Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.03.2012 14:00 - Четиво за консултанти 2
Автор: vencivaleri1951 Категория: Политика   
Прочетен: 20208 Коментари: 50 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Числата които ще видите по долу съм вече показвал, но поради интереса на Катана  ще си позволя отново да Ви ги изложа. Пак казвам, че не сравнявам системи, управления и проче. Приемам , чесъм виновен за рухването на комунизъма, берлинската стена и житийските несгоди на сен-сея. Посипвам си главата с пепел и признавам, че съм цървул, че коефициента на интелегентност ми е сравним с този на едноклетъчните.  Признавам, че Волтер, Кампанела, Маркс са мързеливи, импотентни-буквално и духовно и не струват дори презренито на прилепската аристокрация. Все пак цифрите:

Впрочем малко пояснение. Изложеното по долу е меню подготвено за столовото хранене на работници и служители на един непретенциозен и не до там известен строителен комбинат СК "Агрострой" Става въпрос за организация с около 120милионен годишен обем на строителство и др спомаг дейности и колектив о 3000души. Меню и рецептурник съм разписвал като плановик и комсомолски секретар на комбината. Като плановик-тъй като себестойчиците бяха към мен/някъде са към счетоводството/, а като комсомолски секретар да донасям на вишестоящите за реакциите на кората четящи менюто. Рецептурника къмменюто както си е редно да няма свобода на мнения бе еднолично съставен от колектив с някаква си диетоложка д-р Ангелова. Няма да преписвам рецептурника, но той не би могъл да изненада никого. Тоталитарен със засължителни калории, масти, въглехидрати, белтъци и разни други компоненти които не ми станаха съвсем ясни макар че г-жа докторкото ни запозна най подробно с тях. За мен бе важното , че парторга ги одобри. Та:

Супи:
-Тел варено- 43ст
-пилешко варено 29 ст
-пилешка супа- не се чете
-супа топчета-14 ст
-фасул чорба-9 ст
-Шкембе чорба-12ст
-Таратор-12 ст
-Чорба леща-9 ст
-борш/тука натегане към СССР/ задължителен за партийните членове-18ст
..............
-Ястия с месо
-Пиле с ориз 28 ст
-пиле с картофи-26ст
-пиле фрикасе-24 ст
-Пиле печено 45 ст
-пиле със зеле-не се  чете
-Свинско със зеле 31 ст
-Св винен кебап-   42 ст
-Кавърма.........50 ст
-Свинско печено 50 ст
-Пържола свинска-50 ст
-На тиган същата-не се чете
-Телешко с ориз38 ст
-Телешко кебап 48ст
-Телешко задушено 52 ст
-Телешко печено    61 ст
-Риба пържена скумрия-41 ст
-Скумрия плакия............-21 кг
-Сафрид океански...не се чете
Постни ястия
-Боб яхния 10ст
-Леща яхния 10 ст
-огретен 12 ст
-Зелен боб яхния-не се чете
-Грах яхния-14 ст
-Качамак с масло и сирене.22ст
-Задушени култивирани печурки-33ст
Десерти
-компот от круши-12 ст
-               ог череши-12ст
-мляко с ориз   не се чете
-Грис халва----------10ст
-крем карамел /от нещастни кокошки-ба/ не се чете
-Млечна баница-не се чете
Не знам защо , но най отдолу е Скарата.
-Шишчета 2 броя 48 ст
-Кебапчета 3 блоя 44 ст
-Кюфнета  3 блоя  44ст
-карначета не се чете
И сега дръжте се за масата
Агнешко печено-250гр-91 ст
Шилешко печено-250гр 58 ст
В интерес на истината агтешко и шилешко се развасяше главно на обектите. Когато започнаха първите наченки през седемдесетте на Възродителния процес/най голямата свинщина/ процес изведнъж по обектите турците престанаха да ядът свинско. Настана паника защото  нали комунизъм...трябва дасържителни калории, а за тежък физически труд без месен белтък и мазнини няма как да ги покриеш. Та започнахме с камиони да изкупуваме ягвена и шилета защото точно по това време се сменяха стадата говеда и говеждото беше кът...още повече през лятото когато туризъма бе в разгара си. Да ама скочиха българите...всеки ден пиле или шиле не щат.  Две метюта подвижните кухни нямаха капацитет да направят и стана напечено. Накрая турците се съгласиха да заменим свинското с храни от кайма!? Как се договориха с техния човек горе не знам:)))
Та драги дами и господа. Напомням, че не се заяждам с никого...най вече с роднините на Сен-сея. Почитам ги уважавам ги...На живите късмет и здраве , на отишлите си от този сват Вечна памет.




Гласувай:
4


Вълнообразно


1. анонимен - Икономист
19.03.2012 14:21
Администратора,толкоз му е харесало менюто,че го е размножил за всички на масата.
цитирай
2. vencivaleri1951 - :)
19.03.2012 14:58
Това са факти "Икономист" Подготвил съм и още материали.
цитирай
3. usandthem - Плахо вдигам ръчица, затиснат от тежестта на изнесените тежки аргументи, за да попитам :
19.03.2012 20:26
Що свърши това плюскане тъй внезапно ?! Кой прееба земния рай в татковината. Нямам спомен империалистите да са правили десант и да са вадили Тато от канализацията. И "ликвидаторите и реститутките" още не се бяха появили, когато евтините супички бяха свършили, а млякото и хляба чакахме от сабален на едни луканови опашки. Дали не беше причината, че големия брат не можеше повече да осигури евтина чорбица на петдесетина братски народа в името на победата на световния комунизъм ?! Дали не бихте били така добри да ми отговорите на този въпрос, задаван от мен за N - ти път ?!
цитирай
4. vencivaleri1951 - То странни неща стават земляк:)
19.03.2012 22:18
usandthem написа:
Що свърши това плюскане тъй внезапно ?! Кой прееба земния рай в татковината. Нямам спомен империалистите да са правили десант и да са вадили Тато от канализацията. И "ликвидаторите и реститутките" още не се бяха появили, когато евтините супички бяха свършили, а млякото и хляба чакахме от сабален на едни луканови опашки. Дали не беше причината, че големия брат не можеше повече да осигури евтина чорбица на петдесетина братски народа в името на победата на световния комунизъм ?! Дали не бихте били така добри да ми отговорите на този въпрос, задаван от мен за N - ти път ?!


То ни Сталин, ни Камо са между живите, а "банкиови трезори изплазнени". Рашките са седнали на кладенците, китайците си гледат бизнеса, Кадам го няма, Кадафи го няма, Осама утрепан...С две думи нямат врагове янките, а защо такива драконови мерки стягат. Право на превантивни арести, армия с полицейски функции, съдебни функции на всеки сержант от армията...Севернокорейци , марсианци ли плашат чичо Сам.
Колкото до менюто което предлагам то е за размисъл. Аз също като теб се питам. Чума ли мина, Война ли загубихме и репарации плащаме...Това предприятие в което бях разпределен не беше сруд челниците в строителството, но все пак днес би правило над половин милиард обем строителство. Това меню се предлагаше двукратно на ден/ и за втората смяна/. Ако ти разкажа например какви спортни пособия имаше на разположение киселини ще получиш.
цитирай
5. usandthem - е, отговор не даваш,
19.03.2012 23:18
ама това, че се питаш е все пак нещо. Те и гърците сега така се питат, ама сега играя на един покер турнир он лайн, та да не се разпростирам по темата, че тя е основата на всичките ни спорове.
цитирай
6. анонимен - Икономист до usandthem
20.03.2012 08:18
До там ли го закъса,от покерец хляба да си вадиш?:-)))))!Заради такива като тебе с нетрудови доходи клепна социализма!Ма баре ти даде висше образование да можеш да броиш:едно, две....десет,вале,дама,поп,асо.Щото вместо да работите саботирахте ленинските съботници и маахте карти-ей за туй са някои на тоз хал.
А за кризата съм виновен аз и група мои алчни колеги,гешефтари!!!!
Къде си катана?Защо не дойде на срещата ни?Късах маргаритки и броях: "Ще дойде,няма да дойде".Всуе!
Ти не дойде - жестокоста ми се сломи.Още едно демократично разочарование!
цитирай
7. vyordanoff - Четиво за консултанти 3,4,..
20.03.2012 09:08
Венци подобно на писаното в друг твой пост и аз постигнах повече в сегашна България-от професионално доказване-16г.управител в една от дъщерните фирми на водеща такава-до безработен на борсата ,две жилища,е без реституция.Е,да ама... никога през тези години не припознах тази България.През същите години се убедих,че винаги има и по-лошо.Имахме управител/тогава аз н-к отдел/с който перманентно съм бил в конфликт.Казвах му:"Който и да дойде ще е по-добър!"... Дойде правителството на Филип Димитров,а с него и нов Ген.директор със "син печат" /тук цитирам дословно тоз Ген.Дир./,тоз Ген.Дир. ни назначи "честен" управител /пак цитирам/.Та какъвто Филип,какъвто Ген.Дир.-а,такъв и управителят ни.Стана така,че след около 15г. срещайки онзи "лошия"/аз тогава управител/,му се извиних за думите си.Нашият Ген Дир., нашият управител просъществуваха,колкото и недоразумението Филип Димитров...на там приказката е дълга и е с нищо по-различна от тази за България.
Отнесох се,извинявай!Харесва ми "Четиво за консултанти",след 2,напиши ,и3,и4,.. за цени на карти за почивка/а картите бяха за по 20д./,за цени на парно и защо не бяхме чували за топломери.За здравеопазване.За образование.За интелигентност и грамотност на хората.За опашките пред книжарниците.От тези неща ще кажа за мен си:"като студент-20дена на лагер в Равда на бунгало с храна-8лв.,за здравеопазването в училище-профилактика/правилна стойка,стъпка,зъбен статус,ръст,тегло../За интелигентност,някъде писах всеки може да тества сегашните деца-колко от тях ще знаят елементарни столици,като Варшава,Лисабон,Осло/да не говорим за Риад, Оман,Сантяко/.От тези"трудните",ако и 5%от децата ги знаят, или 5% от нашто поколение не ги знаят,бих се извинил дори и на Борис Тодоров.Това за по-популярната география,ами История,..И всичко това в ерата на Google.Друга тема-спорт...., медали,олимпиади!Аз,като теб бих писал и съм писал за Куба,едва ли там се живее лесно,но може би там Хората още ги има и мечтаят.Завиждам ти,че си бил!
цитирай
8. usandthem - икономист - ти даде доста смислен отговор на въпроса ми към венци
20.03.2012 10:16
Разбира се, че всичко беше театър - те ни лъжеха, че ни плащат, ние , че работим.И мани, че маахме карти, но и покрадвахме здраво, частно перехме по стругове и фрези. Поемам вината, без мезе, разкайвам се и си късам една стара риза, която ми отесня. Обаче тук спорим, дали това беше недостатък на системата, или матряла беше калпав. Щото накрая завесата падна, театрото свърши и се начена нова постановка. За съжаление пак от същите режисьори. И пак със същия матрял . Сега, ако рече някой пак да ни осинови и да ни гледа грижовно като дебил, от когото се иска само да слушка, пак ще има евтини кюфтаци. Само требе спонсор, който да е съгласен неговите хора да бачкат и да се радват на квас, а ние пак да пушим Ротманс и да пием джони от 5 долара бутилката от Кореком. Ма неще вече спонсора да нагъва кисели краставички и да пуши "Стюардеса". Залитна по благата на гнилия Запад, продаде се и сал един Зюганов остана да вее байрака. Та сега надеждата е в китайските другари. Там сега има едно количествено натрупване на милиардери, което след достигане на критичната маса ще прерасне в качествено новия марксизъм - всички ще са милиардери, всички ще са равни, ще настъпи солидарното общество и вечен мир на Земята!
цитирай
9. boristodorov56 - И какво обяснява това?
20.03.2012 11:15
Този постинг е за хора с търбуси в кратуните или бетон в главите - без разлика.

