. В едни по други времена морал имаше, след това времената се поизмениха и морала изчезна. Проблемът е, че така и не се появи отново. В България или се лъже или се краде или и двете. Ако не може да се краде, се лъже непременно. Ако не дай си Боже отсъстват и двете качества се мърмори, критикува и се излива злоба /не че няма защо/ но и това не би могло да се разглежда като морално, па макар и в рамките на един нов морал. Изглежда, че нов морал е философия на хора, които не искат да има морал. Моралът е само един, но обществото трябва да има готовност за него. В двуполюсният модел на мамещи и измамени няма как да има такава готовност. Ясно е, ще трябва да се свиква с нищото или отсъствието на морал или както е модерно сега – нов морал. Така хората няма да имат излишни притеснения за разни човешки работи. Каквото и да направиш – няма нищо. Може ли човек да се безпокои от нищото.


Тагове:   България,   новият,   морал,


Гласувай:
18



1. анонимен - Морал и моралисти :))))))
23.07.2010 09:37
Хората ще забравят какво си казал! Ще забравят какво си направил!! Но никога няма да забравят как си ги накарал да се чувстват!!!
цитирай
2. liliyanaandreeva - Нещо повече!...
23.07.2010 09:43
Моралните хора са обявени за глупаци , а аморалните - за умни!...Който могъл - крал, лъгал,шантажирал, рекетирал и убивал, но...победил! А "Победителите не ги съдят"!
"...А дали е така?Кой ще ми каже?..."
цитирай
3. kosara2008 - и
23.07.2010 09:59
нов "ред" по Оруелски модел............:(
цитирай
4. smani - 1. анонимен
23.07.2010 10:04
А бе ние българите не забравяме и първите две неща! :)
цитирай
5. анонимен - Доктор Хаус, с объркани мисли както винаги
23.07.2010 10:05
„Има два вида морал: единият — пасивен, който ни забранява да вършим зло, другият — активен, който ни повелява да вършим добро.“ — П. Буаст
цитирай
6. анонимен - дрън дрън ярина
23.07.2010 10:08
dalida написа:
Днес, колкото си по- скандален, си толкова по - известен. Всички хора го разбрахме това. Какъв морал има в едно разголено тяло, както мъжко, така и женско? Моралът остана в Средновековието, когато народите бяха силно набожни и слушаха църквата. Сегашните разбирания са далеч от църковните канони, затова няма морал и няма и да има в бъдеще. На това положение, едно време хората са казвали - деградация и упадък на културата. Колкото културата на един народ УПАДА - толкова самият народ ИЗЧЕЗВА като носител на ЦЕННОСТИ. Смесва се с упадъчният продукт на другите държави и след време изчезва като народ и държава от географските карти. Да ни е честит Упадъкът!

най-голямото лицемерие е църковното. пълно отсъствие на морал. сега сме във възход. упадъчна беше системата, при социализЪма на бай ти Тошо.
цитирай
7. анонимен - кво питаш ти?
23.07.2010 10:11
liliyanaandreeva написа:
Моралните хора са обявени за глупаци , а аморалните - за умни!...Който могъл - крал, лъгал,шантажирал, рекетирал и убивал, но...победил! А "Победителите не ги съдят"!
"...А дали е така?Кой ще ми каже?..."


монологът като форма на тиха лудост
цитирай
8. smani - Умни, кадърни, предприемчиви, инициативни и др. За "победителите" само добри неща..
23.07.2010 10:11
liliyanaandreeva написа:
Моралните хора са обявени за глупаци , а аморалните - за умни!...Който могъл - крал, лъгал,шантажирал, рекетирал и убивал, но...победил! А "Победителите не ги съдят"!
"...А дали е така?Кой ще ми каже?..."


