Постинг
12.01.2011 11:06 -
Европейският съюз по-бедни ли ни направи или по-богати
Социализъм, капитализъм – заплатите се поддържат на стабилното ниво - 300/350 лв. Имам усещането за световно тайно споразумение между големите играчи – в България жизнения стандарт да бъде винаги нисък. За какво беше цялата безмислица, изпълнена с вълнения и очаквания цели две десетилетия, за да има 10 % богати, а останалите със същите народни трудови възнаграждения, само че я няма предишната „другарска топлота” при социалните контакти. Да припомня целта на демократичните промени – да живеем по-добре! Или целта е била друга с глобален политически характер. Глобален и политически ми звучи като – нас не ни интересува какво става там долу с населението. Звучи правдободобно нали!
Когато бяхме опиянени, наивни фенове на идеята /синята/, си спомням един разговор с познат – някъде преди, по време или малко след впечатляващото управление на И. Костов. Та приятелчето отсреща развиваше тезата, че целта ни трябва да бъде Европейския съюз и влизането ни там ще бъде спасение от бедността. Даде ми за пример Гърция, Португалия и Испания – как били по-зле дори от нас и след приемането им в ЕС, Европа изсипала купища пари, което довело до бързо и чувствително повишаване на доходите. Това ми прозвуча прекалено хубаво, за да е истина, освен това не знаех как точно са забогатяли гърците и испанците, но някак не ми се виждаше реалистично по отношение на нас българите. Общо взето скептично се отнесох, но да си призная и аз за секунди се замечтах с поглед изпълнен с надежда към щедрата Европа, която ако не равни на нея, може да ни направи поне наполовина да приличаме на средностатистическите европейци. Както и да е събеседникът ми вероятно е имал информация за еврофондовете, които са ни добре познати към днешна дата, но интерпретираше по свой си начин усвояването на подобни средства. Разбира се сега много от нас имат възможност за високо платена работа или бизнес и се възползват доколкото могат от това. Но ето малко данни: според статистиката – милион и половина работещи са с трудово възнаграждение около 300лв., основната част от пенсионерите получават зашеметяващата сума от около 200лв.; към това като прибавим регистрираните безработни и армията от нерегистрирани хора без работа и постоянен доход, излиза, че бедността не само не си тръгва, а напротив завладява все по-голяма част от населението!
Е: „Ний пристъпваме в омая,
О богиньо в твоя храм!”
Освен да се гордеем, че сме европейци какво друго..
1.
blogena -
Здрасти с днешна дата
12.01.2011 11:34
12.01.2011 11:34
от една безработна ...още не ми е излезнало решението колко и за колко време ще получавам но съм се скапала ...
не че ако почна сега някъде ще взимам повече но ...
не знам защо ли се сетих за тази песен прочитайки последните ти думи :
http://www.youtube.com/watch?v=mSfVbr8rYJ0
Поздрав :)
цитирайне че ако почна сега някъде ще взимам повече но ...
не знам защо ли се сетих за тази песен прочитайки последните ти думи :
http://www.youtube.com/watch?v=mSfVbr8rYJ0
Поздрав :)
Алби ако е по взаимно съгласие ще получаваш обезщетение само 4 месеца, при съкръщение е близо година и парите са повече.
Хе, хе рокаджийски го даваш.. :)
цитирайХе, хе рокаджийски го даваш.. :)
3.
blogena -
члена е - не го помня не ми се и рови
12.01.2011 11:53
12.01.2011 11:53
но е съкращение на длъжност
и с тези двайсет и кусур години стаж ще да е поне година :)))
едва ли ще изтърпя обаче ;)
цитирайи с тези двайсет и кусур години стаж ще да е поне година :)))
едва ли ще изтърпя обаче ;)
Преди да си пил вода от новия кладенец, не плюй в стария!
цитирайНе мисля, че ЕС е каабат за ниските заплати у нас!
Работищете пенсионери са един от важните фактои за ниските заплати, защото продават труда си на дъмпинг сравниние с младете, но подсилени от пенсиите си не уеещат голям зор.
Нямам нищо против пенсионерите, но при положение, че поне 500 000 активни хора са безработни просто трябва да се забрани тази диспропорция, защото тя е в ущърб на пазара на труда.
цитирайРаботищете пенсионери са един от важните фактои за ниските заплати, защото продават труда си на дъмпинг сравниние с младете, но подсилени от пенсиите си не уеещат голям зор.
Нямам нищо против пенсионерите, но при положение, че поне 500 000 активни хора са безработни просто трябва да се забрани тази диспропорция, защото тя е в ущърб на пазара на труда.
blogena написа:
но е съкращение на длъжност
и с тези двайсет и кусур години стаж ще да е поне година :)))
едва ли ще изтърпя обаче ;)
и с тези двайсет и кусур години стаж ще да е поне година :)))
едва ли ще изтърпя обаче ;)
В бюрото по труда трябва точно да спазваш датите за подпис, за да не прекратят регистрацията! Важно е - има регистрация, има пари...
rakurs написа:
Преди да си пил вода от новия кладенец, не плюй в стария!