Доказваш колко велик е социал. феодализма ли?

Много смешно за всички нормални хора и трагично за бленуващите онези хубави, за тях, дни - но не дава отговор на съществения въпрос:
- защо се срина комун.онанизмата?

Не дава отговор и на друг по-съществен въпрос - защо червените гаулайтери и комун. онанистически еничари от ДС станаха най-големите капиталисти - тези върли и всеотдайни борци за човешко щастие и справедливост (даващи душата си за другите, но не свойта душа, братя, а душата на народа)?

Защо в политблюрото на Бсп(бокбуци) всички са милионери, а гъделичкат хората със социализмата и дори не искат да се нарекат сициал-демократи?

Голем кенеф това българската каскет-прогресизма.

Комун. онанизмата като обществена тоалетна - с поезията и перерастките призиви изписани по стените!
Какво сравнение - достойно за перота на Маяковского!!!

Между тоалетните и комунизмата - нема разлика.
И едното и другото са обилно осрани, особено у нас.

У нас, по времето на нашенския НЕП, некои ги вземАха кенефите под рента и пари натрупАха!
Те парите не миришат като свине яли человеци.

Сериозната дилема на комн.онанизмата е била:
- Кое е по-хуманно -
да се трепят хора с криваци и слънчев удар,
или да се хранят свинете за шефовете с человешки трупове.

Това е бил въпросът?

Москвичето беше - екстра,
ладата - лукс,
а волгата - връхтъ на сладоледа!

цитирай
10. vencivaleri1951 - Привет! Те рашсите още си рупат краставички, но не нашите, а сръбски, унгарски,
20.03.2012 11:49
чешки/но не онези със захар/ Питай ме някога ако имаш време защо не рупат вече нашите.
Колкото до въпроса ти. Не въпрос бе това Проф.Ан, а заяждане. Общо взето всеки има свои мисли по въпроса и е така защото няма еднозначен отговор. Тук Вие се упражнявате в постинги и коментари да изкарате, Марксовите кисти виновни за сбоя в системата, та и това че не се къпел дори сте подушили. Така е по лесно защото Маркс е труден автор и далеч по скучен от проф Вучков да кажем:) Все едно аз за сбоя днес в капитализъма да обвиня фобиите на Смит, да кажем странната връзка с майка му , курварлъка и подаграта на Франклин и полимиелита на Рузвелт. Няма да го направя защото мен ме интересува да кажем"Богатството на народите" в Смит, а не пикантерията в битието му. Гледам как един колега блогър тук "катанизира" пространството противопоставяйки Смит на Маркс макар, може спокойно да се каже например, че първият е в икономическата основа на марксизъма. Да, но за това трябва да се почете , а и да се помисли.
Впрочем още древните са се занимавали с марксизъм, и Платон е спорел с Аристотел, и Христос е "преписвал" от сънародника си...но Маркс от всички тези мисли преди него е направил една стройна теория която според мен няма до момента подобаваща реплика. Да , има нео марксити, има и критика на неомаркситите, но това всисо са акцесоари. Лаборгинито нямаше да го има ако го нямаше онова тромавото и скърцащо дървено колело. Достатъчно интелегентен си да признаеш, че случващото се дори в момента е подробно описано и прогнозилано от Маркс. Практиката на соца не е по Маркс и е абсолютно противоречие що се отнася до вижданията му за базовата задължителност. И тъй като вероятно си още на покер вълна ще се опитам да ти отговоря по този въпрос с терминология от играта. Революцията през 17та отнесена към марксизъма е като каре седмици към Кралския флош. Бъди здрав
цитирай
11. vencivaleri1951 - PS.
20.03.2012 12:20
Впрочем сещам се сега за един човек. Колега беше в института където работих няколко години, беше историк и имаше коефициент на интелегентност вероятно сбор от коефициентите на половината ни там. Беше историк, но за жалост ил късмет не знам баща му го бяха свалили от секретар на Кмолянски окръг за прокитайски настроения и проче глупости. Не го и приемаха в партията колегата, а с такава генетика:( и без да е комунист нямаше как да прогресира в неговата специалност в института./Нямаше секции и катедри по древна история/ Опитах се да му помогна и подредих нещата, че ме смени като комсомолски секретар, което си е параден вход за членство в БКП. Заминах после на специализация, а той да вземе и направи кържок по марксизъм. Комсомола почва да се занимава обстойно с "Капитала". При това домъкнал оргинално издание на немски без необходимата редакция...Връщам се в паузата, а в института "Народен контрол"...Няма смисъл да ти казвам какво стана. Казваше се Радослав Чолаков и момчето с времето в БТВ не е съвпадение на имена. Впрочем в този институт му върви на ком секретари. След него стана Ралица Негенцова. Също не е съвпадение-тази в ЦИК от страната на БСП, братовчедка на Дилма Русев/генетично леви:)/ и сега май стана шев на адвокатите . Та и нея комсорг с цел партийно членство. Да, ама не. Внучка на Ран Бодилек, роднини зад граница, заможен произход...След това половината институт посиня. Имаме и депутати и министри от СДС. Тогова нея обаче не я приеха за член на партията и след 10ти се видя кой кой е. Нея я биха по улицата, чупиха и прозорци и прочее...Ето и допълнение към отговора ми
цитирай
12. blackpredator - Така си е бе Боре
20.03.2012 12:21
boristodorov56 написа:
У нас, по времето на нашенския НЕП, некои ги вземАха кенефите под рента и пари натрупАха!

При менюто, изписано от Венци, кенефите картели правеха.
При днешните менюта, серат като колибри... ;))
цитирай
13. vencivaleri1951 - Радвам се , че ти олекна Боре
20.03.2012 12:38
boristodorov56 написа:
Този постинг е за хора с търбуси в кратуните или бетон в главите - без разлика.

Доказваш колко велик е социал. феодализма ли?

Много смешно за всички нормални хора и трагично за бленуващите онези хубави, за тях, дни - но не дава отговор на съществения въпрос:
- защо се срина комун.онанизмата?

Не дава отговор и на друг по-съществен въпрос - защо червените гаулайтери и комун. онанистически еничари от ДС станаха най-големите капиталисти - тези върли и всеотдайни борци за човешко щастие и справедливост (даващи душата си за другите, но не свойта душа, братя, а душата на народа)?

Защо в политблюрото на Бсп(бокбуци) всички са милионери, а гъделичкат хората със социализмата и дори не искат да се нарекат сициал-демократи?

Голем кенеф това българската каскет-прогресизма.

Комун. онанизмата като обществена тоалетна - с поезията и перерастките призиви изписани по стените!
Какво сравнение - достойно за перота на Маяковского!!!

Между тоалетните и комунизмата - нема разлика.
И едното и другото са обилно осрани, особено у нас.

У нас, по времето на нашенския НЕП, некои ги вземАха кенефите под рента и пари натрупАха!
Те парите не миришат като свине яли человеци.

Сериозната дилема на комн.онанизмата е била:
- Кое е по-хуманно -
да се трепят хора с криваци и слънчев удар,
или да се хранят свинете за шефовете с человешки трупове.

Това е бил въпросът?

Москвичето беше - екстра,
ладата - лукс,
а волгата - връхтъ на сладоледа!