Моралните хора предизвикват смях или съжаление у "победителите".
цитирай
9. анонимен - и какъв е той косарке?
23.07.2010 10:12
kosara2008 написа:
нов "ред" по Оруелски модел............:(


:))))
цитирай
10. smani - С български горчив привкус.
23.07.2010 10:14
kosara2008 написа:
нов "ред" по Оруелски модел............:(

цитирай
11. smani - dalida
23.07.2010 10:22
Мисля, че морал имаше и след средновековието. Разбирам, че говориш за ренесансовото разбиване на догми и табу-та.
Но имам предвид морал, доколкото го имаше в някаква задоволителна форма преди определен брой години, които са част от нашия жизнен път. Този морал се загуби..
цитирай
12. smani - Добър опит. :D
23.07.2010 10:24
анонимен написа:
„Има два вида морал: единият — пасивен, който ни забранява да вършим зло, другият — активен, който ни повелява да вършим добро.“ — П. Буаст

цитирай
13. анонимен - Спявка на жабите в блатото :D
23.07.2010 10:27
Темата е моралът и какво сме чували за него. Ние сме извън него, защото се скриваме зад народа - българите, като неморално явление на планетата :)
Режисура - слаба. Сценаристът отсъства. Масовката е налице. Пълна лудница в жегата:))))))
цитирай
14. анонимен - Всичко зависи от трактовката,
23.07.2010 10:42
как гледаш на човека срещу теб, като на обект или като на субект? В случая - няма нищо!
Няма нищо по-преднамерено от морала, неговите очаквания са толкова нагли, че вменяват “добруванията” си дори на боговете. Боговете, от които психагога се учи на ентелехия и никога на морал.

цитирай
15. miaa - Благодаря ти Smani за хубавия постинг:)!
23.07.2010 10:53
Упадъкът на нравите, в очите на всеки с по- деликатна чувствителност се е превърнала в едно от основните , но и най- отблъскващите черти на съвременната цивилизация.
Сега се сещам за думите на един велик мислител по адрес на Света Тереза, че „обществената среда,в която са били възможни нейните дела ,вече безвъзвратно си е отишла".
Уви така е..Дълг на човечеството е да опази това, което е останало от честта, доблестта ,
хуманизма, да го съхрани и развива, да го прилага във всички сфери за живота.
За да ни има! За да можем да опознаем Вселената и направим живота си по- добър.В противен случай отиваме към гибел, самоунищожаваме се.
цитирай
16. smani - 15. анонимен - Всичко зависи от трактовката,
23.07.2010 11:05
анонимен написа:
как гледаш на човека срещу теб, като на обект или като на субект? В случая - няма нищо!
Няма нищо по-преднамерено от морала, неговите очаквания са толкова нагли, че вменяват “добруванията” си дори на боговете. Боговете, от които психагога се учи на ентелехия и никога на морал.



Добър опит! :D
Не лош цитат.
цитирай
17. smani - miaa :)
23.07.2010 11:09
Положителната ти оценка винаги ме окрилява за нови идеи! :)
Чест, доблест, хуманизъм - сега на тях се гледа с насмешка. Но съм оптимист, мисля, че пак ще дойде тяхното време.
цитирай
18. miaa - Друга алтернатива няма, Smani. Ако ...
23.07.2010 11:26
Друга алтернатива няма, Smani.Ако не направим така, ние хората да бъдем по- разумни и мъдри, се самоунищожаваме. Това са факти.
цитирай
19. анонимен - Не знам дали четат постинга или всеки си говори каквото иска ?:)
23.07.2010 11:28
Винаги е така в този блог, ти си пиши, а те си знаят :(
Емпирично погледнато, жените, които са били аморални,
като млади, когато остареят стават големи моралистки. Започват да се превземат,
да се правят на мъдри, но общо взето, философстват....
Постингът е повърхностен, ти можеш повече!
цитирай
20. smani - (• _ •)
23.07.2010 11:32
miaa написа:
Друга алтернатива няма, Smani.Ако не се направим така, ние хората да бъдем по- разумни и мъдри се самоунищожаваме. Това са факти.


Вярно. Освен това трябва, воля и готовност.
цитирай
21. smani - 20. анонимен - Не знам дали четат постинга или всеки си говори каквото иска ?:)
23.07.2010 11:35
анонимен написа:
Винаги е така в този блог, ти си пиши, а те си знаят :(

Постингът е повърхностен, ти можеш повече!