Вече има усилия на държавата, в админ. структури да се освобождават на секундата хора придобили право на пенсия, но пак правилото не важи за всички. Освен това на мястото на пенсионираните не се назначават хора. Така се получава по-малко служители да работят повече за същите пари.
цитирайЦелта на "демократичните промени" е съвсем друга, бъркаш се нещо.
Да живеем по-добре - това е целта на емиграцията в посока северозапад.
цитирайДа живеем по-добре - това е целта на емиграцията в посока северозапад.
различни :p
ари и дъ знайш, нищу ни фръщейн от пулитика хъхъ
цитирайари и дъ знайш, нищу ни фръщейн от пулитика хъхъ
Другата цел - "Или целта е била друга с глобален политически характер. Глобален и политически ми звучи като – нас не ни интересува какво става там долу с населението." Смяна на системата.
Ако се сещаш за друга сподели с колектива.
цитирайАко се сещаш за друга сподели с колектива.
xxxx написа:
различни :p
ари и дъ знайш, нищу ни фръщейн от пулитика хъхъ
ари и дъ знайш, нищу ни фръщейн от пулитика хъхъ
Доста точно казано. :)
Не разбираш от политика - да бе, да..
но това е положението...
цитирайПоложението бива не е чак толкова зле. :)
цитирай
15.
vishnichka -
Смани,
12.01.2011 15:21
12.01.2011 15:21
аз се чудя какъв коментар да ти оставя, защото съм наясно с бедността. Но, пропиляхме сами българите безценни 20 години за преход, който така и не осъществихме. Загубихме едно поколение емигранти, второ няма да се върне...не ни е виновен Европейският съюз. Наивно е да се надяваме някой отвън нещо да успее да ни направи (това по повод заглавието ти), а дарове идват само от Бога, и не за всеки...
:)
цитирай:)
Виши разбира се, че не ни е виновен ЕС и си права нищо не успя да ни направи, келепир почти никакъв, освен свободното движение, ама то е за мангизлиите. :)
цитирай
17.
vishnichka -
Ами то май това,
12.01.2011 15:49
12.01.2011 15:49
движение на пари, стоки и хора из ЕС... в общи линии се присъединихме към митническата територия и статистиката му...
цитирайИма много млади хора, които не са регистрирани като безработни, защото никога не са започвали работа, а такива случаи не се регистрират. Малкият ми син беше работил 5 месеца, след което напусна за да се опита да следва. По-късно, когато това не се получи се опита да се регистрира, но му отказаха поради това, че не е работил преди това осем месеца. По този начин изкуствено се занижава процента на безработните.
цитирайНещо не е разбрал - всеки има право на регистрация, дори работещ или учащ. Регистрация не може да се отказва! Това с броя месеци важи за пред НОИ - трябва да има 9 месеца трудов стаж, за да получава обезщетение за безработица.
цитирайЕС не ни е виновен. Виновни са нашите т.нар. управленци, които 20 години ни лъжат и продължават. Един от най-големите митове е за "евтината работна ръка" която щяла да привлече инвестиции!?!? САмо че ние не сме в Азия, а в Европа и няма как да се получи в това икономическо пространство. Съчетано с престъпността, корупцията и бюрокрацията, трудно ще дойде свестен инвеститор, освен ако не иска да прави далавера. Ниските данъци? В повечето страни в Европа ДДС е диференциран - например във Франция като пазаруваш от Карфур на фиша ти излизат 4 ДДС-та - най-ниско е за книгите и лекарствата - мисля че около 4%, след това - храната - 8% и най-високо е за техника, мебели и пр. - 18. У нас - всичко е по 20%. Ниските доходи! Никой у нас не стимулира вътрешното потребление с високи доходи, което е един от двигателите на икономиката! Което си е нормална практика навсякъде в Европа! Повече пари - повече купувачи - повече данъци! Човек с 200, 500, та дори и с хиляда лева не е никакъв купувач! Но у нас хората се държат да бъдат зависими от Държавата, на ръба на мизерията, за да бъдат по-лесно управлявани! Целта е да не бъдат икономически свободни! Всичките тези псевдоикономисти (от всички цветове), които гастролират по медиите са пасмина от лъжци и измамници. Не им вярвайте, че тук са най-ниските цени, най-ниските данъци и най-ниските лихви... ТОва не е вярно! Навсякъде МРЗ е направена така, че режийните, които плащате (наем, ток, вода, телефон, отопление и пр.) да са около 50 % от нея. Вие преценете, как е у нас!