Колко малко му е нужно на човек. Само някакъв препис от Рецептурник и меню.
Дори само за това смятам, че постинга е сполучлив:) Лек ден ти желая!
цитирай
14. анонимен - Икономист
20.03.2012 12:58
Първо прогресивните идеи на usandthem.Приемам безрезервно!Още повече,че ние имаме възможност да ползувамме западния опит(да речем Германия две години след края на ПСВ) и родвият такъв (др.Виденов и неговият видов ден през 1997),когато с малко и за малко всички станахме хилиярдери и милионери(или почти всички).Но и usandthem послъгва малко.Ако при социализма се крадеше нещо то в голямата си степен се крадеше работно време.За другото се искаше дупе и обикновенно,за разлика от днес,това дупе после търкаше наровете.
Другата дума обаче е "разхищение".Виж там равни нямахме.Но възниква и въпроса,холан, като толкоз се крадеше и разхищаваше,какво да го еааа,се продава,купува и доразграбва от наследниците на комун.ононистите,цървулпрогресистите,каскетимпресионистити и обикновенните кисти(въобще от всички "исти",които така емоционално и апоплектично е нарисувал г-н БТ56)?И как човек точно може да стане богат с боклука,който е произвел комунизма?
Прост пример:Един наш съблогър закърмен в предприемачески дух и изповядващ ценностите на пазарната икономика работил в "6 ти септември".Дошла демокрацията и той високомерно плюл на възможността с опит и знание да сане капиталист,станал реститут.Сега реве ,че други яли на баницата мекото.
Аз първият си кредит изтеглих по Филипдимитровско време,когата неговите комисари ме напъдиха от работата от която разбирам.За което дълбоко им благодаря!Почнал съм бизнес и за зла беда съм се занимавал с такива глупости,че една сутрин през 1997 г. разбрах,че 200$мога да си върна кредита,да си откупя бащиният апартамент в Лозенец и с останалите пари да покажа среден пръст на всички които ми викаха"бивше директорче от соца".
Зная предварително песничката която ще ми запеете,че не всеки е можело да тегли кредит,но тия ще ги разправяте на тия дето са срали тогава в току що навлизащите на пазара памперси или в дворния кенеф с клекало на БТ56.
Оносно теориите Маркс венци е безспорно прав.Има книжки по"икономикс"-четете.И не го бъркайте с "комикс"!Ахой!
цитирай
15. men - Голем кенеф това българската каскет-прогресизма.
20.03.2012 13:16
boristodorov56 написа:
Този постинг е за хора с търбуси в кратуните или бетон в главите - без разлика.

Доказваш колко велик е социал. феодализма ли?

Много смешно за всички нормални хора и трагично за бленуващите онези хубави, за тях, дни - но не дава отговор на съществения въпрос:
- защо се срина комун.онанизмата?

Не дава отговор и на друг по-съществен въпрос - защо червените гаулайтери и комун. онанистически еничари от ДС станаха най-големите капиталисти - тези върли и всеотдайни борци за човешко щастие и справедливост (даващи душата си за другите, но не свойта душа, братя, а душата на народа)?

Защо в политблюрото на Бсп(бокбуци) всички са милионери, а гъделичкат хората със социализмата и дори не искат да се нарекат сициал-демократи?

Голем кенеф това българската каскет-прогресизма.

Комун. онанизмата като обществена тоалетна - с поезията и перерастките призиви изписани по стените!
Какво сравнение - достойно за перота на Маяковского!!!

Между тоалетните и комунизмата - нема разлика.
И едното и другото са обилно осрани, особено у нас.

У нас, по времето на нашенския НЕП, некои ги вземАха кенефите под рента и пари натрупАха!
Те парите не миришат като свине яли человеци.

Сериозната дилема на комн.онанизмата е била:
- Кое е по-хуманно -
да се трепят хора с криваци и слънчев удар,
или да се хранят свинете за шефовете с человешки трупове.

Това е бил въпросът?

Москвичето беше - екстра,
ладата - лукс,
а волгата - връхтъ на сладоледа!




Прави са да твърдят хората, че няма бивш комунист, проститутка и негър.
цитирай
16. анонимен - Икономист
20.03.2012 14:05
Бойко Борисов е бивш комунист,Обама бивш нитер, за проституцията отговарят тези които на аватара са като на ник нейма wo..man!
цитирай
17. анонимен - Хъ,
20.03.2012 14:11
Мена-КЪСкет, получил комунален /не клиторален/ оргазъм!
цитирай
18. blackpredator - 17 - опссс,
20.03.2012 14:16
излязох анонимMEN
цитирай
19. usandthem - икономист - продължаваш да си единствения, който дава някаккъв отговор
20.03.2012 15:17
на въпроса ми "Защо свърши "хубавото" време на евтините чорбици"? За кражбите - крадеше се яко и поголовно, всеки според възможностите си. Идеала беше "учи мама за да не работиш", а идол на всички бензинджии , бармани , закупчици, домакини и прочее, беше Батето. Само, че царската дъщеря винаги е една , а свинарите много. Така е по Андерсен, братя Грим, дори и в нашия фолклор. Дори в печелившата контрабанда на оръжие участваха много и кадърни кадри, но само Гигов и Мутафчийски имат хотели и имоти в чужбина, останалите го докарват до вила в Пасарел. Се ла ви ! Все пак да се върнем на моя въпрос. До колкото схващам според теб и венци Маркс е прав. Системата е била правилна, ама изпълнителите са били нефелни. И понеже Историята не дава поправителен, същите изпълнители се заеха да строят Капитализма. И същия матрял , на когото обещаваха светло комунистическо бъдеще сега е клекнал край пътя да чака да му построят светлото демократично и охолно настояще.Обаче по стара и славна традиция строителите винаги каквото и да стоят, го строят за себе си и за своите наследници. На останалите вече няколко века само лозунги и обещания. Равенство, Братство и Вечна Дружба Между Народите !
А към венци имам допълнителен въпрос - Що при тая евтиния на членовете на политбюро им отпускаха по 1200 лв допълнително "за храна" ?! Пък на работниците в коксохима на Кремиковци ,примерно им даваха кисело мляко и газирана вода за "вредни"!
цитирай
20. vencivaleri1951 - За проф.Ан
20.03.2012 15:49
Това пак е дребно заяждане, при това далеч от истината. Даваха им се пари там някъде , но годишно. Вътре влизаха режийни, облекло, представителни... Не знам какво общо имаш с Кремиковци, но ако си наясно спестяваш подробности. Първо в тежсите производства храната за работещите в тях бе безплатна. Кисалото мляко, газираната храна, профилакториумите бяха по препоръка на медици и практика в металургията навсякъде. Имам поглед върху заплатите на различните категории и най отговорно ти казвам, че заплатата на не малка част от работниците в подобни производства, миньори, енергетици, летци бе над 1000лева месечно. Министър който не е член на Политбюро /или със запазена заплата от там/ в зависимост от категорията на министерството получаваше от 900 до 1100. Чл на Политбюро 1200. Живков 1400 . Впрочем и риторичния въпрос на прокурора срещу него бе как така ножицата е разтворена 10ина пъти между минималната и най високата заплата в страната. В момента прокуратурата си мълчи и лапа бонуси. Поради една или друга причина познавам имотното състояние на няколко членове на Политбюро или близо там. Ще се спра на двама само защото бяха сред най "виновните" и лежаха в затвора. Григор Стоичков дори не си купи апартамента защото смяташе, че не е правилно тъй като си имаше вила в Бояна. Вилата му е на етаж и половина около 200кв застроена площ. В разговор каза , че 10ти го е заварил със 14000лева които общо взето му "изгорели" Той бе близък на Живков, Министър на строежите, на земеделието, вице премиер. Това са му злъжностите за последните 15 години преди промяната. Това му е и имането. Георги Атанасов -апартамент около 160м2 и стегната къща на селото му. Това е имота на министър Председател. Могат ли да се мерят по състояние с една шефка по вписванията, с шефа на язовирите или социално слаба щерка на магистрат:) Това просто не можеше да се случи когато тези двамата бяха във властта.
Впрочем и историята , и животът дават възможност да поправителни. Капитализъмът също се е явявал на поправка. Бъди сигурен, че Марксизъма ще вземе своето.
цитирай
21. usandthem - венци - ти нямаш милост, бе , човече - просълзих се !
20.03.2012 16:08
Тези безкористни и бедни партийни дейци ! Тези идеалисти, чисти души , отдали живота си за благото на народа !!!
Нямам сили и дъх да те коментирам ! Само два въпроса - Георг Цветански знаеш ли кой е ?! В кремиковски "профилакториум" влизал ли си ?!
цитирай
22. usandthem - едно по-лесно име,
20.03.2012 16:15
щом си близък с номенклатурата - Петър Терзиев !
цитирай
23. анонимен - Икономист
20.03.2012 16:20
Обичам да ми хвърлят камъни в градината.Правя си алпинеуми.Само че и ти като юнака дето бозал до 30 та та си година надхвърли с около 20 км.Вилата ми е в Кокаляне,което доста се различава от Пасарел.То е се едно като вила в Сандански и Петрич.Освен това,аз за съжаление не можах да продължа,според теб да контрабандирам,според мен да продавам и препродавам оръжие,не поради друга причина а просто защото нямах необходимите лицензии.
Освен това дали си чувал някога нещо за "сертификат за краен потребител","сертификат на заявител" и "сертификат за осъществена доставка"?Както и да е.И не само съм клечал край пътя,ами съм прилайвал и махл с опашка!
Но до моя си кокал съм се добрал.Ям с една уста,спя на едно легло и нося един кат дрехи.Мога и два фрака да облека един върху друг но е неудобно.
Никъде не съм казал,че системата е била правилна!Казах само,че написаните икономически постулати по отношение на формиране на печалба,отношения към средствата за производство,принципите на разпределение,ренти, и други икономически инструментариуми(да не те отегчавам)са формулирани,изведени,класифицирани и подредени в брилянтна теоритична взаимовръзка.И те работят и днес!А Призрака дето броди из Европа и като Кентървилският призрак се явява на българските новобогаташи от семейство Отис в "обезглавен вариант"не ми създава лично на мен колики.
Най-лошото на комунизма у нас за някои,беше това което дойде след смъртта му.За това сега има толкоз антикомунисти.
Щом сме на приказни персонажи да ти напомня,че от тримата братя,само един взел златната ябълка и то глупака!
Искали,не искали,комунисти,антикомунисти-всяка коза за свой крак!Тва с фратеритето,егалитето и либертето,сега други загрижени за нас ни пробутват.И за равния старт.Аз се опитвам да тичам.А това,че някои още са в съблекалнята,други не са си купили билети за стадиона,а трети не знаят в кой отбор да се включат не е мой проблем.Аз за това не обичам колективните спортове.
От покер не разбирам,но съм мното добър на дартс!
цитирай
24. usandthem - икономист - само дадох пример, не го обръщай отново на автобиография
20.03.2012 16:46
Знам, че си далеч напред в надбягването, то не остана човек тук, който да не го схвана. Разчитах на отговор, икономически, пък и политически обоснован на въпроса - Що свърши евтинията в Андерсеновата приказка, в която свинарчето се жени за царската дъщеря, зима половината царство, олимпийския комитет и телевизията, а народа 45 години се весели и преяжда ?! Щото докато кума плащаше сметката пяхме и се смяхме ! Пък после като кума рече - Деньги больше нет, се оказа, че не бил безплатен банкета, а бил на отложено плащане, та и лихви текли, па и борчове се събрали ! Изведнъж се оказа, че така както сме "най-работливите, втори по интелект, най-потентни" и прочее, останалия свят освен, че е учил конете си на немски е поработвал здраво и избягал далеч напред. Тежък махмурлук караме оттогава. Е и братята гърци леко взеха да поизтрезняват и да викат и те - абе ние на тая Европа сме дали демокрацията, философията и науката, а ся не искат да ни дават пари та да си мааме сиртаки и узото да ни е евтино. Ще минат години и някой тамошен генералски син от Пасок ще постне цените и заплатите от славните сити години и ще въздиша тежко ,проклинайки империализма ! :) Щ евика - ей, ква нация бехме, Олимпиада направихме, а сега нема кой да даде ни за спорт, ни за култура ! Абе, мъка !!! :)
цитирай
25. vencivaleri1951 - Не казвам, че съм толкова близък с номенклатурата,
20.03.2012 16:52
usandthem написа:
щом си близък с номенклатурата - Петър Терзиев !

