Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.01.2012 15:18 - Научете се да пишете правилно
Автор: smani Категория: Технологии   
Прочетен: 13691 Коментари: 67 Гласове:
22

Последна промяна: 16.01.2012 15:48


Омръзна ми да ви повтарям, че се пише БЛОГЪР, а не блогЕр или блогАр! Уж сте блогъри, а се правите на някакви си блогери.
Пишете го неправилно, защото го мислите неправилно.





Тагове:   блогър,


Гласувай:
24



Следващ постинг
Предишен постинг

1. boristodorov56 - Блогир - може ли?
16.01.2012 15:20
Блогир - може ли?
цитирай
2. smani - ха ха ха Това не го бях чувал /чел/ :)
16.01.2012 15:22
boristodorov56 написа:
Блогир - може ли?

цитирай
3. gothic - Или пък
16.01.2012 15:26
блогЯр - навява ми асоциации с помЯр :D
цитирай
4. smani - Пацо много добра идея, така може да се обръщаме към хейтърчетата в блога. :)
16.01.2012 15:37
gothic написа:
блогЯр - навява ми асоциации с помЯр :D

цитирай
5. gothic - блогЯр - навява ми асоциации с помЯр ...
16.01.2012 16:21
smani написа:
gothic написа:
блогЯр - навява ми асоциации с помЯр :D




Абсолютно :)
цитирай
6. key5 - Някъде бях срещал и "Глогъ...
16.01.2012 16:57
Някъде бях срещал и "Глогър" - мисля че бяха от глог.бг :)
цитирай
7. sland - Ей много даскали в тоя internet бре, ...
16.01.2012 17:15
Ей много даскали в тоя internet бре, все грамотни, все велики умове :) Какво ще правите вие като всеки един Software започне да поправя написаното ??? Как ще блеснете :) :) :)
цитирай
8. анонимен - блогър е, ако блогва, ако троли и ...
16.01.2012 17:25
блогър е, ако блогва, ако троли и досажда е блогер, блогар,бърлогер,бло-каквото и да е:))))
цитирай
9. smani - key5
16.01.2012 17:50
Преди 50/100 постинга време мисля, че си бях измислил за лична употреба "логър" - от лог /да се логнеш в www/ и втората част на блогър. :)
цитирай
10. smani - sland
16.01.2012 17:51
Е много, много; колко да са много само аз и key5. :)
цитирай
11. smani - бърлогер и блогЯр им пасва идеално на тролчетата :)
16.01.2012 17:54
alllyallly написа:
блогър е, ако блогва, ако троли и досажда е блогер, блогар,бърлогер,бло-каквото и да е:))))

цитирай
12. dolsineq - БлогАр ми харесва повече....:)
16.01.2012 19:03
БлогАр ми харесва повече....:)
цитирай
13. smani - dolsineq
16.01.2012 19:15
А да, болгар, тоест бг блогър. :)
цитирай
14. анонимен - Нали?:))))))
16.01.2012 20:51
smani написа:
alllyallly написа:
блогър е, ако блогва, ако троли и досажда е блогер, блогар,бърлогер,бло-каквото и да е:))))


цитирай
15. анонимен - Имаше една дума ламер, ламер+ бл...
16.01.2012 20:55
Имаше една дума ламер, ламер+ блогър=?:)))
цитирай
16. анонимен - Аз съм този, който измисли термна благАр.
16.01.2012 21:03
Ама той си е чисто политически и ще се отнася до всички членове на БКП /Блогърска Комуникативна Партия/. Там сме прогласили и официалните обръщения Блогарю /няма да си казваме "блогЪрю, я. Почти каго гърла ще стане/,блогарко и т.н. Моля,моля.... :-)))))))))))))))
цитирай
17. vandela007 - а какво ще кажеш за някоЙ хора, ко...
16.01.2012 22:27
а какво ще кажеш за някоЙ хора, които...
цитирай
18. cinderellathespy - :-)
16.01.2012 22:53
Free writers - "свободописачи" побългарено, предлагам аз....
:-)))
цитирай
19. irukandji - Прави грозно впечатление
17.01.2012 08:07
Когато се пише О вместо У.
Й вместо И...пропускане на букви и съчиняване на нови думи като пом(и)яр,
мил(и)ярд, форОм, Обит (убит), Одавен(удавен), Омра(умра),съжЕлявам.
цитирай
20. smani - В конкретния случай съм съгласен с "А" - то :)))
17.01.2012 09:00
katana написа:
Ама той си е чисто политически и ще се отнася до всички членове на БКП /Блогърска Комуникативна Партия/. Там сме прогласили и официалните обръщения Блогарю /няма да си казваме "блогЪрю, я. Почти каго гърла ще стане/,блогарко и т.н. Моля,моля.... :-)))))))))))))))