цитирайОтличен коментар, казаното е вярно и го подкрепям!
Само да кажа, че не обвинявам ЕС, казвам, че хората имаха очаквания от Европа да им напълни джобовете.
цитирайСамо да кажа, че не обвинявам ЕС, казвам, че хората имаха очаквания от Европа да им напълни джобовете.
Вероятно има такива очаквания, но за това пак сме си виновни ние тук. Хората трябваше да бъдат подготвени, че влизането в Европа са нови идеи, нови възможности, нови пазари, а не изсипването на чувал пари. Тъй като манталитета на нашите управници е такъв - очакване някой да им изсипе чувал с пари - акъл не ща, ти пари ми дай - нямаше как да се случи това. Резултата го изпитваме всички на гърба си. Печално е, че такава богата и интересна страна като нашата е на последно място, изпреварена от страни с далеч по-скромни възможности и като територия и като ресурс - Словения, Словакия, Естония и т.н., но управлявани от мъдри и отговорни за народа си политици....
цитирайАбсолютно! Но има и нещо, което е от значение. Докато е престанало търсенето на работна ръка заради кризата и поради наличната безработица, няма как да има увеличение на заплатите. Заплатите се вдигат, когато е необходима работна ръка и сега никой работодател няма да си развърже кесията. Но необходимостта от клиентела за огромните супермаркети, които отвориха напоследък, ще им развърже кесиите, само че много бавно. Няма логика при това колосално строителство да си останем на същото дередже. От значение също са и яловите профсъюзи, но там нещата са нож с две остриета. Факт е също ужасяващата бюрокрация в страната, която отблъсква инвеститорите. Мене ме притесняват също и остарелите технологии в производството и липсата на квалифицирана работна ръка. В много посоки сме профани и трябва да си го признаем.
цитирай
24.
bloger -
А водку пиеш?
12.01.2011 17:31
12.01.2011 17:31
А водку пиеш?
цитирайДа допуснем че той не го е разбрал, защо според теб не са го регистрирали, щом като е безработен? За да не се повиши бройката на безработните нарочно са му подали грешна информация и са му отказали регистрация, сега посмъртно не мога да го накарам да отиде в това бюро.
цитирай
26.
hristo27 -
Споко, бе!
Няма система, която е ...
12.01.2011 20:22
12.01.2011 20:22
Споко, бе!
Няма система, която е просъществувала на нашия континет повече от 70 години /визирам ВОСР/.
Жалкото е, че няма да дочакаме!
цитирайНяма система, която е просъществувала на нашия континет повече от 70 години /визирам ВОСР/.
Жалкото е, че няма да дочакаме!
Ама ние все си се гордеем. И като българи, и като европейци... Че какво ли друго ни остава... Смешно звучи, но не ни е до смях.
цитирайЖивеем си тихо в Земния рай
с хубост и прелест и преход безкрай.
Мила Родина, майчица свята,
тъй ненагледна и в песни възпята!
............
останалото в моя блог...
цитирайс хубост и прелест и преход безкрай.
Мила Родина, майчица свята,
тъй ненагледна и в песни възпята!
............
останалото в моя блог...
ЕС не ни е виновен за нищо, причината си е в нас, в българските неуправии.
цитирайУсещането ти - е прозрение, защото е точно така!
Или - можеш да си "скъсаш гъзъ" от работа, и все ще си си беден или ограбен, което е едно и също. Защото Христос е казал: Който не събира с мен, той разпилява"!
А тогава какъв е, или, къде е, смисълът от всичко?
– Смисълът е в следните думи на светител Николай Велимирович (по памет):
"Благослови вреговете ми господи, и аз ги благославям!
Защото когато се възгордявах, те ме заплюваха; когато се мислех за мъдър, те ме биеха, когато работех, те ме ограбваха, когато строех къща, те я рушеха. И така ме отвърнаха от света и ме насочиха към тебе Господи.
А приятелите ми ме привързваха към земята и към света, докато враговете ме принудиха да търся и да намеря спасение на единственото сигурно място – под твоята Шатра, Господи.
Затова, Благослови вреговете ми господи, и аз ги благославям!"
Ето защо ние българите сме най-тъжни! Защото Бог ни обича и затова допуска страданията, за да ни подтикне сами открием верни%
цитирайИли - можеш да си "скъсаш гъзъ" от работа, и все ще си си беден или ограбен, което е едно и също. Защото Христос е казал: Който не събира с мен, той разпилява"!
А тогава какъв е, или, къде е, смисълът от всичко?
– Смисълът е в следните думи на светител Николай Велимирович (по памет):
"Благослови вреговете ми господи, и аз ги благославям!
Защото когато се възгордявах, те ме заплюваха; когато се мислех за мъдър, те ме биеха, когато работех, те ме ограбваха, когато строех къща, те я рушеха. И така ме отвърнаха от света и ме насочиха към тебе Господи.