но животът те среща с много хора. Например Стоичков ми е бил министър. Отговарях за разширението на министерството/беше комсомолски обект/, а Стоичков току що беше хванал земеделието след като беше преди това в строежите. Вероятно за това непрекъснато се мушеше сред стоителите. Почти всеки ден ме привикваше и от там се заподнах с него. В интерес на истината беше близък с чичо, и от там до някъде с баща ми. Г атанасов познанството има личен момент и няма да коментирам. Иначе н радиус от 500метра жинееха няколко членовена Политбюро. Щеш не щеш познаваш се с децата им,, а от там ипоназнайваш нещо. Тякои от тях не бяха с най големите джобни и не защото баща им е бил стиснат.Не разбираш ли, че парите не ляха тогава факторът който определя изцяло житието ти. Тези хора получаваха екстрите от властта , а не от заплатите си. Пак ти казвам, не са единици хората пазписващи се на ведомост за повече пари от министър. Да кажем известни актриси, певици ...а правеха какво ли не да докопат някой от тях:)))
цитирай
26. usandthem - венци - недей , моля те, нещо направо ме хваща за гърлото !
20.03.2012 17:07
Особено това за оскъдните джобни пари ! Боже, колко мъка има по този свят ! Накара ме да си спомня как синовете Балеви бяха закъсали за бензин с японските си мотоциклети заради тая пуста немотия ! Пък като си спомня как Евгения в крайна немотия след преврата на 10 ноември почнала отначало да плете пуловери, а после и да създава висша мода, направо ми иде да запея Интернационала ! Това си е направо повест за истинската жена-героиня ! Та викаш не познаваш зетя на Г. Атанасов ?! Ми и той заедно със сина Дюлгеров така започнали от равния старт, като Жени. Поинтересувай се , сега темата за лекарствата е актуална.
цитирай
27. vencivaleri1951 - Хайде само ПАСОК виновен и точно военните.
20.03.2012 17:10
usandthem написа:
Знам, че си далеч напред в надбягването, то не остана човек тук, който да не го схвана. Разчитах на отговор, икономически, пък и политически обоснован на въпроса - Що свърши евтинията в Андерсеновата приказка, в която свинарчето се жени за царската дъщеря, зима половината царство, олимпийския комитет и телевизията, а народа 45 години се весели и преяжда ?! Щото докато кума плащаше сметката пяхме и се смяхме ! Пък после като кума рече - Деньги больше нет, се оказа, че не бил безплатен банкета, а бил на отложено плащане, та и лихви текли, па и борчове се събрали ! Изведнъж се оказа, че така както сме "най-работливите, втори по интелект, най-потентни" и прочее, останалия свят освен, че е учил конете си на немски е поработвал здраво и избягал далеч напред. Тежък махмурлук караме оттогава. Е и братята гърци леко взеха да поизтрезняват и да викат и те - абе ние на тая Европа сме дали демокрацията, философията и науката, а ся не искат да ни дават пари та да си мааме сиртаки и узото да ни е евтино. Ще минат години и някой тамошен генералски син от Пасок ще постне цените и заплатите от славните сити години и ще въздиша тежко ,проклинайки империализма ! :) Щ евика - ей, ква нация бехме, Олимпиада направихме, а сега нема кой да даде ни за спорт, ни за култура ! Абе, мъка !!! :)


Впрочем военните там са далечко от ПАСОК драги...Да не говорим задруги едни военни които вероятно харесваш:)
Защо се заяждаш. Ако ти отговоря , че защото произвеждахме в натура 5 , 6 пъти повече, а храни над десет пъти ще бъде вярно, но няма да бъде коректно ако спра до тук. Истината е , че имахме голям и не до там претенциозен клиент. Този клиент загуби сила и влияние в даден момент и ние като неблагодарни курвета почнахме да му се плезим. Е, кукиш ви показа и той и сега само копуваме от него.
До 90те му сечехме гората, разработвахме с него находища на газ/Дружба/ имахме митническа спогодба за обагодетерствана нация/развиваща се страна/ ...Всичко това разтурихме едностранн
цитирай
28. vencivaleri1951 - Хайде само ПАСОК виновен и точно военните.
20.03.2012 17:11
usandthem написа:
Знам, че си далеч напред в надбягването, то не остана човек тук, който да не го схвана. Разчитах на отговор, икономически, пък и политически обоснован на въпроса - Що свърши евтинията в Андерсеновата приказка, в която свинарчето се жени за царската дъщеря, зима половината царство, олимпийския комитет и телевизията, а народа 45 години се весели и преяжда ?! Щото докато кума плащаше сметката пяхме и се смяхме ! Пък после като кума рече - Деньги больше нет, се оказа, че не бил безплатен банкета, а бил на отложено плащане, та и лихви текли, па и борчове се събрали ! Изведнъж се оказа, че така както сме "най-работливите, втори по интелект, най-потентни" и прочее, останалия свят освен, че е учил конете си на немски е поработвал здраво и избягал далеч напред. Тежък махмурлук караме оттогава. Е и братята гърци леко взеха да поизтрезняват и да викат и те - абе ние на тая Европа сме дали демокрацията, философията и науката, а ся не искат да ни дават пари та да си мааме сиртаки и узото да ни е евтино. Ще минат години и някой тамошен генералски син от Пасок ще постне цените и заплатите от славните сити години и ще въздиша тежко ,проклинайки империализма ! :) Щ евика - ей, ква нация бехме, Олимпиада направихме, а сега нема кой да даде ни за спорт, ни за култура ! Абе, мъка !!! :)


Впрочем военните там са далечко от ПАСОК драги...Да не говорим задруги едни военни които вероятно харесваш:)
Защо се заяждаш. Ако ти отговоря , че защото произвеждахме в натура 5 , 6 пъти повече, а храни над десет пъти ще бъде вярно, но няма да бъде коректно ако спра до тук. Истината е , че имахме голям и не до там претенциозен клиент. Този клиент загуби сила и влияние в даден момент и ние като неблагодарни курвета почнахме да му се плезим. Е, кукиш ни показа и той и сега само купуваме от него.
До 90те му сечехме гората, разработвахме с него находища на газ/Дружба/ имахме митническа спогодба за обагодетерствана нация/развиваща се страна/ ...Всичко това разтурихме едностранно и се сринахме. Те и сега стоките които купуваха от нас ги купуват главно от бишите соц страни и близката чужбина. Само ние, прибалтийците и до някъде румънците си преебахме пазарите. Ето преди време един естонец беше дошъл да моли мой клиент да купи кашкавал. Нямат грешка естонците в тази си дейност. Преди кашкавал Талин с връзки се търсеше в Съюза. След изпълненията на естонците минаха и те по друга тарифа на митницата и...изклаха си добитъка. Пищат сега , че ги наказват политически и проче. Не, изравниха позиците на тарифите. Каквато естонската , такава и руската. С нас стана горе долу същото. Другия брат обаче не ни пуска аванти. Или ...в Куба се живее трудничко, но в Хаити невъзможно. ...Разликата в братоците:)))
цитирай
29. usandthem - да, де всичко ние разтурихме :)
20.03.2012 17:17
и СИВ пак ние го разтурихме, КПСС ние я забранихме, а Варшавския договор направо го обявихме едностранно за разтурен ! Те руснаците си бяха същите, молеха ни със сълзи на очи, а ние им се плезехме ! И тогава те се разсърдиха и решиха да станат претенциозни и да видят какво, аджеба ядат хората, които не са имали щастието да ядат български храни и да пият българско вино ! :)

Що се касае до опита ти да омаловажиш придобивките на номенклатурата ще ти подавам едни документи, които можеш да провериш, бавно и последователно.