цитирай
21. smani - vandela007
17.01.2012 09:01
Нищо няма да казвам, поне засега. :)
цитирай
22. smani - По-точно Free scribblers. :)))
17.01.2012 09:05
cinderellathespy написа:
Free writers - "свободописачи" побългарено, предлагам аз....
:-)))

цитирай
23. smani - irukandji
17.01.2012 09:07
Голям смях! :)
Какво впечатление, това си е направо страховита неграмотност!
цитирай
24. kritikar - Убеден съм, че това е най-голямия проблем на държавата:)
17.01.2012 10:23
цитирай
25. borjanmljakov - Ти смани за мене си оставаш един блогер.
17.01.2012 10:42
ПП А, как мислиш смани е правилно, "хакер" или "хакър"?
цитирай
26. smani - kritikar
17.01.2012 10:48
Мда голями бяли пипируди. :)
цитирай
27. smani - borjanmljakov
17.01.2012 10:56
Борянка ма къде се загуби бе дете на дивата пустиня! ха ха ха
цитирай
28. анонимен - :-))))) Но ме наведе до идея, признавам! Ще включа в партийната ни програма и блогърли
17.01.2012 11:17
20. smani - В конкретния случай съм съгласен с "А" - то :)))
smani написа:
katana написа:
Ама той си е чисто политически и ще се отнася до всички членове на БКП /Блогърска Комуникативна Партия/. Там сме прогласили и официалните обръщения Блогарю /няма да си казваме "блогЪрю, я. Почти каго гърла ще стане/,блогарко и т.н. Моля,моля.... :-)))))))))))))))


Ихаааааа! :-))))) Ама ще ги тестваме предварително за съответствие. Една блогърла от 120 кила, ще кандилне блога. :-))))))))
цитирай
29. smani - katana
17.01.2012 12:02
блогърла звучи много здраво, направо трябва да се въведе като официално обръщение от този момент :)))
цитирай
30. borjanmljakov - А нещо по въпроса "хакър-хакер"?
17.01.2012 12:10
.
цитирай
31. smani - borjanmljakov
17.01.2012 12:29
Ясно, че е прието да се пише хакер. Друг е въпроса как се произнася. Побългарили сме го.
цитирай
32. анонимен - Я ми кажи тогава как е множественото ...
17.01.2012 12:51
Я ми кажи тогава как е множественото число на думата "блогър"? Защото ако е както си го написал в постинга си ("блогъри") то значи има грешка, тъй като в подобни случаи, когато думата преминава в множествено число "Ъ" -то отпада, глупако. Така че дума като блогЪр няма. Вече ти казах, че си глупак, затова няма да се повтарям.
цитирай
33. smani - bellissimma
17.01.2012 13:46
Шмати, за да не тъпееш дай пример; съмнявам се, че можеш.
Прочети си текста под любими блогове на блог бг.
цитирай
34. muerte - Белисима е права.
17.01.2012 14:43
Sorry smani, но ако се спазват правилата на българския език наистина мн. ч. на БЛОГЪР трябва да е БЛОГРИ.
Ето ти примери - тигър - тигри, цилиндър - цилиндри, министър - министри и мн. др.
А ако е с Е, тогава това Е остава в мн. ч. - трегер - трегЕри, синигер - синигЕри.

А ако се ползва английската граматика трябва да е БЛОГЪРС.

Наистина белисима е права, а ти бъркаш, което съвсем не й дава право да те обижда. Личните обиди показват само невъзможност за привеждане на меродавни доводи. Това се отнася за всички (за теб също). Правилото е елементарно - КРИТИКУВА СЕ МНЕНИЕТО, А НЕ ЧОВЕКА!




