Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.04.2011 09:03 - Аз не съществувам по време на сън
Автор: smani Категория: Технологии   
Прочетен: 6828 Коментари: 23 Гласове:
16


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Отделя ли се душата от тялото докато спим

Само си представете, тоест няма нужда да си го представяте всяка нощ се случва с всеки от нас. Заспивате дълбоко - в момент на дълбок сън съзнанието се изключва напълно, нямате знание и усещане за външен свят и не само това, няма го „Аз съм”. Феноменален опит за абсолютното нищо в чист вид. Какво означава това, трудно е за обяснение да имаш спомен и знание за несъществуването и нищото. Какво става с Аза по време на дълбок сън, защо губим контрол над него, над себе си. Едно е сигурно всяка нощ ние имаме опит, относно „аз не съществувам”. Правим го без страх, нищо че изчезва всичко, което наричаме свой Аз и целият свят. Минава кратък период и започват да се пораждат образи, а заедно с тях се поражда и нашето усещане за Аза. Отново съществуваме в привидно безгра¬ничния свят на съновидението. Всяка нощ ставаме част от тези най-дълбоки тайнства, преминаваме от едно към друго измерение на опита, губим Аза си и после пак го намираме, ала пак възприемаме всичко това за даденост. Жителите на Тибет  ни уверяват, че сънят е  пътуване в отвъдното. Според тях, понякога човек, докато спи, душата му се отделя от тялото, но остава свързана с него чрез невидима нишка.
Какво е сънят - по определение сънят е последователни картини, които имат вътрешна връзка и разкриват някаква история, в която ние играем роля.
Какво става с тялото по време на сън – това не е просто отдих, а особено състояние на мозъка, което се отразява върху специфичното поведение на живото същество. Първо характерна поза за сън; второ, двигателната активност рязко се понижава; трето, живото същество престава да реагира на външни дразнители.
Губенето на Аза се дължи на различните фази, през които минава съня. Има две основни фази на съня: фаза на бърз сън и фаза на бавен сън. При бавния сън спящият диша бавно и много дълбоко, съзнанието почти не присъства, обмяната на веществата е сведена до минимум. Бавният сън се дели на 4 фази. Първата е преходна фаза между будно състояние и сън и често е наситена с т.нар. “хипногонни” образи (“хипногонни”  от гръцки “водещи към сън”). Втората фаза е на по-дълбок сън. Третата и четвърта фаза, дълбок делта сън, през който мистиците твърдят, че “всички ограничения на личностното несъзнаване са разтворени в ясната светлина на най-висшето съзнание”.
Кога сънуваме - по време на бърз сън, наричан обикновено “сън с бързи очни движения” или “REM-сън” (REM – Rapid Eye Movements), очите под затоворените клепачи извършват изключително бързи движения. Дишането става много по-бързо и неравномерно. Мозъкът изразходва много енергия, почти толкова, колкото в будно състояние. В тази фаза именно на ускорена мозъчна и физиологична активност човек вижда сънища.
Приятни сънища и никога, ама никога не забравяйте да си вземете Аза обратно!




Тагове:   нищо,


Гласувай:
16



Следващ постинг
Предишен постинг

1. hosekura - Не знам дали сънят е пътуване в отвъдното ??!!
11.04.2011 09:10
Но ако е - голям секс пада там ;) ;) поне аз където ходя ;) ;)
цитирай
2. smani - Хосекура
11.04.2011 09:21
дай боже всеки му. :)
цитирай
3. magicktarot - Душата си е отделена от тялото и в будно състояние...
11.04.2011 10:36
Или не точно отделена, но със способност да "отива другаде". Пример от ежедневието (или еженощието по-точно) - като гледаш небето през телескоп. Кое гледа и отива в небето? Тялото ли? :) Поздрави за сънния постинг и успешна седмица, Смани!:)
цитирай
4. smani - magicktarot
11.04.2011 10:56
Ха, ха интересна гледна точка! Но примера, който даваш е малко по-различен - очите са посредник в тази разходка, а те са част от тялото. :)
Можеш да виждаш без да гледаш, нали така...
цитирай
5. panazea - Толкова са ми хубави сънищата ,
11.04.2011 11:33
че даже не искам да се връщам .
Срещам светли човеци, говорим си непонятен език , но се разбираме .
Весело е . Пълно щастие. И не ми се разделя с тях .
Обикновено летя и убеждавам и другите , че могат да летят . И като ги хвана за ръка , летим заедно.
цитирай
6. smani - panazea
11.04.2011 11:44
Прекрасни сънища Панацеа! Какво по-хубаво от това да летиш!!! :)
цитирай
7. magicktarot - 4. smani, определено можеш да виждаш без очи - случвало ми се е -
11.04.2011 11:54
а на сън се случва на всеки, всяка нощ:))) Знам, че очите са рецептор, всъщност се вижда с мозъка... Но това, че усещаш чужд поглед в гърба си например показва, че "нещо" се излъчва през очите... Това "нещо" можем да приемем, че отива там, където го довежда телескопа? Темата е страшно дълга, няма да се отплесвам...