Оооо повече, няма повече, поне за тази седмица. :D
цитирай
22. анонимен - Ха Ха Ха
23.07.2010 11:37
Вярно. Освен това трябва, воля и готовност. (• _ •)
цитирай
23. miaa - Извинявай Smani!
23.07.2010 11:44
Скъпи Анонимен 20! Моралът не е само да се" прехвърляш от едно легло в друго, и да се хвалиш колко курви си изчукал"а да мислиш разумно и мъдро. Да имаш волята и познанието да направиш твоят и на хората живота по- добър!
цитирай
24. анонимен - Екзистенциално погледнато,
23.07.2010 11:49
трансценденталността на музиката прави един постинг по-отворен към душите на хората, защото ги изважда от рамките на написаното. Защо я няма музиката в постинга?:) :D
цитирай
25. анонимен - Ето това казвам и аз!:))))))
23.07.2010 11:55
miaa написа:
Скъпи Анонимен 20! Моралът не е само да се" прехвърляш от едно легло в друго, и да се хвалиш колко курви си изчукал"а да мислиш разумно и мъдро. Да имаш волята и познанието да направиш твоят и на хората живота по- добър!


Адекватна реакция, която потвърди някой от коментарите :))))))) :D
В младостта е аморална, но като остарее става моралистка :)))
цитирай
26. smani - 25. анонимен - Екзистенциално погледнато,
23.07.2010 11:57
анонимен написа:
трансценденталността на музиката прави един постинг по-отворен към душите на хората, защото ги изважда от рамките на написаното. Защо я няма музиката в постинга?:) :D


Много добър опит, това вече не е цитат. :D
Етика и естетика на едно място е добра идея. Но по-семпло днес, по-семпло..
цитирай
27. miaa - Към Анонимен 26
23.07.2010 12:05
Моралът на човека е в ума! Не от значение какво правиш, а как го правиш и какво създаваш! И най- важното е каква е следата, която оставяш по пътя си..
цитирай
28. анонимен - Изобщо не се съмнявай в опита ми !!!
23.07.2010 12:09
Изпълнявам само поръчка, но суха. За съжаление нямам възможност да продължа,
но вече си наясно с някои неща :)))) Малко са субектите, общо взето, повечето са маскирани обекти. :) :P
цитирай
29. xxxx - Няма такова нещо като "лип...
23.07.2010 14:04
Няма такова нещо като "липсата на морал да е нов морал за други"
или си добричък или не си.
аз в много отношения съм аморален, а в други съм ъъъъ в други съм да кажем хърби.
искам да сме по-добри и нека да сме
цитирай
30. smani - Агент под прикритие - разкрий се бързо! :D
23.07.2010 15:34
анонимен написа:
Изпълнявам само поръчка, но суха. За съжаление нямам възможност да продължа,
но вече си наясно с някои неща :)))) Малко са субектите, общо взето, повечето са маскирани обекти. :) :P

цитирай
31. smani - xxxx :)
23.07.2010 15:39
Много демокрация - много гледни точки или всичко, което е така според мен, значи си е така изобщо. :)
ъМ днес сме /си/ сериозно по лафа на деня..

Аморален ни вярвам хич да знаиш.
цитирай
32. haralanov - Носител на ,,Новият морал,, е Крадлив дедо
23.07.2010 15:56
Понятието ,,Нов морал,, беше въведено през 2001г.Тогава Крадлив дедо стана(чрез мирни и демократични избори) Министър-председател на България.Разбира се,че няма и не съществува ,,Нов морал,,.Той моралът си е един и същ,Библейски от Адамово време насам.Но тогава,през 2001г.българското общо стадо се потдаде и разбира се беше прецакано!Не стига и това ами и през 2005г.(пак на избори),българското стадо отново демонстрира своята глупост.Начукването вече беше в троен размер.
цитирай
33. smani - (• _ •)
23.07.2010 16:06
haralanov написа:
Понятието ,,Нов морал,, беше въведено през 2001г.Тогава Крадлив дедо стана(чрез мирни и демократични избори) Министър-председател на България.Разбира се,че няма и не съществува ,,Нов морал,,.Той моралът си е един и същ,Библейски от Адамово време насам.Но тогава,през 2001г.българското общо стадо се потдаде и разбира се беше прецакано!Не стига и това ами и през 2005г.(пак на избори),българското стадо отново демонстрира своята глупост.Начукването вече беше в троен размер.