цитирай
35. smani - muerte
17.01.2012 14:51
Прочети си текста под любими блогове на блог бг.
Очевидно е, че не може да се напише БЛОГРИ!
ХОРА НЕ ТЪПЕЙТЕ
цитирай
36. smani - bellissimma
17.01.2012 15:17
Шмати намодерирах те, защото много взе да тъпееш! :D
цитирай
37. анонимен - аз и повече мога да изтъпея
17.01.2012 15:21
аз и повече мога да изтъпея
цитирай
38. анонимен - еее, хем съм се логнала, хем анон...
17.01.2012 15:22
еее, хем съм се логнала, хем анонимна... баси тъпотията.
цитирай
39. smani - Текст специално за шмати!
17.01.2012 15:25
"В "Любими блогове" виждате всички последни публикации от избрани от вас блогове в Blog.bg. Добавянето на блогове се прави чрез линк в блога на потребител, който желаете да следите. Линкът се намира под аватарната му снимка и e озаглавен "Добави в Любими блогове". След като кликнете на линка постингите, които публикува съответния блогър ще започнат да се показват автоматично в "Любими блогове". Колкото повече блогове избирате, толкова повече разнообразни постинги ще се появяват на тази страница.
Така можете да създадете собствена "начална страница", където се показват само потребители, които харесвате. В случай, че тази страница все още е празна, още сега може да добавите харесваните от вас блогъри и да създадете нови приятелства.

За да видите избраните от вас блогъри, както и да премахнете вече добавен блогър - натиснете тук!"
цитирай
40. smani - Накрая ще те намодерирам много з...
17.01.2012 15:52
Накрая ще те намодерирам много здраво! :D
цитирай
41. анонимен - Оnly God can moderate me!
17.01.2012 16:47
Оnly God can moderate me!
цитирай
42. muerte - Е, и?
17.01.2012 16:52
smani написа:
"В "Любими блогове" виждате всички последни публикации от избрани от вас блогове в Blog.bg. Добавянето на блогове се прави чрез линк в блога на потребител, който желаете да следите. Линкът се намира под аватарната му снимка и e озаглавен "Добави в Любими блогове". След като кликнете на линка постингите, които публикува съответния блогър ще започнат да се показват автоматично в "Любими блогове". Колкото повече блогове избирате, толкова повече разнообразни постинги ще се появяват на тази страница.
Така можете да създадете собствена "начална страница", където се показват само потребители, които харесвате. В случай, че тази страница все още е празна, още сега може да добавите харесваните от вас блогъри и да създадете нови приятелства.

За да видите избраните от вас блогъри, както и да премахнете вече добавен блогър - натиснете тук!"


И защо смяташ, че един текст, написан от незнайно кой, може да промени правилата на граматиката в бълг. език? Нима вярваш на всичко написано от всеки, където и да е? Масово младите (а за съжаление и не само те) пишат пълни глупости. Това означава ли, че трябва да променим граматика си, защото някой е неграмотен, например?

А за "новите думи" в бълг. език не винаги може да се приложат граматическите ни правила - точно защото всеки ги употребява (писмено и говоримо) по различен начин. Затова и ги изписваме така, както са добили гражданственост. Което обаче, както вече казах, не променя граматиката ни.

Извода който се налага е простичък - дали ще напишеш компютЕр, кАмпютър, компютър, комп или пи си - все тая. Хората ще те разберат. Но да правиш забележки и да даваш квалификации е просто дребнаво. Особено когато НЯМА ясни правила за дадената дума.

И последно - Да кажеш, че хората тъпеят, значи се поставяш над тях (те са тъпи, а ти не). Което надали е така, защото сигурно нямаш реална база за сравнение. Не поставяй всички под общ знаменател. Това също е грешка, както и личните обиди.

Лек ден от мен.
цитирай
43. borjanmljakov - Аз също мисля, че блогерът смани е глупак.
17.01.2012 17:04
.
цитирай
44. анонимен - borjanmljakov, щом и ти пишеш бл...
17.01.2012 17:07
borjanmljakov, щом и ти пишеш блогЪр, значи също си глупак.
цитирай
45. borjanmljakov - белисима, дет' се вика "уйт ол май респект",
17.01.2012 17:34
ама, къде съм написал "блогър"? Винаги пиша "блогер", което би трябвало да означава, че не съм глупак. Как мислите, глупак ли съм, или не съм глупак?
цитирай
46. smani - muerte
17.01.2012 17:51
Стигнахме до истината - новите думи в българския език. Правилото в конкретния случай е неприложимо /думата губи смисъл/. Смятам, че текста написан от администраторите на блог бг е най-удачен. Ето, че имаме правила! Аз се съобразявам с тях.
Компютър се пише - не е все едно, другите варианти предизвикват голям смях, както и блогер, блогар.