http://antikom.blog.bg/photos/107771/original/B13.jpg
цитирай
30. usandthem - не бързай , разгледай внимателно
20.03.2012 17:18
http://antikom.blog.bg/photos/107771/original/apbl553.jpg
цитирай
31. usandthem - дъ бест оф..
20.03.2012 17:21
http://antikom.blog.bg/photos/107771/original/reshenie177.jpg
цитирай
32. usandthem - гледай внимателно -пише "МЕСЕЧНО"
20.03.2012 17:33
Не послъгвай, че е било годишно. Не, че очаквам да се съгласиш, ама ми омръзна белетристика и патос.
цитирай
33. анонимен - Икономист до usandthem
20.03.2012 19:02
А,нищо лично.Понеже обичаш точността,само калибровам географски наименования.На автобиография не се докачам,щото моята аз съм си я писал и стоя на моите си крака.За разлика от стоящите на краката на бащи,деди,тъстове и унижено самочувствие.За това моето е високо и не съм сръдлю.Народа го е казал"Сърдитко Петко празни му и двете торбички".
Това с дръстенето на комунизма,като професионална терапия в пост социалистически профилакториум ми харесва.Генезиса на вината обаче, която изпитвам е само и до толкова до колкото мога да съчувствам на закъснелите предявители на удостоверение за наследници на О"Бозе почившия комунизъм или социализъм /както ви харесва/.
На въпросите които задаваш за кончината му,сам си отговаряш.Аз не съм компетентен по постмортални анализи,пък и както не веднъж съм казвал,щастливи са тези,чието време е минало,защото имат с какво да се гордеят.
И щото с многозначителните си уточнения и как беше тая купешка дума "его",сигурно досаждам на конструктивния диалог,за това кой какви привилегии лапнал и как това се е отразило на геостационарната орбита на петолъчната звезда отивам да си чета книжка.
Днес съм се спрял на препрочитане на "Улица "Консервна".За страдащата американска работническа класа и щастливите пияници.Приятна вечер с "Еквсиноградските"вина на Политбюро.
цитирай
34. usandthem - икономист - хахаха - това беше добро ! Обаче съм пил само евскиноградската гроздова, за вината имам специални изисквания !
20.03.2012 19:48
Не искам да изпитваш вина, нито пък обвинявам някого за нещо. Апелирам за обективност, за по-малко белетристика и патос . Аз не се наричам икономист и нямам претенции да съм. Мисля, че подходът цените да се администрират и изкуствено да се държат ниски е неправилен. Щото обезсърчава и демотивира производителя, кара го да прави компромиси с качеството. Обезсмисля един основен икономически механизъм - този за търсенето и предлагането.Може и да греша, но една "нагризана ябълка", благодарение на подобни принципи достигна към 500 милиарда долара капитализация. И когато се изцепи някой, че това е само "на хартия", че борсовата капитализация е фалшива характеристика, разчитам на твоята обективност, Икономисте, както и на твоите безспорни познания на това поле, да не подминаваш подобни глупости със съучастническо мълчание . Приятно четене и наздраве .
цитирай
35. vencivaleri1951 - Това не е сериозно. От серията еди колко си милиарда в швейцарска банка. преди ги лепеха
20.03.2012 20:01
usandthem написа:
Не послъгвай, че е било годишно. Не, че очаквам да се съгласиш, ама ми омръзна белетристика и патос.

по стълбовете, сега по нета. Виж приятел има ещт Единни щатни таблици. Там от чистач до министър. Има архив , ема ведомости. Хайде да вържем бас и като имаш работа насам ще отидем и ще видим. Взимаш от архива да кажем ведомостта за парт членски внос например на кой и да е от Политбюро и смятаме. Члвнос е 1% от дохода за месеца. Това е публично и достъпно.
цитирай
36. usandthem - не се прави на луд, това няма нищо общо с единни щатни таблици.
20.03.2012 20:27
Това си е по линия на УБО. Илия Божинов помниш ли ?! Който умря преди време при неизяснени обстоятелства. Той пръв проговори за тези документи по телевизията. Пък да го заподозреш в антикомунизъм няма да можеш дори и ти. Мани серията, кажи за пуловерите, или пък, ако искаш за съпруга кажи две думи. Щото за него обикновено не се говори много ! :)
цитирай
37. vencivaleri1951 - Виж, не ми се спори за глупости.
20.03.2012 22:46
usandthem написа:
Това си е по линия на УБО. Илия Божинов помниш ли ?! Който умря преди време при неизяснени обстоятелства. Той пръв проговори за тези документи по телевизията. Пък да го заподозреш в антикомунизъм няма да можеш дори и ти. Мани серията, кажи за пуловерите, или пък, ако искаш за съпруга кажи две думи. Щото за него обикновено не се говори много ! :)


Дори и да си прав и да кажем 12 човека са получавали още есна заплата тайно това какво променя нещата. 30хиляди на месец повече за управление. Не исках да сравнявам, но ще го направя някой ден. Ще хвана публикуваните бюджети/ ти и антиком ще ми помогнете с тайните сметки:)/ и ще ги съпоставим. В пъти сега е по скъпо управлението за пъти по лалко приходи и производство. Аз в постинга не съм се стремял към белтристика- Преписах просто/бледо беше да го преснимам/ едно меню, а ти се раздърди:) и влезе както съветва Янето-с бутонките
цитирай
38. анонимен - Икономист
21.03.2012 09:33
Мерхаба аскер на демокрацията и тоталитаризма!Няма ли ме мен,биете си по два шамара и приключвате спора.Ние тук сме като едно електронно "Ганкино кафене",в което разни хора с разни идеали(кои беззлобно,кои с хъс,кои с наранени самочувствия,кои с ментални мании)се дърляме кой по прав.Пийваме разреденото вино на болните си комплекси и замезваме с попивателната на историческите събития,пречупени прес днешните несгоди на всеки.
Учудващо е за мен това,че хора живели и в двете времена търсим корените на ежедневния си гняв в нещо което е напълно ясно.Привилегии ли?Ми да имало ги е има ги и ще ги има.И не само при комунизма и УБО.Я погледнете как са се разходвали държавни средства за Величеството и антуража му преди 09.09.44 г.Та чак и днес царчето си взема недобориите по съдебен ред.Да не би дедо му от Кобург да ги е донесло тук в пътната си чанта?Комунистическите велможи с държавните инжекции пасти да ядат пред днешните.Пудела на г-жа Соколова,кой разхождаше? В Първи гараж на УБО до 10.11.1989 г. имаше 12 мерцедеса.Всичко друго бяха чайки и волги.Сега как е?Да не си карат собствените коли с бензин от джоба си?Имаше Правителствена болница,има я и сега.Имаше Еквсиноград,Шабла,Воден,Слънчев бряг,Дружба,Банско,Пампорово,Хисария-има ги и сега.Е само Сандански:-))),нещо го претъркаха!Говорете ми за пуловери,козенаци по Великден и други неща за изсиране.Само дето развалиха избата в Еквсиноград.
Разликата е,че едните считат че за днешният ни хал(и с право)е виновна предишната система,други твърдят ,че за"сегодня",вината се корени(и също с право) в гнусно осъществената метаморфоза от комунизъм в посткомунизам под физиономията на неолиберализъм.
Излизайки от Турско робство,дедите ни с фесове и потури са искали Солунската митница.
От къде да се пръкне у нас този индустриален капитал,който да роди успели хора плащащи сами сметките си.1740 г в Англия работят механично захранвани станове.Кой ме питаше за капитализация на опит,ресурс,традиции и технологии.И най-важно-на манталитет?
цитирай
39. usandthem - икономист - ами прав си, абсолютно
21.03.2012 13:47
защо да го отричам на инат. Аз не абсолютизирам нито един период от новата ни история. Не твърдя, че сега е по-различно - напротив, твърдя , че сега е логично следствие на миналото. И за това идеята да се представи един от тези минали етапи като"справедливо общество", като някакъв особено успешен модел, като едва ли не "златен век" е дълбоко лъжлива и демагогска. Както е лъжлива и демагогска тезата, че за сегашния хал е виновен капитализма и демокрацията. Както и аргумента"ама и другите така са правили"! Нали въздишащите по евтинията и соца имат претенцията да са връхта на обществената и политическа еволюция ?! Нали ново общество, нали човек за човека вече не е вълк, а брат ?! Нали Маркс, нали Енгелс, нали и Ленин, Сталин, та даже и Т. Живков са "обогатили и доразвили" идеите на комунизма ?! Пък сега какво - и те са били като гадните фашисти и империалисти ! Та в тая връзка питам - щом в идеите ви равенството и "на всеки му според потребностите" са фундамента , на който да построите солидарното общество и Марксизма най-сетне "да вземе своето" и след като практиката показа, че винаги някои са по-равни и с по-големи потребности от другите, не е ли време да престанете с тези глупости ?!
цитирай
40. анонимен - Икономист
21.03.2012 15:45
Мисля,че поне ти си достатъчно образован и интелегентен за да не смесваш извращенията на едни икономически тези,чрез политически инструментариум в псевдо социална ситема.С теб сме стигнали до заключението,че алчноста,зависта и личният интерес са движещите сили на развитието на индивида,както в макро икономически аспект ,печалбата,пазара и конкуренцията са зъбчатките движещи икономиката.
Обвини ме че"съучастничеси подминавам..и т.н."Кое точно?И точно аз ли който счупих клавиатурата да обяснявам на един vmir,веци и катана,някои прафила на формирането на пазарни,борсови отношения,на образуване и динамика на лихвени %,на емитиране на специфични дългови инструменти,на обратно изкупуване на ДЦК и формиране на вътрешно икономическа задлъжнялост и прочее глупости.
До кога ще преливам от пусто в празно да доказвам че отношението стока-пари -стока ',пари-пари', простото и сложно лихвообразуване,формиране на ренти от Іви и ІІ род,печалбата(като функция на стокооборот,разходи и време),формирането на стокови запаси,дъмпинга,картелните споразумения,монополизирането на отрасли,включително и теорията за"средствата за производство",отношенията на собственост и обобществяването на различните продукти са универсален иригатор заврян в задника на всичкиобществено икономически отношения.Не зависимо от политическата окраска на перушината на управляващи,били то леви популисти,десни неолибералисти или консервативни лен лордове.
На всички и от ляво и дясно им е ясно че горните постулати(100% по Смит,Рикардо,Джон Мейнард Кейнс,Маркс,братя Маркс и Малтус)са неотменими от ничия субективна фантасмагория.
Справедливост има само в речника на буквичката "с".Другото е закономерни обвързани с удовлетворението и доверието на инвеститора(клиента) разпореждания със собствените му наличности или кредитният му портфейл.Който се е надценил или самозабравил и мисли че е над това-плаче.Който няма дупе да ръчка в кемера с инвестициите,седи на заплата.Който седи на държавна заплата е опричник и роб заедно!
цитирай
41. vencivaleri1951 - Това е софизъм драги проф.Ан.
21.03.2012 15:47
Равенството е мечта и това всеки го осъзнава. Несправедливост и не само зарад УБО бонусите:) имаше преди промевите, но ъгълът на ножиците на неравнеството беше друг. Това че си използувал властта си в изгода на теб загърбил идеали е лично падение, а не на марксизъма. Ще ти дам житейски пример. Поради спецификата на работа на летателния състав се полага специален порцион с необходимите калории. Мтого от тях обаче не идват в стола когато не са дежурни или на работа. Продуктите остават. Двама /тиловак и механик/ завъртат търговя с
оставащите в излишък продукти/купонна система/ Това се подразбира по някакъв начин, и на партийна конференция/военна/ хора станат и казват , че летците си продават храната. От едно наистина правилно решение следва омаскаряване на невиновни хора. Да висшия ешалон на властта навсякъде се обгрижва и това е правилно. Натоварвания, отговорности, морални решения/да помилваш или не например/ изхабяват, натоварват и прочее. Умастниците в съпротивата през ВСВ в цял свят получават правилегии и парични добавки. У нас обаче се стига да профанизиране на нещата. Ами висшите чиновници си прашаха родителите си в Правителствана болница и я използуваха като санаториум. Личните шофьори бяха опдинарци на цялата рода и проче. Към наистина оцелелите партизани се навързаха роднини, съселяни, братя и родители на любовници...Аз познавам досто хора от отряда на баща ми. Приказките за необразовани хора които громели мандри забравете. Напротив влади хора са били по това време повечено, гимназисти, студенти, учители и проче голяма част от тях. Били са се с регулярна немска и наша войска. Баща ми е бил на 18,чичо на 24...какви сметки, какви правилегии....Такива са повечето. След това хора изпълзели на 10ти септември ги изпозатвориха половината, че видите ли били атглийски и сръбски шпиони. Те започнаха да прекрояват истории, отряди...включително натискаха до последно ген Илиев да напише в мемоарите, че Бай тошо превзема министерството на отбраната. Не знам защо но винаги изпълзяват едни хора от някъде/важи за всички промени...въоръжени ири не/ които полазват сато гъсеници всяко начинание , но за разлика от гъсениците пеперуди не стават. Какво е виновен тук Маркс?
цитирай
42. vencivaleri1951 - Доре де Икономист...
21.03.2012 16:09
Може би като плановик, счетоводител не разбирам от борсовата философия , но и ти не се постара да обясниш нормално. Почнаш с трендове, фючърси и разни други майни , като аз когато искам да покажа простичката си работа за много срожна пред клиентите. Тогава почвам да искам различни номера на сметки, употребявам сметоводна терминология и абзаци от укази и постановления/повечето глупави и противоречащи си/