А приятелите ми ме привързваха към земята и към света, докато враговете ме принудиха да търся и да намеря спасение на единственото сигурно място – под твоята Шатра, Господи.
Затова, Благослови вреговете ми господи, и аз ги благославям!"
Ето защо ние българите сме най-тъжни! Защото Бог ни обича и затова допуска страданията, за да ни подтикне сами открием верни%
raders написа:
Но необходимостта от клиентела за огромните супермаркети, които отвориха напоследък, ще им развърже кесиите, само че много бавно. Няма логика при това колосално строителство да си останем на същото дередже.
Наздоровя!
цитирайСлед това в момента какво ли ще дойде..:)
цитирайinjir написа:
Ама ние все си се гордеем. И като българи, и като европейци... Че какво ли друго ни остава... Смешно звучи, но не ни е до смях.
esen написа:
Живеем си тихо в Земния рай
с хубост и прелест и преход безкрай.
Мила Родина, майчица свята,
тъй ненагледна и в песни възпята!
............
останалото в моя блог...
с хубост и прелест и преход безкрай.
Мила Родина, майчица свята,
тъй ненагледна и в песни възпята!
............
останалото в моя блог...
Той не ни е виновен, но ние се надявахме да ни напълни джобовете наготово.
цитирайgrigorsimov написа:
Усещането ти - е прозрение, защото е точно така!
Или - можеш да си "скъсаш гъзъ" от работа, и все ще си си беден или ограбен, което е едно и също. Защото Христос е казал: Който не събира с мен, той разпилява"!
А тогава какъв е, или, къде е, смисълът от всичко?
– Смисълът е в следните думи на светител Николай Велимирович (по памет):
"Благослови вреговете ми господи, и аз ги благославям!
Защото когато се възгордявах, те ме заплюваха; когато се мислех за мъдър, те ме биеха, когато работех, те ме ограбваха, когато строех къща, те я рушеха. И така ме отвърнаха от света и ме насочиха към тебе Господи.
А приятелите ми ме привързваха към земята и към света, докато враговете ме принудиха да търся и да намеря спасение на единственото сигурно място – под твоята Шатра, Господи.
Затова, Благослови вреговете ми господи, и аз ги благославям!"
Ето защо ние българите сме най-тъжни! Защото Бог ни обича и затова допуска страданията, за да ни подтикне сами открием верни%
Или - можеш да си "скъсаш гъзъ" от работа, и все ще си си беден или ограбен, което е едно и също. Защото Христос е казал: Който не събира с мен, той разпилява"!
А тогава какъв е, или, къде е, смисълът от всичко?
– Смисълът е в следните думи на светител Николай Велимирович (по памет):
"Благослови вреговете ми господи, и аз ги благославям!
Защото когато се възгордявах, те ме заплюваха; когато се мислех за мъдър, те ме биеха, когато работех, те ме ограбваха, когато строех къща, те я рушеха. И така ме отвърнаха от света и ме насочиха към тебе Господи.
А приятелите ми ме привързваха към земята и към света, докато враговете ме принудиха да търся и да намеря спасение на единственото сигурно място – под твоята Шатра, Господи.
Затова, Благослови вреговете ми господи, и аз ги благославям!"
Ето защо ние българите сме най-тъжни! Защото Бог ни обича и затова допуска страданията, за да ни подтикне сами открием верни%
Жив и здрав, харчи ги със здраве!
цитирайСпоред мен богатите станаха по-богати ,а бедните по-бедни!
цитирайМоже да се каже и по друг начин - комунисти и ченгета станаха капиталисти, а другарките и другарите се превърнаха в дрипави дами и господа. :)
цитирайОставете това колективистично говорене! То принадлежи на миналото. Европейският съюз МЕ направи по- богат. А ВИЕ и ТЕ изобщо, ама изобщо не ме интересувате.
Защото ТЕ не са равни с МЕН. А и според Светото писание всеки трябва САМ и с пот на челото да изкарва хляба си. И да не наднича в чуждата паничка!
цитирайЗащото ТЕ не са равни с МЕН. А и според Светото писание всеки трябва САМ и с пот на челото да изкарва хляба си. И да не наднича в чуждата паничка!
Драги apostapostoloff, оставете тези прастари изрази като "колектив". Не става дума за колектив, а за общество. Думата "общество" е много важна и изпълнена със съдържание, което не достатъчно добре разбираме. Помислете в тази посока.
цитирайhttp://chara.blog.bg/politika/2008/05/21/es-kakvo-ni-dade-i-kakvo-ni-otne.194820
21.05.2008
цитирай21.05.2008
Съгласен. :) Обективно и точно казано.
цитирайзасега отнето- бъдещето чака даване
цитирайВашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.