Приятна вечер!
цитирай
47. smani - borjanmljakov bellissimma
17.01.2012 17:53
И двамата сте глупаци! Ще взема пак да ви намодерирам! :D
цитирай
48. smani - Значи пишем блогъри, а критикуваме другите за същото!
17.01.2012 17:58
15.06.2011 10:03 - Бе вие хора ли сте?!?
Автор: muerte Категория: Лични дневници
Прочетен: 464 Коментари: 9 Гласове:
11

Последна промяна: 15.06.2011 10:04

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
От близо 3 часа чакам някой от великите блогъри тук да напише поне 2 реда за поредната безумна трагедия по пътищата у нас. Вместо това незадоволени лелки и нарцистични мушмороци по егоцентрични от пумпали се занимават със собственото си величие и значение! Получили душевен оргазъм от дежурните 5 поста на себеподобните си потъват в доволство и денят им е осмислен.
А едно 5 г. дете пищи от ужас, защото пред него лежат телата на майка му и сестра му!
Прегледайте си всички постове от последните 5 часа и ще се видите колко сте велики и колко пари струвате!
цитирай
49. анонимен - ама, къде съм написал "бло...
17.01.2012 18:12
borjanmljakov написа:
ама, къде съм написал "блогър"? Винаги пиша "блогер", което би трябвало да означава, че не съм глупак. Как мислите, глупак ли съм, или не съм глупак?

eeee, това означава, че аз съм глупачка :((((((
цитирай
50. анонимен - Горният коментар е написан от не...
17.01.2012 18:14
Горният коментар е написан от невероятната и прекрасна беллиссимма!
цитирай
51. анонимен - Смани, а ти ми намодерирай гъза.
17.01.2012 18:14
Смани, а ти ми намодерирай гъза.
цитирай
52. анонимен - Ще ми го модериращ през крив мака...
17.01.2012 18:58
Ще ми го модериращ през крив макарон. Only God can moderate my ass!
цитирай
53. анонимен - Ще ми го модериращ през крив мака...
17.01.2012 18:59
анонимен написа:
Ще ми го модериращ през крив макарон. Only God can moderate my ass!

Този коментар го написах аз.
цитирай
54. анонимен - не може да се разбере коя е блоггърла ...
17.01.2012 19:04
не може да се разбере коя е блоггърла и кой е блогпич много се размихте
полово домакинята хич я няма
цитирай
55. smani - Беллиссимма страдаш от раздвоение ...
17.01.2012 19:18
Беллиссимма страдаш от раздвоение на личността. Последно искаш ли пак да те намодерирам или не?
цитирай
56. анонимен - всяко мое желание е предпоследно
17.01.2012 20:02
всяко мое желание е предпоследно
цитирай
57. анонимен - Беллиссимма СТРАДАШ от раздвоение ...
17.01.2012 20:29
smani написа:
Беллиссимма СТРАДАШ от раздвоение на личността. Последно искаш ли пак да те намодерирам или не?

въобще не страдам, много си ми е добре
цитирай
58. zaw12929 - търпение, спасение....
18.01.2012 22:06
търпение, спасение....
цитирай
59. muerte - Здрасти пак - сори за закъснението.
19.01.2012 14:33
Къде съм казал, че съм безгрешен? Това не прави казаното от мен невярно. Правилата са си правила, нали?

Ти малко като Гьобелс - една лъжа повторена 100 пъти става истина. Е ми не, не става! Колкото и да мислиш, че като пишем блогър сме прави, а блогер - не, това няма да промени граматиката ни. Това исках да ти кажа. А ти взе, че се засегна, че някой те критикувал.

Изместваш дискусията, която според мен беше - как е ПРАВИЛНО да пишем една чуждица на български. Аз ти казах правилата. А ако няма правила, значи няма и грешно изписване (изговаряне).

И категорично не смятам днес.бг за стожер в каквото и да е. Камо ли в бълг. граматика. А разликата между "удачно" и "правилно" е огромна.