Питах те тогава, питам те сега.
Пресметнали са , че имаактиви за около 55, 60 трилиона. На борсата се разиграват около 600. С моя прост акъл стигам до извода , че борсата си е голяма преебушка. Тоест бачкаш си спокойно, честно и някой упърномощен брокер може да те остави теб и хиляди като теб без препитание защото преценилда купи изгосно шкембе с поверени му средства.
Второ. Ето например в средата на 90те Бригиш газ /от руснаци към го чул/ струва доста по скъпо от Газпром например, въпреки че като добив на газ, километраж на транспортните връзки е от ранга на някое от дъщерните областни подразделения на Газпром. Ето това не разбирам на тези оценители. Как оценяват нещо което не се продава например. Разбирам борсовите пари прим. Например една болница която реже апандисити в САЩ струва далеч по скъпо от една болницакоято прави същото в чехия. Правят го еднакво но тази в америка ще струва повече. Е от тазиразлика в прим и кухите активи според мен идват кризите. Може да не съм прав...а и алчвостта като смазка на борсата
цитирай
43. анонимен - Икономист до венци.
21.03.2012 16:47
Привет венци!Пъво не става въпрос само за борси.Второ икономическият организъм на една държава следва опростено да приемеш като човешко тяло.За да функционира се нуждае основно от храна,вода,въздух.Но допълнително му трябва топлина,светлина,движение,сетива.След това идва ред на функциите-гълтателна,смилателна,абсорбационна,преработваша,отделителна.Простичко тези функции трябва да ги командва КП.Но стига анатомо-физиология,ред е на аналогиите.
Първо,борсата е посредник на взаимоотношения на интереси намерения,информация и доверие.Няма такова нещо като "оценка на активите"въобще!Има тюрлю гювеч в главите на инвеститорите опосредстван от информация,трендове,опит и самозаблуди.Борсата не търгува с минали събития.Тя работи с очакван интерес.Ето примера.Иновационна компания емитира акции в дълги "късове" за набиране на капитал.Одиторите оценяват първоначалната стойност на компанията на 1млн.,да речем в непривилигеровани акции на приносител.Ти понеже си напредничав пич и смяташ че да речем в тази био технологична компания си струва да инвестираш 1000 $ от спестеното от кучешка храна и книги,си купуваш 1000 акции пао 1$.Вече си акционер.Честито!С обширна реклама(направена с пари на акционери),компанията оповестява,че е собственик на лиценз за лекарство срещу рак и възнамерява да го пусне на пазара.Очакваната печалба се измерва с стоици пъти,на база на вложено.Всеки иска акции и цената им расте.Твоите 1000 акции вече струват по 200$парчето и ти имаш 200 хилки.Виртуални,венци.Но ако отидеш на борсата са реални.Продължаваме.Понеже човешката алчност,както и глупостта са безгранични,компанията обявява,че пуска още 1млн. но привилигеровани акции.Това значи че за теб ще струват по 100$,а на вторичния пазар не се продават,шото от тях може да купи само първоначалният притежател на акции.Интереса нараства.Но нямаш други излишни пари.Ти разпределяш в два портфейла акциите си.От първите 1000,500 джиросваш на заинтересован клиент по цена над борсовата.Примерно по 300$.Капитализираш се
цитирай
44. анонимен - Икономист продължение
21.03.2012 17:10
Вече имаш 500 виртуални акции х 200$ борсова цена и капитал(не виртуален) от 150 000$,си направил печалба,и алчността гъделичка самочувствието а компанията с корпоративна четка ти предлага привилигировани акции от по 100$лапаш кукичката и с инвеститорския интерес купуваш още 1000 акции за 100 000$ и си оставяш 50 000 за черни дни.
Това се казва възходящ тренд.Тук не говоря за разни глупости като комисионни на брокер,продажба на черно на вътрешно-борсова информация,покупки на акции с подставени лица и други ментърджилъци.
Стъпка ІІ.Обаче някой(може и конкуренцията) пуска инфо,че лекарството е смес от лай кучка,кокоши трън и настъргани орелски нокти и е по стара рецепта на шамана на семинолите.Следва срив във цената на акциите.Всеки гледа да избяга от тях и да ги шитне поне по номинал,за да направи икономия от загуба.Ти обаче като стар плановик,не се поддаваш и си казваш:"Абе аз направих 50 хилки от въздух,ще изчакам,а може и да запазя 25 хилки,а за другите да си купя от падащите акции".
Стъпка ІІІ.След месец от университетска болница показват че при приложен на 300 души препарат,при 45% рака се е забавил или спрял метастазите.Акциите хвръкват нагоре.Рака не е излекуван,а забавен или частично стопиран,но психологическият ефект е бум на цените.
И така на татък.Това може да се отнася за лекарства,микрочипове,нови енергиини източници и каквото се сетиш.Може да го има,може да го няма,но щом предизвиква инвеститорски интерес има пазарна капитализация на активи и така наречената от теб"виртуална принадена стойност".Кое не е вярно?
Що се отнася до вторият ти въпрос.Ние никога не плащаме справедлива пазарна цена за стоките които купуваме.Защото при два аналогични по качество,материал,полезност продукта ти плащаш за този,за който в съзнанието си готов да дадеш исканата цена.Не се базираш на оценка на"Де лойт и туш".Същото е и с нефтената компания.Там се оценяват не само тръби,сонди,собствени находища и др. а регионално,структурно и финансово обезпечение на реален договор.
цитирай
45. vencivaleri1951 - Това ми е ясно драги икономисте-червен капиталисте
21.03.2012 17:13
[quote=анонимен]Привет венци!Пъво не става въпрос само за борси.Второ икономическият организъм на една държава следва опростено да приемеш като човешко тяло.За да функционира се нуждае основно от храна,вода,въздух.Но допълнително му трябва топлина,светлина,движение,сетива.След това идва ред на функциите-гълтателна,смилателна,абсорбационна,преработваша,отделителна.Простичко тези функции трябва да ги командва КП.Но стига анатомо-физиология,ред е на аналогиите.
Първо,борсата е посредник на взаимоотношения на интереси намерения,информация и доверие.Няма такова нещо като "оценка на активите"въобще!Има тюрлю гювеч в главите на инвеститорите опосредстван от информация,трендове,опит и самозаблуди.Борсата не търгува с минали събития.Тя работи с очакван интерес.Ето примера.Иновационна компания емитира акции в дълги "късове" за набиране на капитал.Одиторите оценяват първоначалната стойност на компанията на 1млн.,да речем в непривилигеровани акции на приносител.Ти понеже си напредничав пич и смяташ че да речем в тази био технологична компания си струва да инвестираш 1000 $ от спестеното от кучешка храна и книги,си купуваш 1000 акции пао 1$.Вече си акционер.Честито!С обширна реклама(направена с пари на акционери),компанията оповестява,че е собственик на лиценз за лекарство срещу рак и възнамерява да го пусне на пазара.Очакваната печалба се измерва с стоици пъти,на база на вложено.Всеки иска акции и цената им расте.