Изглежда, че нов морал е философия на хора, които не искат да има морал. Освен това начуканите свикнаха и им е все едно като че ли. Нали имаше един виц - с болката се свиква... :)
цитирай
34. thefaceoftheshadow - Болезнено истинска статия!
23.07.2010 16:53
Съществуването не морал зависи от всички нас... Жалко, че повечето хора не си правят труда да се борят за него... Поздрави!
цитирай
35. smani - А някои се борят да го няма - съзнателно или не.
23.07.2010 17:33
thefaceoftheshadow написа:
Съществуването не морал зависи от всички нас... Жалко, че повечето хора не си правят труда да се борят за него... Поздрави!

цитирай
36. анонимен - Този коментар е най-хубав!
23.07.2010 19:37
анонимен написа:
„Има два вида морал: единият — пасивен, който ни забранява да вършим зло, другият — активен, който ни повелява да вършим добро.“ — П. Буаст


Няма какво повече, да се умува. Всичко е казано с едно изречение. Да бъдем добри хора! Ти си добър човек! Бъди себи си! :)))
цитирай
37. gratcia - Малииии, Смани, какви снимчици ...
23.07.2010 21:38
Малииии, Смани, какви снимчици самоооо. :))
цитирай
38. smani - Така ли, добре! :)
23.07.2010 22:21
анонимен написа:
анонимен написа:
„Има два вида морал: единият — пасивен, който ни забранява да вършим зло, другият — активен, който ни повелява да вършим добро.“ — П. Буаст


Няма какво повече, да се умува. Всичко е казано с едно изречение. Да бъдем добри хора! Ти си добър човек! Бъди себи си! :)))

цитирай
39. smani - gratcia :)
23.07.2010 22:22
Другарят Хаус лекува Лорд Вейдър. :)
цитирай
40. stupidkid - Abe
24.07.2010 00:27
Абе като цяло, моралът си е доста разтегливо понятие... За мен е по-скоро като някакво вътрешно усещане и всеки си има своите граници. То и затова сигурно са измислени законите- еднакви за всичкии
цитирай
41. vmir - Моралът е система за лични взаимоотношения, служеща на обществения интерес.
24.07.2010 09:21
У нас допуснахме личния интерес да се превърне в компас за обществените отношения. Причина е както нравствената недоразвитост на голямата част от интелектуалците ни, така и системно предизвиквани смущения в системата, с които недоразвитите ни интелектуалци кокетничат, за да изглеждат по-интересни и да бъдат по-доходоносни. Само, моля не казвайте, че недоразвитите интелектуалци не са никакви интелектуалци, защото у нас всеки е такъв или поне действа като такъв, за какъвто го признае държавата или купения избирател. А купения избирател няма нищо против да се продава, дори го намира за доста целесъобразно, и това не се отнася единствено до циганите и пенсионерите, но и до интелектуалците, които са далеч от мисълта, че дребния алъш-вериш с представите за добро и зло е нещо недопустимо точно за интелектуалците.
цитирай
42. smani - (• _ •)
24.07.2010 12:53
stupidkid написа:
Абе като цяло, моралът си е доста разтегливо понятие... За мен е по-скоро като някакво вътрешно усещане и всеки си има своите граници. То и затова сигурно са измислени законите- еднакви за всичкии


Повярвай, без това вътрешно усещане, както го наричаш ти - никой закон, нито съд и никоя огромна по численост полиция няма да ни попречи да се избием.
цитирай
43. smani - vmir
24.07.2010 13:04
Да, бих добавил личния интерес в най-примитивната и първична форма. Разбира се това промени трайно облика на обществото като цяло в светлина, в която то едва ли някога е било. Сега си имаме една язва, която е нетърпима и това би могло да отключи евентуално готовност за връщане на основни ценности.
цитирай
44. vmir - 44. smani,
24.07.2010 15:30
smani написа:
Сега си имаме една язва, която е нетърпима и това би могло да отключи евентуално готовност за връщане на основни ценности.


Дано!
цитирай
45. gratcia - Забелязвам, че темата за Нищото те ...
28.07.2010 01:22
Забелязвам, че темата за Нищото те безпокои...започвам и аз да се притеснявам...ще стане така, че накъдето и да се обърна ще виждам едно голямо Нищо:) За съжаление :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: smani
Категория: Политика
Прочетен: 1664941
Постинги: 273
Коментари: 5997
Гласове: 12096
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930