Лек и позотворен ден.
цитирай
60. smani - muerte
19.01.2012 15:25
Няма нужда да си насилваме граматиката. Тя е гъвкава ето виж сам български думи и чуждици: катър - катъри, кахър - кахъри, килър - килъри, блогър - блогъри и т.н.
ха ха ха
цитирай
61. анонимен - Понятието "блогер" го въведох аз!
19.01.2012 18:48
цитирай
62. smani - baleto
19.01.2012 19:34
Други блогъри/блогери/блогари може да имат претенции за авторските права. Въпросът трябва да бъде разгледан от широката блог общност.
цитирай
63. muerte - Това което даваш като пример не отменя правилата!
20.01.2012 11:45
smani написа:
Няма нужда да си насилваме граматиката. Тя е гъвкава ето виж сам български думи и чуждици: катър - катъри, кахър - кахъри, килър - килъри, блогър - блогъри и т.н.
ха ха ха


Защо не признаеш, че може и ти да сбъркаш? Или ти ВИНАГИ си безгрешен. Ако смяташ, че не правиш грешки, значи или си малък на години, или си прекалено самонадеян, или просто имаш диагноза (предполагам, че е второто).

Правилата са си правила. Според чл.-кор. ст.н.с. I ст. Валентин Станков; ст.н.с. д-р Петя Костадинова;н.с.д-р Т. Александрова, ст.н.с. д-р К. Викторова, ст.н.с. д-р Б. Георгиев, ст.н.с. д-р М. Димитрова, ст.н.с. д-р Ст. Жерев, н.с. д-р Й. Захариева,ст.н.с. д-р П. Костадинова, ст.н.с. I ст. д.ф.н. М. Лакова, ст.н.с. I ст. д.ф.н. Вл. Мурдаров, чл.-кор. ст.н.с. I ст. д-р В. Станков,
н.с. д-р Р. Станчева, ст.н.с. д-р Р. Цойнска и н.с. д-р К. Чаралозова, които са колектива от БАН, Института за български език, съставили и публикували "Принципи и правила на правописа и пунктуацията в българския език"

при съществителни от чужд произход на -ър, -ъл, от типа на театър,
министър, диоптър, бинокъл, цикъл формата в ед.ч. съдържа вметнато ъ в
последната сричка, което се запазва при членуване на имената в ед.ч. и в
бройната форма (при имена на не-лица), но изпада при формата за мн.ч.:
театър, театърът,- а, два театъра, театри;
бинокъл, бинокълът, -а, два бинокъла, бинокли;
министър, министърът, -а, министри.

Това е правилото! Другото са изключения, а те по принцип потвърждават правилото! Ако не си съгласен - пиши на тях. В гугъл имат дори мейл за обратна връзка.
Лек ден.
цитирай
64. muerte - Забравих да напиша "ха-ха-ха"
20.01.2012 11:50
Нали така се прави? И между другото ха-ха-ха се пише с тиренца. Да ти намеря ли точното правило или и сега ще спориш?
цитирай
65. smani - Борянка го модерирах, защото много ...
20.01.2012 12:57
Борянка го модерирах, защото много се разбръмча. ха ха ха
цитирай
66. smani - muerte
20.01.2012 13:10
Точно така започваш да си признаваш, че съм прав. В граматиката има правила, при които има изключения, затова казвам "гъвкава". Друг е въпроса ако не желаеш да видиш очевидното изключение, което е пред очите ти.
Ха ха ха
цитирай
67. muerte - Мнооого йезуитско и оправдателно.
20.01.2012 15:14
Говорихме за правила, а не за изключения. А те са такива, каквито ти казах още преди няколко дни, без дори да съм се ровил в нет-а. И не ги определяш ти, камо ли пък някое админ-че на сайт.
По добре напиши друг постинг, в който да се получи готина дискусия. Тука вече никой не влиза, а не е интересно да се замеряме с тези и контра такива само двамата.
И ха-ха-ха наистина се пише както ти казах. Ако го напишеш 100 пъти няма да се промени и това правило.
btw нали знаеш за Гьобелс и неговата максима? Ами и той не е бил прав!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: smani
Категория: Политика
Прочетен: 1663167
Постинги: 273
Коментари: 5997
Гласове: 12096
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930