Го е като онези готини Мацки в Плейбой и Максим...Дявяш си десетолевката и ги имаш ...виртуално. Онези дето "емитират" обаче теченията на списанията ги имат реално. Е...това не е честно. Против това съм. Затова съм марксист. Щато хогледнеш общо взето дза това ства въпрос. Четеш заветите...кой кого утрепал, взел му овцете, жената... Отизеш по назад в митологията пак същата работа. Етова е все с правелигировани акции сме повечето:(
цитирай
46. анонимен - Икономист
21.03.2012 19:02
Венци,мисля,че по своята природа си марксист,но по своето днешно битие и ти си малко нещо капиталист."Наемен труд и капитал"от Маркс с предговор от Енгелс,а?Ти имаш ли наемни работници?ДА!Капитализираш ли печалбата за да я инвестираш в нещо?ДА!Да ти припомня ли каква сума цитира преди време като платени данъци за деклариран доход? Собственик ли си на фирмата и средствата за производство?Собственик си!Как е по Маркса?Е не сме ли братя капиталисти?Значи Бойко можел да израсте от комунист до неоникаквист,а ние нямаме право от комунисти да се надградим до капкомисти?
Та виж братко.Моята философия е че бедният не трябва,като Христос,да го нахраниш с риба,а да му дадеш въдица да си я лови.
А коментара на моите отговори на твоите въпроси ме натъжава ,ма малкочко.Честно,не честно,за тия работи се обърни към моралиста катана.Той е по честното.И като го гледам от"честно",вие по чуждия кокал с претенцията да му се плати за аромата дето другите са мирисали,докато дедите му варили пача.
А това с мацките и "Плейбой",също е христоматиен пример и то в подкрепа на моите съждения.В наше време с фотошоп,можеш и с минимална първоначална инвестиция една грозница,да и направиш фото сесия за начесване на самочувствието,да откупиш правата върху снимките и да направиш кинти.
Ма май че ортикарията на катана и някои други от сини ситни пъпки от миналото те е прихванала и тебе?Какво "назад",каква "митология"?
Гледам,че ходиш да им чешеш крастата при алехалех.Напразно.Така само им давате повод да продължават да се надвикват и да трупат някакви рейтинги,което е смисъла на очуканото им битие.
не дошлия на срещата не смее да припари тука,щото ще го направя на сандър,ма нищо,ще мине месеца и като героя от романа на Илф и Петров,ще го питам всеки път"Защо не дойде на сглядата ,а?"
Що се отнася до нашите акции,ние нали си знаем,че са си наш емитент,държим си мажоритарният пакет и акционерите ни получават дивиденти от нашия наивитет и любов в къщи.Другите,другите да ми задоволяват..кур туазията!
цитирай
47. usandthem - икономист - когато ти казах, че разчитам на теб, имах предвид точно това,
21.03.2012 21:06
което направи в последните си коментари. Удоволствието, което те ми доставиха се хармонизира по перфектен начин с едно много добро мерло и приятна компания. Поздрави !
цитирай
48. usandthem - икономист - все пак не устоявам на изкушението да те попитам-
21.03.2012 21:40
що так нежно и щадящо му обясняваш на венци, като на малко братче - аутисче. Друг да беше демонстрирал такова незнание и въпиющо неразбиране, кви дартс умения щеше да приложиш, направо не ми се мисли ! :) Ма нали сте си от един отбор !
цитирай
49. vencivaleri1951 - За Икономист
22.03.2012 02:17
Ти почна да се ебаваш с мен. Аз съм занаятчия и като чуя дълъг "къс" се чудя дали ми е дълъг или къс. За кеф на грамотни проф.Ани. Мойта капитализация е простичка, ако успея да скрия нещичко от домашните, тухличка да сложа, някаква залъгалка да си купя защото бързо ме декапитализират. Колкото до възхищаващия се от другия отбор ти на данайците не вярвай. Аз може да съм аутист, може и от дълги и каси позиции да не разбирам като него но съм стабилен партийно като швейцарски франк. Ще дойдем на власт пак-това е факт както казва братчеда Макар Налгунов и аз където трябва добра дума ще кажа. Колкото до наемните ми паботници...абе то те са наемнички и наборки повечето. Ако знаеш как к малко инвестиция/ще я прежаля/ да им направим някаква фотосесия и да ги пустем по реповете, че така сме я закършили не ти е приказка. Бачкаме, не плащат...и не че се стискат.Нямат. Ни да ги работиш, ни да ги оставиш. Все пак години наред са ни хранили. Аз се пенсионирах от известно време, но каките дали ще успея не знам. Честно зарад тях седя вече. За борсите те бъзикам с това "честно". Дори навремето когато откриваха нашата преди да се хвана със счетводството щях там да работя/пак като счетоводител един от шефовете е съсед и нещо като приятел/ Изпокараха се обаче тещо , а ми се видя и афиф работа. В неделя отново видях елен. Повече ли са станали, изгладняли ли са и слизат не мога да разбера. Предупредил съм авджиите, че разбера ли че са гърмяли по тях ги топя. От есента 4съм видял
Ти говориш за "Катанчо" ама той артист бе. По тв то някаква баница рекламира. Да знаеш отива му. Тамада на масата го раздава...Нали помниш, че ни разправяше за някаква фурна какх консултирал. Вероятно и клип са им направили и нашия артист го раздава.
цитирай
50. анонимен - Икономист до usandthem
22.03.2012 09:07
Добро утро!По реда на постъпилите жалби,относно мануалният ми изказ в блога:
На празно разчиташ на мен,колега!Дет се вика аз не разчитам на себе си,ма не се секирай,за обективни и особенно за икономически процеси,нямам сетива за извращаване на действителността.Към похвали и псувни съм индеферентен,но това не значи,че не ги регистрирам.
Тук се крие и отговора на второто ти питане,след третата глътка мерло.Дали венци е дъбилче,аутисче,имебацилче,дъновистче или стегоцефалче-това не променя натурата му на добър и образован човек.Наши казваш?Ми от нашите ,да!Щото не ме псуье,не ми вика празноглав комунист,не ме праща да си еба майката клисава,не ми вика убиец,крадец,комун.онанист,цървелпрогресист,не обяснява ,че баща ми е ІІІ Интернационал, а майка ми Долорес Ибарури,не се пука по шевовете от завист,не счита,че аз съм му виновен за каквото и да е и ..абе айде да не издребнявам и да не изброявам още.Той има своите позиции и ги защитава с познатите му и подръчни доводи и примери.Още.Все пак венци е пенсионер.Трябва да пазя един от хората който ме разбира когато говоря за руска и съветска литература,песни,маршове,бодлива тел и водка.
От друга страна уредите за разпознаване на свой-чужд ги има отдавна в авиацията.Разбира се,че щях да приложа максимум усилия да иронизирам и натрия носа на някой неграмотник(като vmir),който на всичкото от горе заедно с келешите,които са му под общ знаменател,хем се дърлят, хем са тройкаджии от СПТУ.Това,че техният "Хорст Весел",не е много весел ми е ясно.Това,че единственото занимание,освен миенето на загорялата юфка по тавата под строгия поглед на жените им, е антикомунистически лай в блога-тоже.Но просташкия манталитет на всезнайковци,натруфени с идеята,че са носители на "справедлива"кауза,но по вина на комунистите,гащите са им кърпени-не трябва да се прощава и следва да се наказва с опакото на ...клавиатурата през пръстите.
При вас не е ли вече жега?Какво мерло?Някой запотен"Пилзенски Праздрой",не е ли по подходящата компания за отмора?
цитирай
51. анонимен - Икономист до венци
22.03.2012 09:59
Привет!Как пък съм щял да се ебаам с теб бе брате-червен микро капиталист?Какви са тези асоциации на "къс",които те тормозят :-)))))?Пояснение: в борсовата терминология "дълги късове"(като късове от баницата),се употребява,когато се пускат на пазара акции,които не се продават на пакети,експандирани по цени, а можеш да купиш и 1,3,10 или колкото си искаш акции."bit" в борсовата терминология.
Но..."каждой думает в мере своей изпорчености":-))))!Ма и ти си докачлив.Другия отбор са хора с които,лично аз гледам да съм в "реми".Винаги можеш да научиш нещо,ако не като фактология то като начин на мислене,съпоставка на мнения,по правилен изказ на английски или нещо за сомелиерията.
За швейцарският франк е вярно само до някъде.Ако и твойте тенденции са пик,лек спад,равномеро девалвиране и колебание към азиатски валут...ни хубавици,те разбирам.Но ти желая да си един здрав паунд.С кралица зад гърба,стобилен като една истинска метрополия спрямо подопечните ти доминьони.Така,че стискай каките,сметалото,дебита и кредита и на всеки 14,като оправиш ДДС то на подопечните фирми,бий капа в тавана,че още някои мърдаме.Ще си плащаме,бе.По добре късно,отколкото още -по късно.Щото нали помниш от диалектиката определението за "никога"?
Хубаво е че ходиш до хасиендата.Аз не съм ходил отдавна.Искам да видя как е презимувало къщето,щото за зимата го консервирам.Но и този уйкенд ще попусна,че както ти споделих утре по морген,отивам до Московията.Нали сме бедни цървули,че и стиснати( на мен мисъл на загорял пернишки педал,не може да ми влезне отзад),гледам да хвана уйкендова тарифа.Ще се съм на линия другия четвъртък.Ще нося от твое име поздрави на "золотоглавая".
А нашия сърдечен приятел нека се ексхибиционира по ТВ то.Всеки намира начин да съчетае полезното с приятното.Още повече,че тази реклама сигурно му прилича.Той от детски години е закърмен с желанието да смени мамалигата с баница.И не само-на баницата мекото.Медици казват,че е много страшно да се задавиш с горещ щтрудел.От тиквата!
цитирай
52. vencivaleri1951 - За Икономист
22.03.2012 10:39
Завиждам ти. В Москва или Л-д не съм ходил отдавна. Иска ми се да отида та да повикам на "Блатной" против Владимир Владимирович. То да си повикаш там си е по изгодно понякога от дългите "късове". Току виж ти превли стабилен Паунд, или не толкова стабилен долар. Разбира се срещу възможността да те повазят безплатно в уазка:)
Аз си имам дружки в Южна Русия и почти всяка година ходя натам. Ще се опитаме да продадем един парцел в Майкоп на Путин. Имам половината от времето когато се опитах да се наредя сред отличниците , но аутизъмът ми попречи и не сбилокь.
