Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.07.2010 11:44 - Екзистенциализъм или топла бира или и двете
Автор: smani Категория: Забавление   
Прочетен: 2677 Коментари: 12 Гласове:
11


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Правя няколко крачки и спирам. Вкусвам сладостта на пълното забвение, което ме обгръща. Намирам се между два града, единият ме пренебрегва, а вторият още не ме познава. Кой ли си спомня за мен? Навярно една млада жена в…… Впрочем не се знае дали именно за мен мисли. А с нея е и онзи мъж. Може би точно сега влиза в стаята й, може би я прегръща. Не ревнувам; известно ми е, че тя просто надживява себе си. Дори да го обича от сърце, любовта й пак ще е смъртнишка любов. Последната й жива любов принадлежеше на мен. Той обаче е в състояние да й даде поне едно: удоволствие. И ако тя примира и изнемогва в захлас, значи не се е запазило нищо, което да я свързва с мен. Тя отмалява от сладостна тръпка и сякаш никога не ме е имало; отведнъж се е отърсила от мен, както са се отърсили и всички други съзнания в света. Някак ми е странно, че е така. И все пак ми е известно, че съществувам, че аз съм тук. Когато сега казвам аз, думата ми се струва някак куха. Тъй забравен съм, че вече ми е непосилно да имам ясна представа за себе си.
И аз искам да бъда. Друго не съм желал; това е разковничето на моя живот. Вдън всички мои старания, наглед без връзка помежду си, откривам един и същ стремеж – да отритна извън себе си съществуването, да отмахна от миговете тяхната лой, да ги прецедя и пресуша, да се пречистя и втвърдя, та да издам най-сетне ясен и точен звук като изсвирена на саксофон нота. От това би могло да се получи дори притча: живял някога един беден човечец, който по погрешка се озовал в не своя свят. Той дълго си хвърлял прах в очите, но най-сетне разбрал, прогледнал, видял, че е станало недоразумение: намирал се не другаде, а в кръчма пред халба топла бира. Останал съкрушен на своето място, помислил си: „Аз съм глупак.” Но тъкмо тогава отвъд съществуването, в онзи свят, който можеш да съзреш отдалеко, без обаче никога да го доближиш, една мелодийка затанцувала, запяла: „Такъв трябва да бъдеш, трябва да страдаш отмерено”. 
Жан-Пол Сартр „Погнусата”
Приятели никога не правете това в къщи, нито в работата, нито в кръчмата – не консумирайте топла бира!!!
2009
Пак да си кажа, нали сега й е сезона! :)





Гласувай:
12



1. dushevno - мда
21.07.2010 12:26
само от бирата ще да е ...

уф, и на мен ми е скапано
дали да се пробвам с една бира а???
цитирай
2. smani - (• _ •)
21.07.2010 13:52
Ааааааа аз се пробвах с две и преди това с две малки уиски-та. Добре се получава на теория и практика. :)))
цитирай
3. mariani - :)
21.07.2010 14:34
Идеята ми се вижда примамлива, smani...обаче имам 1 въпрос:
на теория добре, ама на практика няма ли да стане още по-горещо??
цитирай
4. smani - (• _ •)
21.07.2010 17:01
mariani написа:
Идеята ми се вижда примамлива, smani...обаче имам 1 въпрос:
на теория добре, ама на практика няма ли да стане още по-горещо??


Ако анализираме обективно създалата се ситуация, не трябва да омаловажаваме факта - повишаване на телесната температура. Но в интерес пак на обективната истина - ефекта е краткотраен, а останалите положителни въздействия имат впечатляваща трайност. :)
цитирай
5. анонимен - Мислите объркани и бирата топла, но...
21.07.2010 19:58
смъртнишка любов и жива любов, не бях чувала, досега:? Какво ще рече?
цитирай
6. portishead - Както казва Хамлет : " Twe b...
21.07.2010 22:06
Както казва Хамлет : " Twe beer, are not twe beer "?!!:)))
цитирай
7. анонимен - Не знам какво значи.
22.07.2010 08:13
Живата любов е може би истинската любов, първата любов или нещо подобно.
цитирай
8. smani - Da taka e, tvurde inoskazatelno.
22.07.2010 12:56
teller1 написа:
Ne te razbiram, prosti! Tvyrde inoskazatelno se izrazyavash...

цитирай
9. smani - 6. анонимен
22.07.2010 12:57
Живата любов е може би истинската любов, първата любов или нещо подобно. Не мога да бъда сигурен.
цитирай
10. smani - Абсолютно! Как иначе!? :)))
22.07.2010 12:58
portishead написа:
Както казва Хамлет : " Twe beer, are not twe beer "?!!:)))

цитирай
11. liliyanaandreeva - Топла бира и студени кебапчета!...
23.07.2010 09:47
На войника трябва да му е зле!...
Но аз съм стара и затова много зная...
цитирай
12. smani - Не бях се сетил за студените кебапчета. :)))
23.07.2010 11:19
liliyanaandreeva написа:
На войника трябва да му е зле!...
Но аз съм стара и затова много зная...

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: smani
Категория: Политика
Прочетен: 1659513
Постинги: 273
Коментари: 5997
Гласове: 12096
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031