Очите са част от тялото, казваш... А когато сънуваш ти имаш ли тяло? Сънувал ли си без да имаш тяло - реално, физическо? ;))) Това е същото, което казваш за очите... Засега в известните ми публикации на тема сън никой не е публикувал изследване, в което участва същество без тяло.... :)))))
цитирай
8. smani - Разбира се, че можеш да виждаш без ...
11.04.2011 13:20
Разбира се, че можеш да виждаш без очи, на основата на опит и представа - спор няма. :)
При сънуване тялото участва активно, но при бавния сън - съзнанието почти не присъства, обмяната на веществата е сведена до минимум...
цитирай
9. benra - някъде
11.04.2011 16:38
някога бях чела,че сънуваме 3-4 минути преди събуждането. Много странно ми се видя, предвид целите филми, които сънувам понякога
цитирай
10. malchaniaotnadejda7 - :) Здравей, Smani!
11.04.2011 17:16
Хубави разсъждения. Важното е, сънят да е буден. Останалото, мисля си, е живот на духа в будния сън... Поздрави и седмица със светли сънища!:))
цитирай
11. kosara2008 - и какво...
11.04.2011 18:05
сега да не спя, а да се наблюдавам и да си пазя Азът да не ми фъсне някъде по цветните пътеки на Съня...лелелей ,направо ми става,

ВЕЧЕ,

СТЛАШНУ ДА ЗАСПИВАМ, щщеешът:)))) трябва някой да ми пее приспивна песна, това си е....
цитирай
12. smani - И аз сънувам цели филми. :)
11.04.2011 19:33
benra написа:
някога бях чела,че сънуваме 3-4 минути преди събуждането. Много странно ми се видя, предвид целите филми, които сънувам понякога


А иначе сънуваме през цялата нощ - при редуването между бърз и бавен /дълбок/ сън, през няколко минути.
цитирай
13. smani - Привет! :)
11.04.2011 19:36
malchaniaotnadejda7 написа:
Хубави разсъждения. Важното е, сънят да е буден. Останалото, мисля си, е живот на духа в будния сън... Поздрави и седмица със светли сънища!:))


Животът на духа е сложна работа, не помага психологията, дори и философията, за да разберем какво става, но колкото, толкова.
цитирай
14. smani - Идеята за приспивната песничка е добра! И аз искам така. :)
11.04.2011 19:38
kosara2008 написа:
сега да не спя, а да се наблюдавам и да си пазя Азът да не ми фъсне някъде по цветните пътеки на Съня...лелелей ,направо ми става,

ВЕЧЕ,

СТЛАШНУ ДА ЗАСПИВАМ, щщеешът:)))) трябва някой да ми пее приспивна песна, това си е....


Гледай повече да сънуваш и се напазвай от дълбокия сън - там вече няма нищо!
цитирай
15. ckarlet - Интересно четиво, Smani! Сънищата ...
11.04.2011 21:00
Интересно четиво, Smani! Сънищата са нещо приказно...
Жалко, че не сънувам толкова често:)
Хубава вечер!
цитирай
16. vishnichka - И аз съм от сънуващите, и Аз-ът ми се вихри къде ли не ... и с кой ли не!:)
12.04.2011 08:35
В такъв случай съветът ти:

"Приятни сънища и никога, ама никога не забравяйте да си вземете Аза обратно!"

ми се вижда съвсем резонен и логичен за всеки, който иска да се намери в нормалността си след събуждане от някакъв дълбоко разтърсващ, неестествен или пътуващ сън. Особено ако е от хората, които го помнят, с мен примерно често е така...
Поздрави!
цитирай
17. smani - ckarlet
12.04.2011 10:17
Би трябвало да сънуваш, но не си спомняш на сутринта - случва се. Явно са ти прекалено приказни сънищата.. :)))
цитирай
18. smani - vishnichka
12.04.2011 10:20
Всички сънуваме здраво, но не винаги имаме спомени на сутринта за сънищата. Всъщност по време на бърз сън, когато сънуваме Аза си го има, губим го при бавен /дълбок/ сън, тогава няма нищо /несъществуване/. :)
цитирай
19. ve6titsa - Затова правят връзка между фактите
13.04.2011 10:45
от съня и душата на човека.Аз сънувам много.Наистина много.Невероятни сънища.Но когато сънувам къщи,те винаги са стари.Наситени със спомени от хората,които са живяли там.Явно много стара душа нося в себе си.Голяма - с високи тавани и каменни стълби.Благодаря ти за този пост.Старая се да се връщам всеки път.Най-странно се чувствах,когато починалият ми баща ме викаше при себе си,седнал на една голяма синя люлка.
цитирай
20. smani - ve6titsa
13.04.2011 11:01
И аз имам подобни сънища със стари къщи... Преплитат се спомени, опит и какво ли не. Живеем в два свята, този на сънищата е мистериозен. :)
цитирай
21. gratcia - Рядко сънувам, но когато ми се сл...
14.04.2011 12:55
Рядко сънувам,но когато ми се случва са предимно кошмари - зависи какъв е бил денят ми:) Иначе предимно спинкам дълбоко и ни чул, ни видял :)))
цитирай
22. smani - Значи Азът ти през почти цялата нощ хич го няма! :)))
14.04.2011 13:07
gratcia написа:
Рядко сънувам,но когато ми се случва са предимно кошмари - зависи какъв е бил денят ми:) Иначе предимно спинкам дълбоко и ни чул, ни видял :)))

цитирай
23. gratcia - smani
14.04.2011 22:35
Защото си почива, за да може през деня да е истински АЗ :))))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: smani
Категория: Политика
Прочетен: 1664689
Постинги: 273
Коментари: 5997
Гласове: 12096
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930