Имахме с руснаците малък цех в "Темрюк" за заготовки на дървени профили и бутахме не лош бизнес. Правеха профили, тук в завод Москва ги лакирахме, опаковахме и через това което беше останало от Лесоимпекс изнадяхме чамова мебел . Впрочем тогава държах за пръв път шмейцарски франк. Правихме за техни железничарски кантони дървени легла и гардеробчета. Оказа се хубаво нещо франка-спокоен сигурен. За разлика от "Милка":) Та една там Милка като си науми да пробваме /нещо като ОТК/ асортимента-почти спасение нямаше. Добре, че беше жената, а и тя горянка /сопУтненка/ и сяде Милката:) Но не ни провървя с цехчето:( Като си разделиха флота с украинците, част от руския дойде и в Темрюк. Изгониха ни и ни дадоха "деревянки" в замяна , а на тех тогава и курвите се мръщеха. Все пак успяхме да купиме с българския ми съдружникедно место в Майкоп с цел по късно продажба. Да ама купиха до нас едни "вышибала" парцели и така настроиха, че ни затиснаха. Опитахме да им продадем, но не щат. Не им пречехме и ни предлагаха смешни кинти. Кега обаче, нещо били незаконни и ги бутнали. Зарад Сочи сега купува държавата в Майкоп. /Зарад олимпиадата махат от там полузаконни и пречещи постройки/ Възмездяват ги с парцели по Черноморието. Има шанс да продадем и ние.
цитирай
53. usandthem - през деня е жега, вечерно време на открито си е баш за мерло.
22.03.2012 10:59
Не знам за какви жалби говориш, аз жалби не пиша. Забавно ми е как търпеливо разясняваш елементарни неща на венци , пък най-забавно ми е как той всеки път пита отново - Къде са парите ?! :) . Което го прави само добър.
Основният ви аргумент против "антикомунистическият лай", както го наричаш, е, че някои се опитват да оправдаят личностните си проблеми с комунизма. Добре, нека кажем, че със сигурност има и такива. Но освен, че не можеш да слагаш всички под един знаменател, не можеш и да отречеш, че антикомунизма има своите основания, точно както ги има и антифашизма. Не съм съгласен когато някой говори за престъпленията на един тоталитарен режим, за нелогичният му и доказано неефективен икономически модел, да се вменяват на този някой тези подбуди като единствено възможните. Най- малкото защото Историята показа, че монопола на една партия над властта не води до нищо добро. Без значение дали тази партия е комунистическа, социалистическа, или националсоциалистическа. Да се отрича, че критерият за подбор на кадрите в управленския и репресивен апарат беше на първо място верността към политическия монополист , а след това наличието на необходимите качества, води само до шеги и закачки. Да се отрича, че комунизмът беше престъпен, тоталитарен, завзел властта с помощта на чужда армия е освен исторически некоректно , но и нагло и морално укоримо. И да ви кажа, аргумента "така правят всички" е смешен поне толкова, колкото и едноименната опера. Другият ви аргумент"сега е по-лошо оттогава " е смислен само като подкрепа на тезата, че посткомунизма е по-лош и от комунизма. Венци се заканва, че ще дойдат отново на власт сякаш някога са били извън нея. Ми елате, бе, венци, направете една истинска комунистическа партия от марксистки тип, спечелете изборите и изградете солидарното общество. Обаче разпределете ролите по кадърност и можене. Че, ако ти пак си на длъжност, от която "зависят банките", а Икономист е само управител и трябва да стиска зъби и да ти изпълнява нарежданията..
цитирай
54. usandthem - П.С - не ми преиначавайте думите, като следовател на "Лубянка" :)
22.03.2012 11:09
Не съм наричал венци аутист ! По-скоро укорих Икономист, че му обяснява като на аутист. В смисъл търпеливо, нежно и щадящо.Трябва да се чете внимателно, щото един къс може да е дълъг, може и да е къс, зависи как го откъснеш ! :)
цитирай
55. анонимен - Икономист до usandthem
22.03.2012 13:20
Благодаря за поясненията,но специално мен няма защо да убеждаваш в правото на всеки в свободното си време,факултативно да се занимава с каквото обича.Това е право на всеки.Още повече,за това сме различни и неповторими.За да може всеки да отстоява жизнено кредо и"морални" принципи.И тук е въпроса.Важно е в сблъсъка на тези,да не се прекрачва границата на "бон тона".Ако си следил драскуниците ми,НИКОГА не хвърлям първи камък.Но и не съм по християнски милозлив да подлагам другата си буза,дори да е тая дето ми е под кръста.
Според мен краха на комунистическия режим може и следва да се обяснява само и единствено с икономическата му импотентност и недъгавост.Тоталното пренебрежение към професионализъм,умения,степен на смелост да поемаш отговорност,както за своите решения,така и за съдбите на други зависещи от тях,е характерно за тези общества в които управляващите се плашат от лидери,различни от техния номенклатурен списък.За това никога не съм бил на щатна партийна или друга организационна работа.
Но това по никакъв начин не значи,че отгава не е имало стойностни и смислени хора и както не искаш да се слагат под общ знаменател критиците на комунизма,така и не можеш да търсиш най-малко общо кратно,между темерути и таланти.
За мен и "тогава" и "сега" е еднакво добре и еднакво зле.Зависи от гледната точка.Сега имим неща които тогава ние съм си и помислял.За сметка на това,има неща които ми липсват от онова време.
И сигурно не съм прав с"антикомунистическия лай".Но тук не става въпрос за антикомунизма като идеология въобще,а за това "кяфкане",насочено персонално срещу мен по време на дискусии,в търсене на виновни,наказване на невинни и обожествяване на случайни лица и събития.
Стига да не ми пръска в чинията-не съм гнуслив!
За"Лубянка"-бъркаш!Мойте гъби са никнали по"Ходынский район",старото Гоголевско,сега"Хорошевское".
При преподаването на каквито и деа е знания е нужен такт търпение и ласка.Иначе учениците израстват изнервени.
Виното е класика,бирата предкласика!
цитирай
56. vencivaleri1951 - Сега ти преиначаваш мои думи. Аз работех в институция/Планов комитет он соято зависят банките,
22.03.2012 13:43
а не , че от мен са зависили банките. Бях скромен чиновник, със скромни възможности, влияние, бонуси...:) Малко неща завесеха от мен но и от малко неща зависех. Не съм се и стремял към повече, както и сега. За това и разочарованията в личен план са малко. Да кажем, че режимат ме е държал в равновесие. От една страна съм имал рода партизанска от другата рода борила се директно дори с тях. Едната рода има присъди преди 9ти , другата след. Точно за това не кълва на високо крякащи антикомунисти или антифашисти. Едните излязоха след 9ти септември, другите след 10 ти ноември. Преди това ги нямаше никакви.
Виж Проф Ан , това, че направи сравнение за мен с обгрижване на братчето аутистче не ме засяга. Впрочем директно са ми слагали тагава диагноза в училище когато подобно на борсовата терминология сега , тогава ме плашеха буквите и много думи. От там не харесвам и резките движения и кряканията. Обичам обаче цифрите и ме изнервят понякога хората които не ги разчитат. Не обичам и покера...защото може би е резка игра и в нея може с една ръка да загубиш всичко. Както казваш, там няма поправителен много пъти. Не, че не знам да я играя, но я играя като счетовозител, а не като "Журналист" Нали нещо подобно беше написал един "боднат" с български чадър. На любимите ми игри шах, бридж падам относително по често отколкото когато съм сядал на покер. И то е , защото трудно ще изблъфираш аутист. Аутиста е просто скроен човечец. Той си има правила с които оцелява. В покера например аутиста не сяда с недостатъчно пари и не играе със слаби карти. Не вярва, че "К утру повезет" и карък ли му е играта става, ако няма час, а ако има я доиграва с игра "в центъра". Лично аз не съм губил кинти след 10ти когато е имало някакви правила. Първата кола ми я купи Ф Димитров/предишната ми бе подарък/ като ме уволни. Не му се ядосвам , поздравявам го. Втора кола купихме при масовата приватизация. Понеже като аутист ме плашеха шумните сборища, гръмките имена като Петрол, Изот, Кремикомци, Нефтохим...и понеже като аутист обичам животните се скътах в едно предприятие за лекарства на животни-БИОВЕТ. Понеже като на любимо братче аутистче, не се отказва по мен си хвълриха боновете и моето и на жена ми семейство. То взе че проработи късмета на аутиста. Погледни какво стана с акциите там. След това дойде 96та. Всички продаваха левове като луди, а аз с бавни реакции и понеже не обичам тълпата реших при 4000за долар да продам долари. Жена ми бе на път да се разведе с мен. После ми каза, че трябвало да изчакач до 5000 и больше, но азнали съм си първосигнален. Ще ти споделя и нещо друго. Много приятели имам които бяха в управителните съвети на приватизационни фондове. Капитал имах и аз да стана един от тях, но не го направих. Не съм борец смел като повечето тук да стана срещу тази кражба/социалистите я направиха/, но имах силата да устоя на идкушението, а то не е малко. Така , че драги ерудите и борсова акуло не подценявай аутистите, нито в борсовите им възможности, нито н почтеноста им. А икономист ще си го питам "къде е батко" не защото не знам отговора, а защото той не ми отговаря на въпроса. Той ми говори за технология , а аз го питам за същността.
цитирай
57. анонимен - Икономист
22.03.2012 15:37
Не, повече няма да се впускам в обаснения как и къде на стокова,фондова и форекс борси се създава нова стоиност на продуктите,на технологията на тая "магия".Технологията на издаване,емитиране, обратно изкупуване,на търгуване на фючърси,на стоп цени и цени "плаца",на индекси върху акции,на облигации и други дългови инструменти,които дори само с оборота си в различни региони и времевата си амплитуда създават "принадена стойност" или раждат нови пари.
Ето ти малко същност:
През 2010 г. реколтата от пшеница е оценявана на Х бушела в световен мащаб(всички фючърси на пшеница се търгуват на по 5000 бушела).Фючърсните цени за нова нескладирана пшеница са били около 10 $ за бушел.Или по твоите "сметки" активите са Х х10$ = 10Х$.Но...в любимата ни Русия,както си спомняш лумнаха едни пожари и прогнозите за добива отидоха на кино.Русия забрани износа на хлебно зърно.Украинците се възползуваха пъви и изразиха само съмнение,че ще подават на прогнозните цени и след това ...заваляха цени за бъдещи периоди от 12-14 $ за бушел.Е ако ти в силозите в трънско си имал 1000 бушела актив,то в новата ситуация твоя актив вече не струва 10 000 $ , а 14 000 $.
Това можа като пример да роди моя прост акъл, а дали борсата е преебушка,вече е друг въпрос.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: vencivaleri1951
Категория: Политика
Прочетен: 5062044
Постинги: 1353
Коментари: 19564
Гласове: 5478
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031